سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

سردرگمی درباره ادامه رابطه با وجود خیلی ابهامات

پرسش

تاریخ ثبت : 15 اردیبهشت 1398
557  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
بنده به مدت ۲ سال در مورد یکی از همکلاسیان دانشگاهم فکر و تحقیق کردم و پس از این مدت به این نتیجه رسیدم که باید خود ایشون رو درجریان بذارم و بصورت خیلی عادی و ساده اما از طریق شبکه اجتماعی براشون بیان کردم و در برخورد اول تا حدودی منطقی و پیش بینی شده بهم جواب دادند اما برای خودشون خیلی غیر منتظره و تا حدودی شوک آور بود و اصلا از بنده چنین انتظاری نداشتند اما پس از چندی صحبت کردن در فضای مجازی و همینطور چند دیدار کوتاه در محیط دانشگاه مقداری کشش به سمت بنده پیدا کردند و سعی کردند بهتر و بیشتر من رو بشناسند. بنده نیز در انجام این کار بهشون کمک کردم. مدت آشنایی ما حدودا ۱۰ روز می باشد که در این مدت جز تلاش برای شناخت یکدیگر فرصتی برای انجام فعالیت دیگری نداشتیم. اما اخیرا بنده همچنان به روال آشنایی سعی دارم که به ایشون نردیکتر بشم و این کار از طریق دیدار های دوستانه در محیط دانشگاه یا بیرون از دانشگاه انجام بدم. ولی ایشون به دلیلی که ازش اطلاعی ندارم از انجام این دیدار ها خودداری می کنند. برای مثال در محیط دانشگاه با دیدن بنده سعی میکنن محیط را ترک کنند.

مهمترین سوال :
علت اینکه از دیدن من و ایجاد ارتباط نزدیکتر دوری میکنند چیست؟
بنده حتی پیشنهاد آشنایی در محیط بیرون دانشگاه را هم دادم که نه مخالف و نه موافقت خاصی کردند. نحوه آشنایی ما بسیار ساده و بدور از روابط عاطفی یا احساسی بود و هردو به اینکه اول تا جاییکه ممکنه با منطق با یکدیگر آشنا بشیم سپس وارد فاز احساسی بشیم توافق کرده بودیم و علت این کار هم این بود که نمی خواستیم درصورتی که به هر دلیلی برای هم مناسب نبودیم برای هم تعهد یا وابستگی ایجاد کنیم. اما برای بنده جای سوال است که چرا برای آشنایی بیشتر بصورت حضوری تمایلی ندارند و دوری میکنند لازمه که بگم تا جایی که بصورت مجازی آشنا شدیم نقاط تفاهم بسیار زیادی داشتیم و تقریبا مانعی برای ادامه این رابطه و آشنایی بیشتر وجود نداشت

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

سارا میرزامحمدی
سارا میرزامحمدی
09 دی 1398 ساعت 13:49

جناب آقای ع

نگاشته ی شما را خواندم. 

ابهامات زیادی در آن به چشم میخورد. از جمله اینکه شما ۲ سال تمام در مورد شخصی تحقیق کرده اید ولی نمیدانستید چه عکس العملی در مورد پیشنهاد شما نشان میدهد‌. 

الان بلاتکلیف هستید در حالیکه تنها ۱۰ روز از  زمان آشنایی تان میگذرد. 

ابتدا در مورد خودتان به نظرم میرسد که تا حدی رفتارهای وسواس گونه دارید و شاید نگاهتان به شخص مورد نظرتان هم به همین شکل است و ایشان واقعا نمیدانند چه توقعی ازشان دارید. 

۱۰ روز به واقع فرصت بسیار کمی است که ایشان بتوانند تمام جوانب پیشنهاد شما را بررسی کرده و جواب بدهند. شما ۲ سال برای این بررسی ها وقت داشته اید ولی ایشان بیشتر از یک هفته است که این موضوع را میداند و باید تصمیم قاطع بگیردو من فکر میکنم این بلاتکلیفی و رفتارهای متناقض ایشان خیلی غیر طبیعی نباشد . 

بهتر است کمی صبور باشید و منتظر روزهای آینده و در این مدت به طرف مقابلتون فشار زیادی برای جواب دادن نیاورید. 

هرکسی حق انتخاب دارد و شما باید برای  ایشان این حق را قائل شوید که این عین احترام به شخصیت ایشون میباشد. 

نگاه شما به آشنایی و روابط عاطفی نگاهی پخته است اما باید این فرصت را شخص دوم رابطه نیز بدهید .


از اعتماد شما به مجموعه ما سپاسگذارم

سارا میررامحمدی



معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه