سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

دوستش دارم اما شرایط ازدواج ندارد

پرسش

تاریخ ثبت : 13 خرداد 1398
705  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
بنده با شریک عاطفی ام حدود ۱ سال هست آشنا شدم و ایشان به شدت به من علاقه دارد و مرا دوست دارد‌.ایشان از من یک سال کوچکتر هستند و ترم آخررشته اشون هستند‌.از طرفی کاملا از دو شهر متفاوت هستیم و خیلی دوریم .هردوسه ماه به دلیل مشغله زیاد برای دیدن من می آید و در طول این یک سال حتی یک ساعت از هم بی خبرر‌نبوده ایم . ویژگی های شخصیتی ایشان مورد پسند بنده هست اما از لحاظ مالی کمی دچار مشکل شده اند و این قضیه خود ایشان را مضطرب و پریشان نموده که شاید خانواده من موافقت نکنند‌. خانواده خودش خبر دارند و راضی هستند ‌. مشکلی که هست از لحاظ سبک زندگی کمی نسبت به خانواده ما پایین تر هستند‌. مدتیست این مساله برای من خیلی پررنگ شده و گاها احساس ندامت میکنم .از طرفی از خانواده خود میترسم که قبول نکنند.چون عشق شریک احساسیم نسبت بهم ثابت شدست و آنطور که میخوام مرا دوست دارد‌ .
حقیقتا دودل هستم . نمیدانم چکار کنم ؟ میبینم که برای خوشبختی من تلاش میکند اما چطور کنار بیایم بااین قضیه که کمی شرایطشون نسبت به خانواده ما پایین تر هست.

مهمترین سوال :
راهنمایی کنید که با این مساله که خانوادتا در یک سطح نیستیم چگونه برخورد کنم؟ دیدگاهم به زندگی آنطور که بزرگ شده ام کمی تجملاتی بوده و حالا این مساله قبولش برام سخت شده . هرچقدر خوبی های نامزدم و اخلاق و رفتار خوبش رو مدام مرور میکنم باز هم ته دلم این قضیه آزارم میده ! لطفا کمکم کنید تا بهترین انتخاب رو انجام بدم

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
29 مهر 1398 ساعت 15:33

با سلام واحترام

برای یک ازدواج نمی توان تنها به یک آیتم تکیه کرد وبراساس آن تصمیم گیری کرد ، لازم است ، نکاتی در این مورد را مد نظر قرار دهید وسپس تصمیم گیری نمایید:

به طور مثال باید  از نظر شما آن فرد مطلوبیت فیزیکی و جنسی در یك حد متوسط رو به بالا برای‌تان داشته باشد. 

مطلوبیت دلی و هیجانی هم مهم است. البته لازم نیست الزاما عاشق همه وجناتش باشید و چه بهتر هم كه نباشید؛ چون اگر عاشق باشید شاید به شناخت درستی از ویژگی‌های شخصیتی او نرسید. 

شرایط مالی‌تان بهتر است با هم متناسب باشد. اگر هم یك طرف از نظر مالی بالا‌تر است، باید هر دو طرف جنبه زندگی با فردی متفاوت از نظر فرهنگ اقتصادی را داشته باشند. در این زمینه سبك خرج كردن‌تان باید با هم هماهنگ باشد. 

 همچنین  طرفین ازدواجنبایدازدو طبقه کاملا مختلف اقتصادی باشند.بدونشکتفاوت دراقتصادخانوادههادرنوعنگرش،رفتاروچگونگیعملکردافرادتاثیربسزاییمیگذارد. 

برای درک بهتر موضوع فرض کنیدکه یک دخترجوان

درخانواده ای بادرآمدبالازندگی میکندوبدون هیچ محدودیتی پول خرج میکندوهرآنچه راکه میبیندمیخردوبه انواع مسافرتهای پرهزینه میرودو...باپسری ساده وقناعت پیشه ازیک خانواده کاملامتوسط ازدواج کند،اگرآنهابدون شناخت نسبت به شرایط مالی طرف مقابل اقدام به چنین کاری کرده باشندوخودرابرای زندگی کاملامتفاوت باگذشته آماده نکرده باشند،دچاربرخی اختلافات وناراحتیهاوگاها جدایی میشوند. مثلازن،مردرابه خسیس بودن ومرد،زن رابه ولخرج بودن متهم میکندوهریک ادعامیکنندکه طرف مقابل قادربه درک یا تامین نیازهای اونیست.البته توجه به این نکته بسیارحائزاهمیت است کهدخترنبایدصرفابه خاطرشرایط اقتصادی ضعیف ونامناسب طرفمقابلشرا رد و یا به لحاظ وضعیت اقتصادی خوبش با اوازدواج کنند؛بلکه توجه به عاملهای دیگرنیزلازم استدرازدواج بایدشایستگیهای فردمقابل بیش ازهمه چیزمدنظرقرارگیرد. 

اما در این زمینه بلوغ اقتصادی طرف مقابل شما ست که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

از کجا بفهمیم کسی به بلوغ اقتصادی رسیده است یا نه؟

الف) آیا میل و علاقه و جربزه کار کردن دارد. (این مورد مختص آقایان است، البته خانمها هم داشته باشند اشکالی ندارد) آیا برای اینکه درآمدی داشته باشد تلاشی می کند که لااقل مقداری از مخارج خانواده را تامین کند. کسی که پدر او مخارجش را می دهد به بلوغ اقتصادی نرسیده است.

به طور مثال اگر پسری آمد خواستگاری که خانه و ماشن و همه امکانات زندگی را داشت ولی همه را از پدرش گرفته و از خودش هیچ ندارد به هیچ وجه برای زندگی قابل اعتماد نیست. ولی اگر کسی کارمندی باشد که ماهیانه به طور مثال  ۳ میلیون تومان حقوق می گیرد و خانه و ماشین هم ندارد ولی توانسته با همین حقوق کم ده میلیون تومان هم پس انداز کند قابل اعتماد تر است تا مورد اولی.چون عرضه کارکردن دارد.

ب) کسی که به بلوغ اقتصادی رسیده است در زندگی اش هدف اقتصادی دارد و هدفمند زندگی می کند.

پ) کسی که به بلوغ اقتصادی رسیده است خوب هزینه می کند و درست هم پس انداز می کند. مثلا اگر کسی که ماهی ۶ میلیون درآمد دارد ولی آخر ماه هیچی پس انداز نکرده و همه را خرج کرده است به بلوغ اقتصادی نرسیده است. چون هنر مدیریت آن پول را ندارد.

بنابراین در این زمینه سبک خرج کردن طرفین وبلوغ مالی آنها عامل مهمی در تصمیم گیری میباشد.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب
معیارهای انتخاب همسر

معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه