سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

باید پایبند رابطه ام باشم یا حق انتخاب جدید دارم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 18 خرداد 1398
554  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. مدت۲سال با اقایی دوستم .کنارش ارامش دارم.اعتماد بنفسم بهتر شده.جدیدا خواستگار برام اومده. الان نمیدونم باید با اون اقا بمونم یا ب خواستگارم فکر کنم و تصمیم برای زندگیم بگیرم. وقتی ب این اقا گفتم خواستگار دارم گفت بیخود دیگه راجب این مورد چیزی نشنوم من دوستت دارم و بهت خو گرفتم..شعل دوستم ازاد و از لحاظ مالی درامد متوسط داره ولی از لحاط اخلاقی پسر خوبیه. با توجه به شناختیم که از پدرم دارم فکر نمیکنم ایشونو بعنوان خواستگار قبول کنه

مهمترین سوال :
با کسی که دوسال در رابطه ام بمونم یا حق انتخاب اشخاص جدید در زندگیم را دارم؟باتوجه به اینکه این فرد از لحاط اخلاقی بسیار انسان خوبیست.ممنون از راهنمایتون

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
09 شهریور 1398 ساعت 12:37

باسلام واحترام

توضیحاتتان را خواندم، چند نکته ای که قابل تامل میباشد را خدمتتان ارائه میکنم در نهایت تصمیم گیری با خود شما خواهد بود.

اینکه در رابطه عاطفی آرامش وجود داشته باشد وطرفین از بودن در کنار هم احساس خوبی داشته باشند نکته بسیار مثبتی است، اما اگر این رابطه تکلیفش مشخص نباشد وهیچ کدام ندانند انتهای این مسیر به کجا ختم میشود میتواند برایشان مشکل ایجاد کند، چرا که بلاتکلیفی در هر کاری ایجاد مشکلاتی همچون استرس مزمن ، بی برنامه بودن ودر نهایت نارضایتی میشود.

با توجه به اینکه شما در آستانه ورود  به دهه چهارم زندگیتان قرار دارید بنابراین باید تکلیف بسیاری از مسائل زندگیتان از جمله رابطه عاطفیتان مشخص باشد. 

باید حواستان باشد که درگیر فردی نشده باشید که تکلیفش با خودش، رابطه اش وشما روشن نیست چرا که عشق وعلاقه انسان را آسیب پذیر میکند واین افراد از همین نقطه آسیب پذیر به شما ضربه میزنند.نکته دیگر اینست که اگر فرد بلد نباشد رابطه عاطفی درستی داشته باشد بعید است ازدواج درست وموفقی نیز داشته باشد چرا که یکی از لازمه های رابطه عاطفی سالم ، شفافیت در رابطه است اما این مورد در رابطه شما وجود ندارد وبه نظر میرسد از طرف هیچ کدامتان نیز این تصمیم وقاطعیت برای روشن شدن تکلیف رابطه وجود ندارد.

اما نکته ای در نامه تان است که کمی بیشتر به توجه نیاز دارد( پارتنر شما گفته من تو را دوستت دارم وبه تو خو گرفته ام).

باید مراقب چسبندگی عاطفی از سمت مقابلتان باشید،این افراد به شما نیاز دارند شما حالشان را در زندگی خوب کنید در حالیکه هر شخصی اول در مقابل خودش، زندگیش وآینده اش موظف است ردیابی کند چه چیزی به صلاحش است وآن را انجام دهد.

شما باید بررسی کنید که چه چیزی در الویتتان قرار دارد: الف) رابطه ای آرام ورضایت بخش اما بلاتکلیف ، ب) داشتن رابطه ای جدی ( ازدواج).

در صورتیکه بتوانید به این سوال پاسخ دهید میتوانید تصمیم بگیرید، اگر پاسخ شما ازدواج بود باید با پارتنرتان صحبت کنید ، تکلیف رابطه تان را مشخص کنید و در نهایت تصمیم‌بگیرید. تصمیم گیری در این زمینه شاید خیلی راحت نباشد چرا که اگر قصدتان ازدواج وبررسی خواستگارتان باشد باید تلخی کات شدن رابطه تان را به درستی مدیریت کنید.بپذیرید که هیچ انتخابی بدون ایراد واشتباه نمیباشد وامکان دارد خواستگارتان مورد مناسبی برای شما نباشد، بنابراین باید تمام این موارد را در نظر بگیرید وسپس انتخاب کنید ، زیرا زمانیکه برای تصمیمی تمامی جوانب آن بررسی شود کمترین میزان پشیمانی واحساس نارضایتی به سراغ شخص می آید.

باسپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زنان زیرک

معرفی درس
رهایی از بی ارزشی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه