سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تردید در پاسخ به خواستگار معمولی با شرایط خاص من

پرسش

تاریخ ثبت : 30 شهریور 1397
1,177  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
دختری 30 ساله با شغل ، ظاهری معمولی فرزند طلاقم از نوجوانی در خوابگاه ساکن بوده در حال حاضر تنها زندگی میکنم باروابط فامیلی محدود . چند مورد برای ازدواج داشتم که اکثرا با فهمیدن شرایط خانوادگی من منصرف شدن. در حال حاضر موردی را یکی از دوستانم معرفی کرده ایشان دارای ارشد عمران دانشگاه آزاد با درآمدی کمتر از من در شرکتهای خصوصی شاغل اند.ظاهرا یک خانه ارث پدری دارند و والدینشان نیز فوت کرده اند.
ظاهر ایشان نیز معمولی است و دارای صدای گرفته چشمان رنگی و عینکی
از لحاظ خانوادگی و فرهنگی و اعتقادی شبیهیم ایشان نیز ظاهرا به من علاقه مندن . و طی این ده روز مکالمه طولانی و دوبار ملافات حضوری داشتم.با وجود شرایط خاص من و شانس کم در پیدا کردن همسر و تمایلم به ازدواج نمی خوام بدون دلیل قانع کننده به ایشان جواب منفی بدهم
ایا بدلیل بی نمازی و ظاهر نامطلوب اهر نامطلوب که البته شاید 10% قابل اصلاح باشد می توانم پاسخ منفی بدهم؟
فک میکنم ادامه رابطه ایشان را خیلی بیشتر از من درگیر کند و آیامن به علت افزایش سن سرد شده ام و به ایشان احساسی پیدا نمیکنم؟ نمی دادنم چه تصمیمی بگیرم!

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
02 مهر 1397 ساعت 13:50

درود بر شما 

آنچه که در خصوص ایشان درمحتوای نامه شما به چشم می خورد، عدم جذابیت جنسی ایشان برای شماست. یعنی نوع تعریفهایی که از ظاهر ایشان نوشته اید نشان می دهد ایشان به عنوان یک آقا نتوانسته شما را به هیجان بیاورد.

توجه داشته باشید که وقتی کسی برای ما مطلوبیت ندارد و طی چند دیدار، حسی نسبت به او برای ما ایجاد نشود بعید است بعدها هم ایجاد شود. مطلوبیت فیزیکی طرف مقابل مسئله ای است که به سلیقه جنسی شما بر می گردد. همانطور که ذائقه انسانها مثلاً در مورد نوع غذا با هم فرق دارد درخصوص مطلوب بودن جنسی نیز به همین شکل است. یعنی آنچه که اینجا اهمیت دارد سلیقه شماست. اگر دیدار ایشان و یا تصورِ رفتن به آغوش چنین مردی برای شما هیجان مثبت به همراه ندارد بهتر است پاسخ خود را اعلام کنید.


مورد دیگر در نامه شما، نگرانی از ازدواج نکردن با توجه به شرایط خاص شماست. البته عرف جامعه ما نسبت به مسئله خانواده توجه خاصی داردو نمی توان این نکته را نادیده گرفت. اما ابن بدان معنا نیست که داشتن خانواده ای با کارکرد غیرمثبت مجوز بد زیستن ما بشود. ازدواجی که به دلیل ترس از مجرد ماندن باشد یکی از مصادیق بد زیستن است. شما دخترخانم کوشا و دارای پشتکار بوده اید که به رغم مشکلاتی که تجربه کرده اید تحصیلات بالا و دستاوردهای خوبی داریدو حتما ویژگی های مثبت دیگری هم دارید که اینجا ننوشته اید. به خودتان فرصت دهید که اطرافیان و خواستگاران؛ ویژگی های مثبت شما را ببینند.


به مسئله بی نمازی اشاره کرده اید. نمی توان صرف اینکه کسی نماز می خواند یا نه، او را خوب یا بد ارزیابی کرد. مهم این است که نماز خواندن برای شما چقدر مهم است. به میزانی که از عقاید خود آگاه باشید (که البته برای ازدواج لازمست ما سلیقه و دیدگاهمان رابدانیم) می توانید  ارزریابی کنیدکه طرف مقابل مناسب شماست یا خیر.


مورد آخر اینکه نوشته اید آیا به دلیل افزایش سن سرد شده ام؛ توجه بفرمایید که سی سالگی به لحاظ بیولوژیکی سنی نیست که سبب سرد شدن کسی شود. اگر شما در کل به هیچ مردی حس خاصی ندارید بهتر است با یک رواندرمانگر ملاقات حضوری داشته باشید. اما اگر فقط نسبت به ایشان احساس ندارید، همانطور که خدمت تان عرض شد این مسئله نشان می دهدکه این آقا برای شما جذابیت ندارد. اگر  عدم مطلوبیت جنسی سبب شده که تمایلی به بررسی بیشتر ایشان نداشته باشید بهتر است نه شرایط را برای خودتان سخت کنید نه برای ایشان. چون آن آقا هم حق دارد در رابطه ای قرار بگیرد که طرف مقابل به او علاقه داشته باشد.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 9
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

09 مهر 1397 ساعت 21:27
سپاس فراوان
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه