سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چیکار کنم که بعد از ازدواج بخاطر یکسال ارتباط سرکوب نشم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 14 خرداد 1398
564  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با پسری در رابطه ام که قصد ازدواج داره و میگه بیا اشنا شیم (به مدت یکسال)...به گفته خود ایشون هیچ رابطه خاصی بین ما نباید باشه ،فقط شناخت و آشنایی.مادر ایشون در جریانه و خبر داره از موضوع،پسر هم بهشون میگه که ما رفتیم بیرون یا من رو‌معرفی میکنه .مادرشون هم مخالفت خاصی نمبکنه فقط میگه مراقب حریم هم باشید.خانواده ی مذهبی هستن و عقاید محرم و نامحرم رو رعایت میکنن.سوالی که دارم اینه که چون این عقاید رو دارن ،این امکان وجود داره که بعدا اگر ازدواج کردیم منو سرکوب کنن؟که چرا با یه پسر نامحرم در ارتباط بودی و ..؟برای جلوگیری از این رفتار و صحبت چه کاری میشه کرد؟

مهمترین سوال :
راجع به چگونگی ارتباط اشنایی توضیح بدید با توجه به سوالی که پرسیدم ممنون

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
15 شهریور 1398 ساعت 21:21

باسلام واحترام

در رابطه با موضوعی که مطرح فرمودید توجه به چند نکته میتواند شما را در تصمیم گیری درست یاری کند.

برای ازدواج دومدل آشنایی وجود دارد، یکی مدرن ودیگری سنتی. که هر کدام از سبک ها مزایا ومعایب خودش را دارد. از آنجاییکه ازدواج موضوع مهمی است پس باید در این زمینه با معاشرت تا حدی به شناخت نسبی رسید.اما باید در نظر داشته باشید کدامیک برای شما مهم است، دستیابی به شناخت منطقی یا توجه و ذهن مشغولی  نسبت به حرفهای احتمالی  اطرافیان.

اما توجه داشته باشید اینگونه آشنایی نیاز به استقلال روانی دارد ، به عبارتی اگر قدرت تصمیم گیری به تنهایی را ندارید ونظر دیگران برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است بهتر است وارد اینگونه روابط نشوید.

نکته مهم دیگر اینست که بسیاری از این افکار ناشی از خطاهای شناختی است مثل پیشگویی منفی، وبراساس این تصورات اشتباه تصمیم گیری میکند، وشما نسبت به واقعیات موجود بی توجه هستید.مثلا شما نحوه برخورد مادر این آقا را ندیده اید که هیچ برخورد ورفتار منفی نداشته اند.

اما پیشنهاد من به شما اینست که بررسی کنید چرا مسائل مهمی که برای ازدواج وجود دارد را نادیده گرفته اید وذهنتان را درگیر موضوعات حاشیه ای کرده اید. مزایا ومعایب انتخابتان را بررسی کنید در نهایت تصمیم گیری کنید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
راهنمای تصمیم گیری بهتر نوشته اسپنسر جانسون

معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه