سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

سو تفاهم درباره رابطه قبلی

پرسش

تاریخ ثبت : 17 تیر 1398
1,239  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. من و همسرم شش ماهه ازدواج کردیم. قبلش یک سال نامزد بودیم. قبل از اون دو سال دوست بودیم. خیلی رابطه مون عاشقانه و خوب هست و واقعا همدیگر رو دوست داریم. قبل از همسرم من چند سال با یک دختری دوست بودم، البته به صورت ناپیوسته که با هم رابطه هم داشتیم و بین مون احساساتی هم بود، ولی نه اونقدر عمیق. حدود شش ماه پیش اسمش رو توی اینستاگرام سرچ کردم و دو ماه پیش همسرم این موضوع را فهمید. البته از نظر من موضوع مهمی نبود که بخوام مخفیش کنم و فکر نمیکردم ناراحت بشه. ولی از اون موقع که دو ماه میگذره همش میگه زندگیم جهنم شده و تو هنوز به اون فکر میکنی وگرنه چرا اسمش رو سرچ کردی؟ من خیلی برای رسیدن بهش تلاش کردم. خانواده ام مخالف بودند و به سختی راضی شون کردم. خیلی کارها واسه همسرم کردم که عشقم بهش ثابت شده ولی هر چی میگم تو اشتباه میکنی، من هیچ قصدی از سرچ اسمش نداشتم و فقط یه حس فضولی بهم دست داد باور نمیکنه و زندگی قشنگمون داره نابود میشه.

مهمترین سوال :
من چه کار باید بکنم دیگه؟؟

پاسخ پرسشگر

26 تیر 1398 ساعت 00:04

باسلام و احترام 

توضیخاتتان را خواندم ، همان طور که واضح است تعهد همه جانبه از لازمه های زندگی زناشویی است واین تعهد باعث اطمینان و آرامش در رابطه میشود.اما در صورت مشاهده هرگونه تضاد وصادق نبودن در گفتار و رفتار به این اعتماد لطمه میزند و رابطه دچار تنش میشود.پس لازم است چند نکته را مد نظر قراردهید زیرا اگر نتوانید در جهت رفع یا کاهش سوءتفاهم ( به گفته خودتان) برآیید ارتباط صمیمانه شما ممکن است برای همیشه خدشه دار شود . ضمن اینکه گاهی مهم نیست چطور این اعتماد از بین رفته بلکه مهم اینست که بتوانید به طور اصولی به فکر حل مسئله باشید.

نکته اول اینست که بهتر است برای حل مشکل ابتدا شما کمی با خودتان صادقتر باشید.علت این کنجکاویتان را بیابید. چرا که اگر شما از رابطه احساس رضایت دارید ودیگر به فکر رابطه قبلی خود نیستید پس علت این جستجو و کنجکاوی چیست؟ حتی اگر به گفته خودتان از سر کنجکاوی باشد چرا نسبت به آن شخص کنجکاوی کرده آید و برایتان مهم بوده که چه میکند، کجاست،.....به نظر می‌رسد احتمالا گوشه ذهنتان هنوز درگیر ایشان باشد.بنابراین اگر نخواهید یا نتوانید که عاقلانه و بدون موضع گیری به این مسئله بپردازید ویا اجتناب کنید مشکلات پیچیده تری را میتواند برایتان ایجاد کند.

نکته دیگر اینست که سعی کنید احساس همسرتان را درک کنید ویک بار موضوع را از زاویه دید ایشان ببینید .زمانیکه اینگونه به این موضوع بنگرید متوجه خواهید شد که پذیرش اینکه این اقدام از سر کنجکاوی بوده است کمی سخت است و در ذهن شخص هزاران سؤال بی جواب وآزاردهنده بوجود می آید.

همچنین قرار نیست زن و شوهر به بهانه صمیمیت ومخفی نداشتن چیزی از یکدیگر مسائلی که مشکل ساز میشود را به یکدیگر انتقال دهند مثل ( روابط گذشته، تعریف از اتفاقاتی که نباید اکنون در رابطه مطرح شود) .چرا که مطرح کردن بعضی از مسائل مثل ( موضوع شما) میتواند آسیب شدیدی به اعتماد طرف مقابل بزند و رابطه را دچار بحران کند.

اما برای برون رفت از این شرایط وایجاد اعتماد باید بتوانید به حرف های همسرتان گوش دهید به عبارتی شنونده خوبی برایش باشید تا بتواند از احساسش، نارضایتیش و... برایتان بگوید . در چنین شرایطی شما نباید مدام از خودتان دفاع کنید ویا سعی در متقاعد کردن ایشان داشته باشید . همچنین نباید طوری برخورد کنید که حق را به خودتان بدهید.زیرا گاهی ما به جای درک طرف مقابلمان واینکه آن موقعیت چطور بر او تأثیر گذاشته است، به فکر اثبات خودمان هستیم ، در نهایت نتیجه چیزی جز نارضایتی طرفین واحساس قربانی بودن شخصی که اعتمادش آسیب دیده حاصل نمیشود.

چیزی که اهمیت دارد اینست که همسرتان متوجه شود که برای او و رابطه تان ارزش قائلید. با او صحبت کنید واز او بخواهید چه چیزی میتواند باعث شود که اعتمادش بازگردد و رابطه تان به سمت بهبودی رود.به یاد داشته باشید بازسازی اعتماد پروسه ای زمان بر است وبا صداقت وشفافیت در کلام وگفتارتان حاصل میشود.

با سپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی



معرفی درس
بهبود و پیشگیری رابطه عاطفی پس از لغزش و خیانت (جلسه 2 از 3 جلسه)
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
06 مرداد 1398 ساعت 07:31

باسلام و احترام 

توضیخاتتان را خواندم.  همان طور که واضح است تعهد همه جانبه از لازمه های زندگی زناشویی است واین تعهد باعث اطمینان و آرامش در رابطه میشود. اما در صورت مشاهده هرگونه تضاد وصادق نبودن در گفتار و رفتار به این اعتماد لطمه میزند و رابطه دچار تنش میشود. پس لازم است چند نکته را مد نظر قراردهید زیرا اگر نتوانید در جهت رفع یا کاهش سوءتفاهم ( به گفته خودتان) برآیید ارتباط صمیمانه شما ممکن است برای همیشه خدشه دار شود . ضمن اینکه گاهی مهم نیست چطور این اعتماد از بین رفته بلکه مهم این است که بتوانید به طور اصولی به فکر حل مسئله باشید.

نکته اول این است که بهتر است برای حل مشکل ابتدا شما کمی با خودتان صادق تر باشید.علت این کنجکاوی تان را بیابید. چرا که اگر شما از رابطه احساس رضایت دارید ودیگر به فکر رابطه قبلی خود نیستید پس علت این جستجو و کنجکاوی چیست؟ حتی اگر به گفته خودتان از سر کنجکاوی باشد چرا نسبت به آن شخص کنجکاوی کرده آید و برایتان مهم بوده که چه میکند، کجاست،.....به نظر می‌رسد احتمالا گوشه ذهنتان هنوز درگیر ایشان باشد.بنابراین اگر نخواهید یا نتوانید که عاقلانه و بدون موضع گیری به این مسئله بپردازید ویا اجتناب کنید مشکلات پیچیده تری را میتواند برایتان ایجاد کند.

نکته دیگر این است که سعی کنید احساس همسرتان را درک کنید و یک بار موضوع را از زاویه دید ایشان ببینید. زمانی که این گونه به این موضوع بنگرید متوجه خواهید شد که پذیرش اینکه این اقدام از سر کنجکاوی بوده است کمی سخت است و در ذهن شخص هزاران سؤال بی جواب وآزاردهنده به وجود می آید.

همچنین قرار نیست زن و شوهر به بهانه صمیمیت ومخفی نداشتن چیزی از یکدیگر مسائلی که مشکل ساز میشود را به یکدیگر انتقال دهند مثل ( روابط گذشته، تعریف از اتفاقاتی که نباید اکنون در رابطه مطرح شود) .چرا که مطرح کردن بعضی از مسائل (مثل موضوع شما) میتواند آسیب شدیدی به اعتماد طرف مقابل بزند و رابطه را دچار بحران کند.

اما برای برون رفت از این شرایط وایجاد اعتماد باید بتوانید به حرف های همسرتان گوش دهید به عبارتی شنونده خوبی برایش باشید تا بتواند از احساسش، نارضایتیش و... برایتان بگوید . در چنین شرایطی شما نباید مدام از خودتان دفاع کنید ویا سعی در متقاعد کردن ایشان داشته باشید . همچنین نباید طوری برخورد کنید که حق را به خودتان بدهید.زیرا گاهی ما به جای درک طرف مقابل مان واینکه آن موقعیت چطور بر او تأثیر گذاشته است، به فکر اثبات خودمان هستیم. در نهایت نتیجه چیزی جز نارضایتی طرفین واحساس قربانی بودن شخصی که اعتمادش آسیب دیده حاصل نمیشود.

چیزی که اهمیت دارد این است که همسرتان متوجه شود که برای او و رابطه تان ارزش قائلید. با او صحبت کنید واز او بخواهید چه چیزی میتواند باعث شود که اعتمادش بازگردد و رابطه تان به سمت بهبودی رود.به یاد داشته باشید بازسازی اعتماد پروسه ای زمان بر است وبا صداقت وشفافیت در کلام وگفتارتان حاصل میشود.

با سپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
پیوند زخم خورده

معرفی درس

پیشگیری و بهبود رابطه پس از لغزش و خیانت


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه