سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

عمق دادن به روابط

پرسش

تاریخ ثبت : 24 اردیبهشت 1398
1,138  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام من مشکلی که دارم اینه که روابطم با دوستانم خیلی سطحیه، در حد سلام و احوالپرسی یا روابط کاری. اینکه مثلا دوستان از جیک و پک هم خبر دارن، برای من اینطور نیست، هیچ وقت به خودم اجازه نمیدم مسایل خصوصی شون رو بپرسم. فکر میکنم یکی از دلیل هاش این باشه. ولی از نداشتن اون صمیمیت هم رنج میبرم.

مهمترین سوال :
چگونه در روابطم به صمیمیت بیشتری برسم؟
این مورد هم در مورد مردان وهم زنان برای من صدق میکند.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

زهرا محمدی
زهرا محمدی
30 آذر 1398 ساعت 01:30

با سلام

متن نامه شما را خواندم.

با توجه به آنچه در سوالتان مطرح کردید دوستانی دارید ولی با آنها نمی توانید صمیمیت را تجربه کنید هرچند علاقه به ایجاد صمیمیت دارید .

اطرافیان ما از ابتدا، دوستان صمیمی نیستند. یعنی ما غریبه هایی هستیم که باهم آشنا می شویم و با تداوم روابط مان ،دوستی های معمولی را به دوستی های صمیمی تبدیل می کنیم (در صورت داشتن شباهت ها و علایق مشترک). شما دوستان معمولی دارید و میخواهید آن ها را به دوستی های عمیق تری تبدیل کنید.نکاتی که می توانید در این زمینه به شما کمک نماید:

  1. بررسی کنید و موانعی که باعث عدم برقراری رابطه صمیمی بین شما و دوستان تان می شود چیست؟ برای مثال اشاره داشتید که "هیچ وقت به خودم اجازه نمیدم مسایل خصوصی شون رو بپرسم" لازم نیست ما از دوستان مان بخواهیم مسائل خصوصی شان را به ما بگویند ما زمانی که احساس کردیم دوستمان در شرایط مناسبی نیست می توانیم از او سوال کنیم " آیا اتفاقی افتاده؟" "من امروز احساس می کنم خیلی روبراه نیستی مسئله ای پیش اومده؟" " اگه کاری از دست من برمیاد دریغ نمی کنم" . زمانی که بتوانیم به دوستان مان این اطمینان را بدهیم که قابل اعتماد هستیم این صمیمیت شکل می گیرد و خودشان مسائلشان را با مطرح می کنند و به میزانی که دوستانمان کنار ما بتوانند خودشان را همان گونه که هستند تجربه کنند می توانند در میزان صمیمیت رابطه اثرگذار باشد. پس بررسی افکارتان می تواند به شما کمک کند چه چیزی مانع از صمیمیت بیشتر شما می شود و با چالش و اصلاح آن فکر در جهت تغییر رفتار گام بردارید. 
  2. با دوستان تان در تماس باشید:

    خیلی از افراد پس از مدتی ارتباط خود را با دوستانشان را از دست می دهند؛ یا چون سرشان خیلی شلوغ است و یا نمی توانند به مدیریت روابط شان بپردازند. حفظ دوستی کار سختی است برای آن وقت بگذارید. تلاش کنید که در طول زمان بتوانید با هم در تماس بوده و ارتباط تان را حفط کنید.

  3. . نسبت به مکالمات دوستان تان واکنش نشان دهید:

    کسی دوست بی تفاوت نمیخواهد. زمانی که دوستان تان شروع به صحبت می کنند با همراهی و همدلی با آنها کمک کنید تا فضای امنی شکل بگیرد و بتوانند مسائلشان را با شما مطرح کنند. به میزانی که در کنار شما احساس امنیت داشته باشند می توانید صمیمیت بیشتری را باهم تجربه کنید. 

  4. از قضاوت کردن و خواندن ذهن دوستانتان بدون شواهد مشخصی دوری کنید:

    یکی از عواملی که میتواند مانع از صمیمیت بین شما و دوستان تان باشد ساختن فرضیه و قضاوت کردن آنهاست. به میزانی که قضاوت کمتری در  مورد دوستان مان داریم صمیمیت بیشتری شکل خواهد گرفت.

  5.  با دوستان تان برنامه های تفریحی مشخص کنید:

    با شناسایی علاقمندی های دوستان تان برنامه های تفریحی باهم بچینید تا بتوانید بیشتر همدیگر را ببینید و باهم ارتباط داشته باشید. 

  6. شنونده خوبی برای دوستان تان باشید.  

بعضی ها فکر می کنند که برای اینکه دوست خوبی باشند باید کارهای عجیب غریب انجام بدهند. اما مهم این است که شنونده‌ی خوبی باشید. با دقت به حرف های دوستان تان گوش کنید، جزئیات مهم راجع به آنها را به خاطر بسپارید( اسمشان، علایقشان، چیزهایی که دوست ندارند و…) راجع به علایقشان بیشتر سوال بپرسید و برای شناختن آنها وقت بگذارید.



باتشکر

زهرا محمدی- خانه توانگری طوبی



معرفی درس
جذابتر شدن و محبوب ماندن
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه