سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

سکوت طولانی خواستگار بعد از اولین تنش جدی و رفتن ایشان

پرسش

تاریخ ثبت : 13 اسفند 1397
488  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام و عرض ادب
آقایی از طریق واسطه به بنده معرفی شد جهت ازدواج که 3 سال از من کوچکتر بود. ایشون 6 ماه برای این مورد به واسطه اصرار کرده بود و واسطه چون میخواست از نیت ایشون مطمئن بشه این زمان رو گذاشت و بعد به بنده اعلام کرد. (واسطه آقا هست و طی صحبتی اتفاقی با خواستگارم، از بنده و اخلاق و سبک کارم تعریف کرده بود)
ایشون دکترای زیست هستن و مدس کنکور و من کارشناس ارشد کامپیوتر.
یک جلسه حضوری در بیرون از منزل با هم داشتیم که ایشون فوق العاده مودب بود و جلسه بسیار خوبی بود. هر دو بسیار خوشحال بودیم.
برای جلسه دوم ایشون درخواست داد، منتها هر بار از سمت من یا ایشون جلسه به تعویق افتاد و طی این مدت هر روز ایشون به بهانه ای تماس میگرفت و جویای حال من میشد و در مورد مواردی صحبت میکردیم.
چون ایشون خیلی مشغله داشت یک بار من عصبانی شدم که چرا آخرین نفر به من پیام دادی، 11 شب بود. بهش گفتم شما خیلی سرت شلوغه و من دیگه حرفی ندارم. البته دلم نمیخواست تموم بشه ولی بد گفتم
بعد از این قضیه، دیگه حتی جواب واسطه رو هم نمیده. اما توی پیج اینستاگرام من مونده و دنبال میکنه

مهمترین سوال :
باید چه کار کنم که این رابطه دوباره شکل بگیره؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
21 فروردین 1399 ساعت 12:30

درود بر شما

توضیحات تان را خواندم. 

به طور کلی وقتی صحبت از ازدواج است، ریسک کردن برای بدست آوردن کسی که به او علاقه‌ مند هستیم یا او را مورد مناسبی تشخیص داده ایم تا حدی می ‌تواند مجاز باشد. به این معنی که تا جایی که عزت نفس و شان شما زیر سوال نرود. و البته در مورد شما و این آقا، قضیه مهمتری هم هست و آن؛ مدل برخورد شما با ایشان بوده که باعث شده از شما برنجد.


لازمست چک کنید اینکه ایشان آخرین نفر به شما پیام داده از نظر شما چه معنایی دارد که باعث واکنش تند شما شده؟ همچنین مدل ارتباط شما نیز اهمیت دارد. شما می توانستید به جای چنین رفتار کودکانه ای (بهش گفتم شما خیلی سرت شلوغه و من دیگه حرفی ندارم) به ایشان اعلام کنید چه مواردی باعث نارضایتی شماست و راهکاری که به ذهن تان می رسید بگویید نه اینکه قهر کنید.


اما در حال حاضر با توجه به اینکه رفتار شما نیاز به جبران کردن دارد، می توانید خودتان با ایشان تماس گرفته و بابت رفتاری که داشته اید عذرخواهی کنید و نشان دهید که تمایل به ادامه دادن دارید. نوع واکنش ایشان نشان خواهد داد که آیا امکان از سر گیری رابطه وجود دارد یا خیر. موفق باشید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه