سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چرا پارتنرم یهو از تلاش برای حل مشکلمون دست میکشه و خیلی بیخیال و بی اهمیت جلوه میده خودش رو

پرسش

تاریخ ثبت : 30 اردیبهشت 1398
554  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من ۲۰ سالمه و پارتنرم ۲۱ سالشه. وقتی سر موضوعی ناراحت میشیم یا کلا بحث میشه بینمون ایشون نمیمونه حل کنیم. بارها و بارها بهش گفتم که همیشه دوطرف باید باهم حل کنیم. اواخر خیلی بهتر شده تا حدی که میومد حل میکرد، زنگ میزد، هرجا بود حرف‌میزدیم اما دوباره به حال قبلی خود برگشته. وقتی بحث میشه دیگه تلاشی برای آروم کردن من نمیکنه و میره. حتی من همش باید بگم بمون حرف بزنیم و ایشون هم بگه نمیشه. هرسری تو بحث میکنی و... من واقعا موندم چطور یه نفر اینقدر نوسان میکنه؟ یه روز انقد خوب و تلاش گر برای حل مشکلمون و ایجاد ارامش بینمون، یه روز اینقدر بیخیال و فراری از حرف زدن و حل کردن، حتی اگر به قیمت این تموم بشه که من حس کنم دوستم نداره و هیچی نگه و هیچ کاری نکیه. مشکل اینجاست که من نمیتونم سردیه ایشون رو تحمل کنم بعد از بحث و دعوا همیشه به هم میخوره رابطمون و من واقعا تو اون دوران حس میکنم حتی منو دوست نداره. اما بعد از یه مدت دوباره برمیگرده میگه که درست میکنه و من هم از خدا خواسته بر میگردم. نمیدونم واقعا چی درسته چی غلط. وقتی قول میده درست کنه واقعا تلاش میکنه اما یهو دست میکشه. چه کار باید کرد؟

مهمترین سوال :
چرا پارتنرم بعد از کلی تلاش برای نگه داشتن رابطه و حل مشکل بینمون یهو از تلاش کردن دست میکشه و بیخیال و بی اهمیت جلوه میده خودش رو و اصلا تلاشی نمیکنه حتی به راحتی گریه های من رو میبینه و میگذره؟ اما باز برمیگرده و میگه حل میکنیم و دوباره تلاش و تلاش و دوباره دست میکشه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

سارا میرزامحمدی
سارا میرزامحمدی
27 آذر 1398 ساعت 11:01

همراه گرامی 

نامه شما را خواندم. 

بی ثباتی در رابطه عاطفی تان موجب سردرگمی و تزلزل خودتان شده است


چند نکته ای  که در این باره به ذهنم میرسد را برایتان مینویسم

۱. طبیعت رابطه ی عاطفی اینست که در ابتدا با حرارت و احساس زیاد شروع شده و بعد از مدتی منطق بیشتری جایگزین احساسات داغ ابتدای رابطه میشوند. و همین موضوع باعث میشود احساس کنیم طرف مقابل آن کسی که در ابتدا میشناخته ایم نیست

۲. نوسان در سیستم شخصیتی و رفتاری آدمها تا حدی قابل قبول است اما باید دید نوسانی که شما از ان حرف میزنید تا چه حد است. و آیا به لحاظ روانشناختی باید بررسی شود یا خیر. 

۳. حل مشکلات رابطه عاطفی نیاز به مشارکت هر دو طرف رابطه دارد.  منصفانه ببینید آیا شما مدام از ایشان توقع حل مسائل مشترکتان را دارید یا خودتان هم برای حل آن کمک میکنید؟ 

۴. هرچه سن تان بیشتر میشود پختگی  و بلوغ عاطفی شما نیز بیشتر خواهد شد. مسلما بعضی از این مشکلات از بی تجربه بودن هر دوی شما در روابط عاطفی نشات میگیرد. 

۵. سعی کنید همه انرژی خودتان را از رابطه تان طلب نکنید. فردیت شما باید همگام با رشد جسمی و سنی شما رشد کند و به شما استقلال و ثبات  شخصیتی بدهد. 

۶. آگاهی های خود را در مورد روابط عاطفی و مشکلات خود و شریک عاطفیتان بالا ببرید و از دانشتان برای بهتر شدن رابطه کمک بگیرید. منابع زیادی برای کمک به شما وجود دارند.

 

از اعتماد شما به مجموعه ما سپاسگذارم

سارا میرزا محمدی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید نوشته جفری یانگ مترجم دکتر حسن حمیدپور انتشارات ارجمند
انواع عشق نوشته الکساندر اویلا ترجمه فرشید قهرمانی انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی

معرفی درس
رابطه عاطفی بهتر
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه