سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ازدواج دختر ساکن امریکا با پسر در ایران

پرسش

تاریخ ثبت : 04 اردیبهشت 1398
455  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام، من کلاسهای غیر حضوری ازدواج مثبت، ازدواج ۳۶۰، من خشنود و من ارزشمند رو خریداری کردم.
من دختری ۲۷-۲۸ ساله هستم و پارتنرم ۳۱ ساله، که ۶ ساله اومدم آمریکا و ۸ ساله در ارتباطیم (چندوقت هست سیتیزن شدم)، این پسر از لحاظ اخلاقی و شخصیتی کاملا خوب هست، تنها مشکلمان شرایط فعلی ایران هست و اختلاف فرهنگی خانواده ها
همه میگن این ازدواجِ درستی نیست، ولی میترسم کسی مثل این پسر پیدا نکنم، چون هم فهمیده است، هم منطقی و مسیولیت پذیر و موقعیت اجتماعی خوبی داره و خیلی تلاش میکنه برای بدست آوردن همه چیز
(در ضمن این رو هم باید عرض کنم که من عاشق ایران هستم و دوست دارم اونجا زندگی کنم ،ولی شرایط فعلی من رو نگران میکنه)

مهمترین سوال :
اگر تلاشمون رو کنیم برای نزدیک کردن و حل اختلافات فرهنگی مون، ازدواج ما مشکلی پیش میاره؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
14 دی 1398 ساعت 14:10

درود بر شما

ازدواج تصمیمی است برای یک عمر، و لازمست با دقت و تفکر کافی صورت بگیرد.

آنچه که می تواند تا حد زیادی، دورنمای یک ازدواج را تخمین بزند، میزان تناسبهای بین دو طرف است. بدیهی است که هیچ دو نفری را نمی توان یافت که کاملاً مانند هم باشند و حتماً تفاوتهایی وجود خواهد داشت. اما باید دقت شود که این تفاوتها در حد تضاد با هم نباشد و سبب ایجاد دو سبک زندگی مجزا از هم نگردد.

در ابتدای آشنایی و حتی ازدواج، معمولاً عدد هیجانی رابطه بالاست. اما به مرور زمان و با فروکش کردن هیجانات اولیه، تفاوتهایی که در ابتدا شاید کمتر به چشم می آمدند، می تواند زمینه ساز اختلافات جدی و حتی آسیب به ازدواج گردد. مسائل فرهنگی از جمله مواردیست که نقش حیاتی در بقای رابطه ازدواج دارد. شما خودتان نیز به این موضوع اشاره کرده اید. مسائلی مثل شرایط کشور که شاید مطلوبتان نباشد، در اولویت بعدی است؛ اصل اینست که امکان سازش و دوام رابطه بین دو نفر وجود داشته باشد.

دوست خوبم، زمانی که نظام ارزشی دو نفر با هم تناسب ندارد، امکان تغییر ارزشها وجود نخواهد داشت. بخش زیادی از باورهای ما از طریق باید و نبایدهایی که به آنها پیامهای والدی می گویند، درونی شده و سبب نگرش و سبک زندگی ما می شود. اگر شما در همین زمانی که مسئله ای رسمی و جدی بین تان نیست متوجه این تفاوتها شده اید و نگران آنها هستید، شدت این تفاوتها پس از ازدواج می تواند خیلی بیشتر شود.

بنابراین اگر دنبال راهی هستید که اختلافات فرهنگی با شریک عاطفیتان حل شود، خدمت شما عرض می شود که نه چنین راهی وجود دارد و نه این کار در عمل، مقدور است. ما ازدواج نمی کنیم که کسی را تغییر دهیم یا خودمان هم عوض شویم، چنین پیش فرضی محکوم به شکست است. 

این طرز فکر هم که اگر با فلان آدم ازدواج نکنم دیگر مثل او را نخواهم یافت یک خطای شناختی است. ما مثل هیچ آدمی را نخواهیم یافت چون هر آدمی منحصر به فرد و بی همتاست. مهم اینست که در مورد مسئله ازدواج، خودتان و خواسته هایتان را به خوبی بشناسید و حداقلها و مهمترین اولویتهای خود را در فردی بیابید و نیز، آنچه که برای شما ایجاد تفاوت می کند، زیربنایی نباشد (در تضاد با نظام ارزشی).

 اگر تفاوتهای فرهنگی بین شما وجود دارد که نگران کننده است، چنین ازدواجی ریسک زیادی برای شما دارد. توصیه می شود بار دیگر تمام تفاوتهای اساسی که بین شما و ایشان است (و شما نیز به عنوان تفاوتهای فرهنگی یا علاقه به زندگی در ایران از انها یاد کرده اید) را چک کنید. اگر میزان تفاوتها زیاد و جدی است، بهتر است سختی های ترک رابطه عاطفی را بپذیرید و مدتی به خودتان فرصت ریکاوری داده و سپس به فکر موارد دیگر باشید. بدیهی است که تصمیم نهایی با شما خواهد بود و اگر بنا دارید که ایشان را با تمام تفاوتهای فرهنگی بین تان انتخاب کنید، لازمست اولاً از انتخاب خود مطمئن باشید و دوم اینکه مسئولیت انتخاب تان را بپذیرید. موفق باشید.

از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


معرفی درس
ازدواج مثبت

توصیه های پیشنهادی
چک کردن میزان تفاوتهای فرهنگی شما و ایشان/ اولویت بندی زندگی درایران و میزان دستیابی به این موضوع در صورت ازدواج با این آقا
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه