سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ترس از وابستگی

پرسش

تاریخ ثبت : 30 شهریور 1396
3,676  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام و خسته نباشید. 35 سالمه و شاید توی این سن سوال عجیبی باشه. حدودا یک ماه پیش با اقایی که دو ماه از خودم بزرگترن اشنا شدم. همه چی عالی بود. خیلی هم عاطفی و ساده بودن و هردو بهم وابسته شدیم. علابقمون یکی بود و تایم زیادی رو باهم گذروندیم. شش ماه بود از رابطه ای یک سال و نیمه خارج شده بودن که به گفته خودشون اون خانم ازدواج کرد و رفت از ایران. با اینکه ایشون داشتن جدی به رابطه نگاه می کردن. تو مدت کوتاهی چنان بی تاب من بودن و بارها گفتن حسی که از تو میگیرم تو اون رابطه نداشتم. انگار که اون خانم به زور با من بوده . خلاصه یک هفته اخیر بهم ریختن که هی انکار کردن و من پیگیر شدم. گفتن از رابطه قبلی بهم ریختن . از اینکه چرا به اینجا رسید اون رابطه. گفتن تو یه سری چیزا دارن مقایسه می کنن که می دونن اشتباهه و زمان خواستن. سه روز تنهاش گذاشتم . اما حس کردم بلاتکلیفم و پیگیر شدم و نهایتا دو روز دیگه وقت دادم بهشون. حرفشون اینه که از وابستگی و ازدواج میترسن و دارن به من وابسته میشن. میگن رابطمون سریع داشت پیش میرفت . با اینکه این روند از طرف خودشون بود. به نظرتون اینا می تونه درست باشه یا دروغه

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

دکتر اکبری
دکتر اکبری
18 مهر 1396 ساعت 13:29

سلام 


در مورد طرف مقابل شما میشه گفت ایشون با مسائل درونی ای درگیر هستن که هر از گاهی و در بزنگاه های مختلف خودش رو نشون میده.

 در مورد مسائل عاطفی هنوز به نظر می رسه به قطعیت نهایی نرسیدن که این موضوع می تونه برای شما اگر به دنبال رابطه ای جدی (به منظور ازدواج) هستید باعث بوجود آمدن مسائل مختلفی بشه.

 پرسیدید می تونه درست باشه یا دروغ که در پاسخ میشه گفت درسته به دلایلی که عرض شد و مسائلی که برای خود اون شخص هنوز حل نشده و بنابراین در نقطه تصمیم گیری نهایی نیستن  اما از اونجایی که شاید ذاتا شخصی باشن که به جهت نوع شخصیتی که دارن  بعدها با کنار گذاشتن شما دچار عذاب وجدان بشن، بیان کردن این حرف ها رو  و شاید از این جهت بشه گفته تحریف کردن واقعیت رو  و حرف ها رو به شکل روتوش شده ای به شما گفتن.

 موندن یا قطع این رابطه بستگی به شما داره که چه رابطه ای مد نظرتون هست. گرچه به نظر میاد حتی بعد از قطع این ارتباط از طرف شما، ایشون همچنان بخاطر همون بلاتکلیفی درگیرانه شون باعث ناراحتی و ایجاد بلاتکلیفی متقابل برای شما هم بشوند!


 با احترام

 دکتر بابک اکبری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه