سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ایا درسته که من تمام هزینه ها اوردن شوهر را به انگلستان متقبل بشم ! ؟

پرسش

تاریخ ثبت : 27 اردیبهشت 1398
543  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
خانم مطلقه با دو‌ دختر نوجوان، سالها خارج از ایران زندگی میکنم. ۱۱ ساله جدا شدم. یک سالی هست با آقایی در ایران آشنا شدم. دو‌سال از من کوچکترند. ازدواج داشتند، حدا شدند ولی فرزندی ندارند. از لحاظ اخلاقی و عاطفی مشکل خاصی نداریم. چندین بار یکدیگر رو دیدیم و مرتب و هر ساعت با هم در تماس، تکست و تلفن هستیم. خانواده ها در جریان هستند. قصد ازدواج داریم ولی من باید از نظر مالی همه جوره ایشون رو ساپورت کنم. همه کارها روی دوش خودم هست، سوالم اینه آیا این کار صحیح هست؟ آیا میشه برای داشتن یک مرد ایده آل چنین ریسکی کرد؟ چون با آمدن ایشون به اینجا من بسیار متضرر میشم. باید مالیات زیادی بدم. به اضافه خرج های ایشون. وقتی هم تقاضای مهریه میکنم ایشون توضیح میدن که من چیزی ندارم که بخوام به نامت کنم و نمیتونم از خانواده ام هم تقاضایی داشته باشم!
به هم علاقه داریم و روی هم رفته خیلی از ارتباطمون خوشحال و راضی هستیم. ولی من خیلی دل دل میکنم که مبادا ایشون بیاد اینجا و آرامشی که دارم و به سختی طی این سالها بدست آوردم را به هم بزنند.

مهمترین سوال :
آیا وقتی تقاضای مهریه دارم و ایشون منزل یا اموالی ندارند که به نام من کنند میتونم ازدواج کنم؟ انگاری من دارم زن میگیرم و ایشون داره شوهر میکنه. این خیلی برام قابل هضم نیست. من همه چیز دارم و زندگی خوب و معمولی و آرامی دارم. از ایشون فقط داشتن یک همسر به معنای ساپورت عاطفی و جنسی انتظار دارم ولی بالاخره زن هستم و حسم اینه که باید حتما مهریه محکمی باشه. آیا درسته فکرم؟ و اگر مهریه ندهند من ازدواج نکنم؟ چون همه هزینه های آمدن و ... با بنده است.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نفیسه شیری
نفیسه شیری
27 آذر 1398 ساعت 09:22



سلام همراه گرامی نامه شما را خواندم.

چند نکته را بررسی می کنیم .با توجه به متن شما مراحل مختلفی زا در زندگیتان طی کرده اید و به واسطه همین امر برای زندگیتان در کشور دیگر تلاش های بسزایی انجام داده اید .

اینکه در کنار ایشان احساس رضایت و خوشحالی می کنید مهم است همچنین بخاطر سالهایی که به تنهایی زندگی کرده اید.

عنوان کردید چند باری ایشان را دیده اید  پس شناخت شما نسبت به ایشان کمی محدود است،چراکه هر دو عزیز از یکدیگر دور هستید،

علت جدایی ایشان چه موضوعی بوده است ٫ ؟ انطور که می بینید ایشان در اوایل دههی پنجم زندگی خودشان پس انداز مالی و سرمایه ندارند که بتوانند مهاجرت کنند یا مهریه ببخشند .که این سبک از زندگی خود جای بررسی دارد ،  چند بار در نامه تان اشاره داشتید که مسئولیت ایشان به عهده من است در صورتی که شما عهده دار مسئولیت های فرزندان خود هستید و این ممکن است تا حدودی بار مسئولیت شما را بیشتر کند.

آیا ایشان برای رفتن به کشور دیگر تدبیری انجام دا‌ه اند مانند بدست آوردن مهارت برای پیدا کردن یک شغل مساعد ، 

برای تشکیل یک رابطه هدفمند احتیاج است طرفین تا حدی از بلوغ های عاطفی برخوردار باشند. 

به گفته خودتان شما احتیاج به آرامش دارید و همچنین احتیاج به امنیت ،مسئولیت پذیری از جانب همسر،چراکه با ورود ایشان به خانواده شما با داشتن دو فرزند ممکن است اوایل با موضوعاتی روبه رو شوید که اگر در کنار آنها مسائل مالی هم نقش داشته باشد ممکن است کمی آسان نباشد.

تقاضای شما برای مهریه یک حق اجتماعی است که می توانید آن را لحاظ بفرمایید.

اما در پس آن به موضوعات دیگری را مانند،مهاجرت.مسائل مالی،حمایت.فرزندانتان توجه فرمایید، 


توصیه های پیشنهادی
.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه