سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رسم و رسومات قبل از ازدواج

پرسش

تاریخ ثبت : 15 اسفند 1397
445  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من و پارتنرم 9 ماهه با هم هستیم و 3 ماهه که رابطه مون رو جدی تر کردیم. خانواده من غیر سنتی هستند (پدر و مادرم دو سال هست که طلاق گرفتند) خانواده ایشون برعکس ما، پایبند یک سری اصول. پدرش در مورد من تحقیق کرده و این تحقیق دو ماه طول کشید. من و پارتنرم تلاش کردیم که بتونیم نامزد کنیم که بیشتر بتونیم در ارتباط باشیم. ولی اینقدر خانواده اش با صبر این کار رو انجام دادن که زمان کافی برای مراسم نامزدی از دست رفت. دو روز پیش مادرش با مادر من تماس گرفت، به همراه خواهرش اومدند خونه ما برای اجازه خواستگاری و قرار شد که مادر من بهشون خبر بده که یک بار دیگه با پارتنرم بیان خونه ما و رسمی تر خواستگاری کنند. البته بدون حضور پدر هامون. خواستگاری و بله برون رسمی تر رو بذاریم برای بعد.
پارتنرم میگه ما اینور سال میاییم خواستگاری که اجازه بگیریم که با ما به سفر بیای. به شدت التماس میکنه به من که حتما باهاشون برم. میگه من به مادرم گفتم شما معطل کردین و دیر رفتین پس الان باید اجازه من رو بگیرین. اما من میدونم مادرم نمیذاره، چون میگه اونها سنتی هستند و وجهه خوبی نداره

مهمترین سوال :
من گیر کردم این وسط، از طرفی میگم قبل از نامزدی نباید برم از طرفی میگم قبل از نامزدی برم بشناسمشون، شاید واقعا نتونم با این همه سنتی بودن شون کنار بیام و قبل از اینکه اسمی روم بیاد بهم بزنم. البته من قبلا با پارتنرم، دوتایی و حتی با خواهر و برادرش مسافرت زیاد رفتیم. اما الان به شکل خواستگار و به همراه پدر و مادرش تا حالا نرفتم. هنوز مادرم با اون ها تماس نگرفته و هنوز اون ها حرفی از مسافرت نزدند. اما میدونم این بار که بیان خونمون مطرح میکنند. ولی مادرم میگه دلیلی نداره قبل از نامزدی با خانواده ای که تفکرات سنتی داره مسافرت بری .لطفا راهنمایی کنین که برم به نفعمه یا نرم؟ و اگر نباید برم چطور به پارتنرم که این همه اصرار و التماس به من میکنه بگم که ناراحت نشه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

ساجده ودودی
ساجده ودودی
12 اسفند 1398 ساعت 15:27

سلام 

سوال شما را خواندم . با توجه به اینکه زمان زیادی از پرسش شما گذشته است با عرض پورش از دیرکرد  امیدوارم که پاسخ من برای شما و دیگر خوانندگان  موثر واقع شود .

همانطور که خودتتان نیز عنوان کرده اید هر کدام از تصمیمات شما مزایا و معایبی در برخواهد داشت . 

صرفا سنتی بودن و یا نبودن خانواده طرف مقابل نمی تواند دلیل کافی برای تصمیم باشد زیرا که اینکار با رضایت خود خانواده انجام می شود و ایشان خود درخواست شان را عنوان می کنند پس جایی برای قضاوت های بعدی نخواهد بود از طرفی همانطور که خودتان هم نوشته اید این موضوع می تواند فرصت بهتری برای شناخت بیشتر طرفین از یکدیگر باشد . 

پیشنهاد می کنم که تمام فکر ها مزایا و معایب خود را در جدولی بنویسید که یک ستون مربوط به مزایا و یک ستون مربوط به معایب باشد . این چنین بهتر می توانید فکر کنید و بسنجید که آیا برای معایب موجود می توان به طریقی حل مسئله کرد یا خیر ؟ 

از اینکه مسئله خود را با ما در میان گذاشتید سپاسگزاریم .


ساجده ودودی

خانه توانگری طوبی 


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه