سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چگونگی تحلیل شرایط

پرسش

تاریخ ثبت : 30 فروردین 1398
384  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
بنده ۲۹ ساله هستم، حدود ۴ سال است که جدا شدم یک پسر ۱۰ ساله دارم، که با پدرش و خانواده پدریش زندگی میکند.
من قصد دارم با اقایی ۳۴ ساله که ایشون هم جدا شدند ولی فرزندی ندارند ازدواج کنم. ولی نمیدونم چطور با پسرم عنوان کنم و اینکه پسرم اصلا با این شرایط سازگار میشود؟
و اینکه اصلا باید نظر پسرم رو بپرسم دراین مورد؟ یا اینکه این کار باعث میشه که بیشتر حس تسلط روی من بهش دست بده؟ قرارنیست با من زندگی کنه چون حضانت با پدرشه. ولی از این بابت که چطور بهش بگم که عواقب بدی براش نداشته باشه و باعث خراب شدن روحیه اش یا نظرش نسبت به من نشه.
به من خیلی وابسته است، پدرش رو هم دوست داره ولی نسبت به من یه حسی مثل تعصب داره
آیا ازدواج به صلاحم هست؟ یا باید همیشه مجرد بمونم؟ به آقایی که عرض کردم، به شدت علاقه مند هستم. ایشون هم به هیچ وجه با پسرم و وجودش کنارمون مشکلی نداره. ولی متاسفانه حضانت با پدر هست.

مهمترین سوال :
ازدواج کردن با وجود پسری ۱۰ ساله که با پدرش زندگی میکند ولی اخرهفته ها بامن است کاری درست است یا نه؟
آیا این ازدواج به سالهای بعد که پسرم بزرگتر شود، موکول بشه یا همین سن بحرانش کمتر خواهد بود؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
17 دی 1398 ساعت 00:52

باسلام واحترام

اولین نکته ای که در بحث ازدواج در اینجا قابل بررسی است مسئله ازدواج های پر ریسک است. ازدواجی پر ریسک نامیده میشود که هر دو نفر و یا حداقل یکی از زن و مرد سابقه جدایی داشته باشد و اوضاع زمانی قابل تأملتر میشود که فرزندی هم از ازدواج قبلی باقی مانده باشد. البته این به معنای آن نیست که این نوع ازدواج موفق نخواهد بود بلکه به این معناست که فرد باید پذیرش محدودیت ها و معضلات ناشناخته و غیر قابل حدس بیشتری را داشته باشد چون به هر حال بخشی از هویت فرد در گذشته اش معنا میابد و تجربیات گذشته میتواند روی رابطه فعلی اثر گذار باشد و اگر فرد نقش مادری هم داشته باشد تا آخر عمر باید مسئولیت های توام با چالش این نقش را عهده دار باشد. جدای از اینکه فرزندتان با چه کسی زندگی میکند و یا اصلا شخصیت پذیرا و آرامی دارد یا بالعکس غیر قابل انعطاف و سخت است خود این فرزند مسئولیت هایی میطلبد که ممکن است در زندگی پدر خوانده  اختلال ایجاد کند.

اینها نکاتی است که باید کمی بیشتر در رابطه با آن بیندیشید اما در هر صورت یک ازدواج ناموفق دلیلی بر تنهایی دائمی شما نمیشود چرا که شما حق وفرصت انتخاب دارید وباید بتوانید زندگی کنید .

اگر فرد مورد نظر شما ،از هر لحاظ کیس مناسبی است ، پس نباید فقط به خاطر حضور فرزندتان ازدواج را به تعویق بیندازید.

در این زمینه باید دید رابطه شما با پسرتان چگونه است،تا چه حد با یکدیگر صمیمی هستید وهمانطور که گفته شد فرزندتان تا چه حد منعطف هستند ومیتوانند شرایط شما را درک کنند.در هر صورت نمیتوان انتظار داشت که ازدواج مجدد شما ویا همسر سابقتان برای پسرتان استرس آور نباشد چرا که اولین فکری که به ذهنش میرسد اینست که فرد دیگری جای او را خواهد گرفت واو فراموش میشود.پس حتما به این مسئله توجه داشته باشید که باید تأکید کنید که فرزندتان برایتان الولیت اول است و همیشه در کنارش خواهید بود.ضمن اینکه اگر فکر میکنید بیان این موضوع برایتان سخت است ویا نمیتوانید به درستی توضیح دهید میتوانید از یک مشاور کمک بگیرید که با فرزندتان در این زمینه صحبت کند و به درستی وبا درک او این آمادگی را در پسرتان ایجاد کند.

باسپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی درس
امپراطوری رابطه
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه