سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ازدواج

پرسش

تاریخ ثبت : 26 مرداد 1397
889  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام من ۲۲ سالمه و چند وقتی هست پسری از من خوشش اومده و میگه قصدش از آشنایی ازدواج هستش اما من دوتا مساله دارم یکی اینکه ایشون یسال از من کوچیک تر هستش و دوم اینکه میخوان خلبان بشن و من اول با سنشون مشکل دارم و بعد با شغلشون که فکر میکنم زندگی سختی در پیش خواهم داشت و قراره تنهای زیادی بکشم چون مثلا اگه سفر های خارج برن من یک هفته باید تنها باشم و یا مثلا دایم باید در حال درس خوندن باشن و همیشه اوضاع و شرایط براشون آروم باشه چون جان مسافرا دستشونه و فکر میکنم من فشار روحی و عاطفی زیادی را باید متحمل بشم اما مطمئن نیستم ممنون میشم راهنماییم کنین

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

زهرا محمدی
زهرا محمدی
28 مرداد 1397 ساعت 21:12

با سلام

ممنونیم از اینکه به ما اعتماد کردید و مسئله تون رو مطرح کردید 

در مورد شرایط سنی:  اختلاف سنی یکسال بزرگتر بودن دختر مسئله ای نیست اما به شرطی که بررسی کنید آیا  این آقای 21 ساله شرایط ازدواج دارند؟ 

شرایط ازدواج یعنی داشتن بلوغهای ازدواج. هرکسی می‌خواهد ازدواج کند، باید به یک حداقل‌هایی در زمینه‌های مختلف شخصیتی رسیده باشد  که به طور خلاصه عبارتند از:

بلوغ جنسی : یعنی  لازمست شما نیازهای جسمی‌ تان را بشناسید. سلیقه‌ های خودتان را پیدا کنید و موقع انتخاب همسر حواستان به این نکات هم باشد. قبل از ازدواج باید تکلیفتان را با سلیقه جن.سی تان مشخص کرده باشید.

بلوغ شخصیتی : بلوغ شخصیتی ابعاد مختلفی دارد؛ مواردی مثل خود کم ‌بینی، تایید طلبی، کمال گرایی، توجه طلبی، مهرطلبی، و... کلاً مباحث شخصیت سالمتر در این حیطه جای می گیرند.

بلوغ عاطفی : مدیریت عواطف خود/ چرا از کسی خوشم می آید؟

بلوغ اجتماعی : شغل و موقعیت اجتماعی هر کس، تقریبا میزان بلوغ اجتماعی او را مشخص می‌کند.

بلوغ مالی : قبل از ازدواج باید توقعات و خواسته‌های مالی طرفین معلوم باشد. داشتن شغل ثابت و برنامه ریزی برای بودجه بندی زندگی، توان مدیریت مالی

بلوغ معنوی : آگاهی نحوه دینداری و مسائل مربوط به این حیطه

آیا این موارد رو چک کردید؟

یکی از بلوغ ها، بلوغ مالی بود که قبل از ازدواج،  ایشان نیاز به شغل ثابتی دارند با توجه به نوشته شما که قرار هست خلبان شوند این پروسه ی زمان بری هست و سوالی که پیش می آِید ایا باید صبر کنید ایشان به شغل مورد نظرشان برسند بعد از شما خواستگاری کنند یا اینکه قبل از کسب شغل و درآمد درخواستشان را رسمی مطرح میکنند؟ 

با مطرح کردن جدی درخواستشان،  راهنمایی های خانواده و شناخت مناسب در طی دوران آشنایی می تواند به شما در خصوص تصمیم گیری بهتر کمک کننده باشد.


بسته  اموزشی غیرحضوری "ازدواج مثبت هم میتواند در انتخاب بهتر به شما کمک کند


با احترام 

زهرا محمدی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

28 مرداد 1397 ساعت 21:30
سلام ممنون از پاسخ شما. ایشون درحال حاضر دارن آموزش میبینن سه ساله شروع کردن و به من گفتن یسال آشنایی دو سال نامزدی میشه!خیلی طولانیه درسته؟
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه