سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

خواستگار زیاد دارم، چطور با خانواده ام مطرح کنم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 24 اردیبهشت 1398
680  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من ۲۷ سالمه. در ۲۲ سالگی به اصرار خودم، خانوادم رو مجبور کردم اجازه بدهند آدم نامناسبی از اقوام به خواستگاریم بیاد. خانواده ام خواستگار رو قبول کردند اما خدا رو شکر نامزدی و ازدواج رو تا زمانی که خواستگارم بتونه شرایط رو مهیا کنه قبول نکردند و عملا رابطه ی جدی شکل نگرفت. بعد از دو سال که خودم هم دیدم طرفم برای تشکیل زندگی مطابق با خواسته های من و خانواده ام کاری نمیکنه و حتی اذیت هم میکنه به کلی جواب رد دادم.‌ از لحاظ عاطفی وابسته نبودم، تنها به دلیل اینکه خودم اصرار کرده بودم، توی اون دو سال خیلی تلاش کردم تا طرفم کاری بکنه. اما نکرد. این باعث شد که بعد از اون اتفاق به مدت سه سال حتی به کسی فرصت صحبت در مورد ازدواج و رابطه عاطفی رو ندم. الان که نزدیک به ۲۸ سالگی هستم و به ازدواج فکر میکنم با وجود اینکه خواستگار خوب زیاد دارم ولی به خاطر تجربه ای که داشتم نمیتونم با خانواده ام در میون بذارم. همچنین باید بگم که اون اولین رابطه من بود و قبل از اون هیچ تجربه ای نداشتم. الان از تجربه ای که بدست آوردم اصلا ناراحت نیستم. چون وارد رابطه ی شدید عاطفی نشدم ولی باعث شد در اعلام خواستگار به خانواده ام همش نگران باشم

مهمترین سوال :
به خاطر تجربه ی بدی که در انتخاب خواستگار داشتم همش نگرانم که خواستگارهای جدیدم هم لایق نباشند و میترسم به خانواده ام معرفی کنم. باید چه کار کنم؟ با وجود اینکه میدونم خانواده ام دوست دارند از همون ابتدا در جریان آشنایی قرار بگیرند آیا میتونم ازشون پنهون کنم تا طرفم رو بشناسم؟ و این نگرانی تا حدی برای خودم رفع بشه؟ چون واقعا جرئت اینکه یکی رو بدون شناخت معرفی کنم رو ندارم و همش نگرانم در خانواده ام این تصور به وجود بیاد که من انتخابهای خوبی ندارم.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

سارا میرزامحمدی
سارا میرزامحمدی
01 دی 1398 ساعت 14:57

همراه گرامی سلام

نگاشته شما را خواندم. نگرانی های شما با توجه به تجربیات قبلی تان در زمینه ازدواج قابل درک است. 

اما این نکته را هم از یاد نبرید که هرگز قرار نیست تجارب تلخ گذشته مدام تکرار شوند، خصوصا اگر به کسب تجربه و آبدیده شدن معتقد باشید. 

امیدوارم بعد از ۳ سال اجتناب کامل از روابط عاطفی، آگاهی های  زیادی  در این زمینه کسب کرده باشید و برای  ورود به یک ارتباط عمیق آماده باشید. 

اگر هنوز نگرانی های زیادی در این باره دارید میتوانید از منابع بیشتری برای تجهیز خودتان به ابزارهای کارآمد استفاده کنید. قسمتی از ارتباط عاطفی خواه ناخواه ریسک میطلبد و مجبورید برای پاسخ به نیازتان که ازدواج است،  تا حدی از ترسهایتان فاصله بگیرید. 

میتوانید برای غلبه بر نگرانی هایتان در یک فضای صمیمی با خانواده صحبت کنید و دغدغه هایتان را برای ورود به ارتباط عاطفی مطرح کنید و حمایتشان را بطلبید. 

تا نیازتان را به شکلی شفاف مطرح نکنید نمیتوانید از کسی انتظار درک درست داشته باشید. 

برای انتخاب شخص مناسب با معیارهایتان نیازی نیست که لزوما خانواده تان را بی خبر گذاشته و شخصا اقدام کنید. اینکار ممکن است تا حدی  اضطرابهای شما را نیز افزایش دهد. ضمن اینکه استفاده کردن از تجارب دیگر اعضای خانواده هم میتواند به انتخاب درست تری منجر شود. 

خیلی نگران قضاوت اطرافیان تان هستید. شاید بهتر باشد از خودتان بپرسید چرا؟ آیا زیادی به خودتان سخت نمیگیرید؟

به هرحال هر شخصی حق اشتباه کردن دارد. 

اگر وزن زیادی به اشتباهاتتان ندهید از شر افکار وسواسی تان خلاص خواهید شد و امنیت بیشتری در انتخاب و پس از آن در رابطه تان حس خواهید کرد. 


از اعتمادتان به مجموعه ما سپاسگزارم

سارا میرزامحمدی


معرفی کتاب
چرا شنیده نمیشویم؟ نوشته جین هاردی جونز ترجمه ناهید سپهرپور انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی

معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه