سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بین ادامه زندگی و جدایی که پیشنهاد همسرم هست ، قرار گرفتم

پرسش

تاریخ ثبت : 11 خرداد 1398
966  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
یک پسر۱۲ساله دارم و به مدت یکسال و نیمه که ازدواج مجدد کردم و همسرم‌هم یک دختر۱۴/۵ساله و یک پسر۷ساله از ازدواج اول داره. هرسه بچه با ما زندگی میکنن.
بغلت مشغله همسرم تمام مسئولیت های بچه ها بامن بود، کم کم بچه های ایشون نارضایتی شون رو به پدرشون شکایت کردن،تاحدی که بارها پسر۷ساله شون ادعا کرد که من میزنمش وبرای این ادعا زخم هایی رو روی بدنش نشون داد.این در حالیه که من مخالف صددرصدی تنبیه فیزیکی هستم و تقریبا همه بچه های فامیل با من رابطه صمیمی دارن.بهرحال ادامه این شکایتها روی رابطه دونفره ما و حتی رابطه همسرم با پسرم هم تاثیر بد گذاشت، ایشون سرد شدن و هر چه من تقاضای بهبود رابطه رو دادم و راه حلهای مشاوران رو ارائه دادم ،انجام ندادن.
سه ماه پیش پیشنهاد تفکیک خونه دادن ،یعنی برای من و پسرم یه خونه تهیه کنن و برای بچه های خودش هم یه خونه و از عمه شون تقاضا کنه که بیاد کنار بچه ها و خودش هم اونجا باشه و آخر هفته به من سر بزنه، من ابتدا قبول نکردم اما با اصرار ایشون مجبور به پذیرفتن شدم و لی حالا که موقع انجام هست حرفش و رد میکنه و تصمیم جدی به طلاق گرفته.
من اما مخالفم

مهمترین سوال :
من مخالف جدایی هستم چون ما هیچ راهی رو برای بهبود رابطه نرفتیم و همسرم مدعیه که به اندازه کافی تحمل کرده ، در حالیکه تحمل کردن مسائل رو حل نمیکنه.
از شما تقاضا دارم کمکم کنید که با توجه به نارضایتی های بچه های ایشون از من وپسر خودم از برخورد ایشون، و اظهار خستگی همسرم و سردی رابطه مون و اینکه ایشون میگه متنفر شده، آیا با پیشنهاد طلاق موافقت کنم و یا درخواست دیگه ای رو مطرح کنم هرچند ممکنه نپذیرد.
من مدرس مهارتهای زندگی هستم و اصول فرزند پروری رو کاملا میدونم و سعی در رعایتش داشتم اما بهرحال به اینجا رسیدیم. لطفا راهنمایی ام بفرمائید

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه رسول زاده
فاطمه رسول زاده
20 آذر 1398 ساعت 19:09

باسلام ...

باتوجه به شرح حالی که بیان کردید یک عدم تفاهم بین فرزندان و موقعیت جدید شکل گرفته است، 

و همین مسئله باعث شده که همسرتان تمایل به طلاق داشته باشن ، اما در مرحله اول شرایط مختلف باید مورد سنجش قرار بگیره مثل اینکه ...

شاید فرزندان همسرتان در قاب مقایسه با مادر خود شرایط  را میسنجند؟!

شاید تحمل روابط عاطفی بین شما راندارند و زبان به شکایت باز کرده اند؟!

نوع روابط بین فردی در خانواده ی شما به چه شکل است؟! 

علت انتخاب های هر دوی شما برای زندگی مشترک به چه دلیل بوده است؟! 


به طور کلی این مسئله با یک توصبه ی چند خطی جهت مثبت و یا مخالف پیدا نمیکند، بلکه شما از یک مشاور خانواده خبره حتما باید مشورت بگیرید تا عمل بعدی شما آسیب حدی به سه نوجوانی که در خانه ی شما وجود دارد خواهد زد ، 

پس برای پیشگری از بحران های احتمالی هم میتوانید از دروس غیر حضوری هم استفاده کنید که همسرو فرزندان هم شنونده باسند و در جریان تلاش شما بدای بهبودی روابطتان باشند و البته وجود یک مشاور بسبار موثر خواهد بود .



سپاسگذار اعتمادتان هستیم .

فاطمه رسول زاده .

خانه ی توانگری طوبی.

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه