سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ايا رابطه ٨ ساله ام را تمام كنم يا خير؟

پرسش

تاریخ ثبت : 10 تیر 1398
1,189  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من در ١٩ سالگي در دانشگاه با پسري اشنا شدم. و صبر كردم تا كار پيدا كنه و سربازيش شامل معافيت بشه. الان ك شرايط مالي خوبي دارن باز هم بهانه ميارن. اما ناراحتي من از ازدواج نكردن نيست. مشكل من اين است ك در فضاي مجازي براي خانوم ها كامنت هاي بي ربط ميدارن. در حال جلب توجه هستن. تولد كسي ك نميشناسن كامنت ميذارن تبريك ميگن. دم از پولداري ميزنن توي توييت هاشون. بجز اين در قسمت بيو توييتر لينك ربات تلگرامي چت خصوصي قرار ميدن. من بجز اين اقا تابحال با هيچ مردي رابطه اي نداشتم.
متاسفانه در رابطه جنسی ... را از دست دادم. اما بازهم دليل موندنم تو رابطه اين موضوع نيست دليلش فقط دوس داشتن بود. چندبار خواستم رابطه را تمام كنم اما مانع شدند و تلاش كردند براي حفظ رابطه ولي در همين دعواها گفتن بايد تمام كادوهايي ك گرفتي پس بدي! اين ادم واقعا تغيير كرده و من بسيار افسرده شدم. البته من هم قبول مردم ك همه چيز رو پس بدم چون زندگيم مهمتره. من نسبتا زيبا هستم تحصيلكرده هستم و خانواده سرشناسي در شهرمون دارم. اما حس ميكنم اين عشق اشتباه بوده ب شدت بي اعتماد و درمانده شدم. كمكم كنيد

مهمترین سوال :
ايا رابطه را تمام كنم؟؟؟؟

پاسخ پرسشگر

11 مرداد 1398 ساعت 01:01

باسلامواحترام

توضیحاتقابلتاملشماراخواندماماپاسختانرابایکپرسشازخودتانمیدهم،باوجوداینهمههشدار وزنگ خطردر رابطه علت تردید شما برای بیرون آمدن از آن چیست؟شما بهتمامیعلتهایقابلقبولبیاهمیتینشانمیدهیدودلیلبرایادامهارتباطاشتباه،راعلاقهودوستداشتنمیدانید. مگرنهاینستکهارتباطامریدوسویهاستوهردونفربایدبرایحفظآنتلاشکنند؟ بهنظرشما،مدتزمانانتظارشمابرایرابطهتانوبهدستآوردندستاوردهایاشرایطمناسببرایازدواجمعقولبودهاست؟ 

به نظر می‌رسد شما در رابطه دچار وابستگی ناسالم شده آید وبه اشتباه اسم آنراعلاقه میگذارید. وابستگی ناسالم یعنی از دست دادن تمام اولویت‌ها وارزشهای خودتان.باید به این درک برسید که وابستگی سالم یعنی نباید هویت شما در نیازها والویت های طرف مقابل حل شود. باید بتوانید برای خودتان ارزش قائل‌ باشید.شمادرزمانیباشخصیواردرابطهشدهآیدکههیچکدامتان ازبلوغ کامل عاطفی برخوردار نبوده اید. 

اولین پیشنهاد به شما اینست که یک بار رابطه تان را مورد بازبینی قرار دهید و به زنگ خطرهای آن جدی توجه کنید.

به این درک برسید که دختر خانمی در آستانه دهه سوم  زندگیش باید تکلیف بسیاری از مسائل زندگیش روشن شده باشد، مثلا تکلیف رابطه عاطفی اش، تحصیلات، شغلش و...

بنابراین در نظر داشته باشید که فرصت های تان ابدی نیستند و برقراری رابطه عاطفی به قصد ازدواج یک زمان طلایی دارد که با ادامه دادن رابطه اشتباه وبی اعتنایی به این زمان قطعا چیزی جز پشیمانی عایدتان نخواهد شد.

اگر مهارت برقراری رابطه عاطفی درست را بدانید دیگر در رابطه تان هزینه های بیخود نمیکنید.درباره قطعیت تصمیمتان در نظر داشته باشید که قرار نیست حتما اتفاق خاصی رخ دهد تا شما به یکباره از طرف مقابلتان دلزده شوید و از رابطه خارج شوید بلکه همین شک و تردیدها ودقت درست ومعقول است که باعث میشود افراد از یک وابستگی ناسالم بیرون بیایند.

توجه داشته باشید با توجه به مسائلی که بین شما و ایشان برقرار بوده ، عزت نفستان آسیب دیده است. بنابراین زمانیکه عزت نفس از بین رفت، رابطه عاطفی میشود توهمی از عشق،بنابراین اکنون جای حساب و کتاب بالغانه است تا ببینید از یک رابطه طولانی مدت چه چیزی عایدتان شده. اگر حاصلجمع این محاسبه منفی است ، برای خروج از رابطه تان شک نکنید وبا خودتان و آینده تان فکر کنید.

با سپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
عشق ویرانگر

معرفی درس
20+40 نکته نبوغ عاطفی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
14 مرداد 1398 ساعت 00:15

باسلام واحترام

توضیحات قابل تامل شما را خواندم، اما تردید شما برای بیرون آمدن از رابطه ای با وجود زنگ خطرهای  واضح را متوجه نشدم.مگر نه اینست که رابطه امری دوسویه است و هر دو طرف رابطه برای حفظ آن باید تلاش کنند؟آیا به نظر شما مدت زمانی که برای این رابطه گذاشته اید، معقول بوده است؟با توجه به مواردی که مطرح فرمودید به نظر می‌رسد که شما به تمامی هشدارهای رابطه تان بی توجه بوده آید.شما دچار وابستگی ناسالم شده آید

واسم آنرا به اشتباه علاقه گذاشته آید.وابستگی ناسالم یعنی از دست دادن تمامی الویت ها وارزشهای فردی. زمانی میتوان به ادامه یک رابطه امید وار بود وبرای آن زمان گذاشت که وابستگی سالم باشد یعنی هویت فرد در نیازها والویت های طرف مقابل حل نشود.باید به این نقطه برسید که برای خودتان ارزش قائل‌ شویدشما در یک زمانی با شخصی که از لحاظ عاطفی به بلوغ نرسیده بودند رابطه برقرار کرده آید . اما به صرف برقراری رابطه وگذشت مدت زمان قابل توجه نباید به رابطه اشتباه ادامه داد .

اولین پیشنهاد به شما اینست که یک بار به درستی وبالغانه رابطه تان را مورد بررسی قرار دهید و به زنگ خطرهای آن توجه کنید.باید به این نتیجه برسید که دختری که در آستانه ورود به دهه سوم زندگیش است قرار است تکلیف بسیاری از مسائل زندگیش مثل( رابطه عاطفی، تحصیلات، شغل) روشن باشد.این بدان معنا نیست که حتما ازدواجی رخ داده باشد بلکه منظور اینست که بداند ملاک ها والویت هایش در این زمینه ها چیست ومسیرش برای رسیدن به هدف چیست.نکته دیگر اینکه در نظر داشته باشید فرصت های شما ابدی نیستند و برقراری رابطه عاطفی به قصد ازدواج یک زمان مشخص و طلایی دارد که با ادامه دادن به یک رابطه اشتباه وبی توجهی به این زمان  نتیجه جز پشیمانی نخواهد داشت.بنابراین با فراگیری مهارت ارتباط عاطفی  درست  دیگر هزینه های بیخودی در رابطه تان نمیکنید.

درباره قطعیت تصمیمتان نیز در نظر داشته باشید قرار نیست معجزه ای رخ دهد تا شما به یکباره از طرف مقابلتان دلزده شوید واز رابطه بیرون بیایید.بلکه همین شک و تردیدهای درست و معقول  است که باعث میشود افراد از یک وابستگی ناسالم خارج شوند، توجه داشته باشید با توجه به مسائلی که بین شما وپارتنرتان بوده است سبب آسیب به عزت نفستان شده.بنابراین زمانیکه عزت نفس آسیب ببیند، رابطه عاطفی میشود توهمی از عشق.بنابراین اکنون جای حساب و کتاب بالغانه است تا بررسی کنید از یک رابطه تقریبا طولانی مدت چه چیزی عایدتان شده.اگر حاصلجمع این محاسبه منفی بود برای ادامه ندادن به رابطه تان شک نکنیدوبه خودتان و آینده تان فکر کنید.ضمن اینکه تا زمانیکه شما خودتان به این درک نرسید که رابطه تان اشتباه است و آسیبهای ادامه این رابطه از محاسن آن بیشتر است ، هیچ اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. بنابراین پذیرش اولین کلید در جهت اصلاح اشتباه وانتخاب مسیر درست است.

با سپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه