سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

انتخاب مردي به عنوان همسر كه قبلا يك بار ازدواج كرده و جدا شده اند

پرسش

تاریخ ثبت : 12 اردیبهشت 1398
497  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
من دختري٢٤ساله هستم، مجردم و موقعيتم براي ازدواج از هر نظر خيلي خوبه. تا الان هم خواستگارهاي زيادي داشتم كه به دلايل مختلف هيچكدام را نپذيرفتم. مدتيه كه با آقايی ٣٥ ساله آشنا شدم كه تمام معيارهاي من را براي ازدواج دارند و شديدا بهشون علاقه مند هستم اما مشكل اینه كه ايشون يه ازدواج ناموفق داشتند. چند سال زندگي كردند و جدا شدند. حالا اين قضيه براي من مشكل شده از لحاظ احساسي دچار تنش شدم
اين فكر كه قبلا با يه خانم ديگه سالها زندگي كردند به لحاظ احساسي واقعا اذيتم ميكنه
با توجه به اين شرايط به نظر شما رابطه ام رو با ايشون كات كنم؟ يا اينكه ادامه بدم و سعي كنم باهاش كنار بيام؟ چون واقعا مايلم باهاشون ازدواج كنم اما از طرفي فك ميكنم توي رابطه مدام به اين فكرم كه تك تك اين لحظات رو قبلا با كس ديگه اي سپري كرده. نظر شما چيه؟ با توجه به اينكه من تا الان با هيچ پسري رابطه ي جنسي و حتي رابطه ي عاطقي عميق نداشتم

مهمترین سوال :
آيا با اين وضعيت، ازدواج كردن من با اين آقا درسته؟ و آيا ميتونم با اين آقا يه رابطه ي سالم داشته باشم؟ و ديگه افكار منفي نياد سمتم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
11 دی 1398 ساعت 00:41

سلام . وقت بخیر .

ازدواج از مقوله های بسیار مهم در زندگی ماست که لاز م است با دقت و حساسیت در باره آن پیش برویم .  تصمیماتی که ما در ازدواج می گیریم نه تنها خود ما بلکه گاهی فرزندان ما را نیز تا آخر عمر درگیر می کند بنابراین ضروری است که با آگاهی بالایی دست به انتخاب بزنیم. در هر رابطه ای که  ختم به ازدواج می شود ایتم هایی وجود دارد که بهتر است به آنها توجه داشته باشیم ازجمله شباهت های فرهنگی ، تحصیلی، مذهبی، خانوادگی ، اقتصادی ،  طبقه اجتماعی و ویژگی های فردی و شخصیتی . هماهنگی در هر کدام از این موارد اهمیت دارد و عدم تطبیق در این موارد از ریسک فاکتورهای رابطه می باشد. یکی از مواردی که در رابطه شما به نظر می رسد که بهتر است به آن توجه بیشتری کنید مساله ازدواج ناموفق ایشان و همین طور مساله اختلاف سنی شماست. شما فردی بسیار جوان هستید که تمامی هیجاناتی که در رابطه عاطفی تجربه می کنید تجربه اولیه شماست در حالی که فرد مورد علاقه تان علاوه بر تجربه عاطفی که در گذشته داشته اند از نظر سنی نیز  ، به احتمال از شما بسیار با ثبات تر عمل می کنند. 

نگرانی شما بابت این است که از نظر احساسی ایشان قبلا با خانمی این تجربیات را داشته اند . این  موضوعی است که شما آن را می دانید و با آگاهی نسبت به آن با ایشان وارد رابطه می شوید . کما اینکه این احساس در گذشته ایشان بوده و ارتباطی با حال ندارد.

دوست عزیز دوران آشنایی قبل از ازدواج فرصتی است که ما می توانیم از این دوران به بهترین شکل  برای آشنا شدن با خصوصیات اخلاقی یکدیگر اقدام کنیم. می توانید با قرار گرفتن در موقعیت های مختلف برخورد ها و سبک رفتاری ایشان را ارزیابی کنید . 

موافقت خانواده های دو طرف در ثبات یک ازدواج بسیار تاثیر گذار است. با توجه به این نکته بهتر است از همان ابتدای ارتباط ، موضوع را با خانواده تان مطرح کنید و نظر آنان را نیز در این مورد لحاظ بفرمایید.

ارزو می کنم با آگاهی انتخابتان را پیش ببرید...

 نسرین قربان زاده _خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
انتخاب همسر مناسب من باربارا تیگر

معرفی درس
ازدواج مثبت
ازدواج 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه