سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آيا بايد طلاق بگيرم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 21 آبان 1397
1,450  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
از ازدواج خود ناراضيم و اگر شرايط بهتري براي ازدواج مجدد داشتم فورا جدا ميشدم من و همسرم هردو تحصيلكرده هستيم ولي او به عنوان مرد هميشه زن را كمتر ميبيند و در نحوه خرج كردن در خانه و سفر باهم توافق نداريم چون فرزند طلاق بوده نميتواندمحبت كند و محبت بپذيرد رابطه سردي با تنها فرزنددخترمان دارد. دخترم خيلي كم او را دوست دارد. اما ميخواهد خانواده بمانيم. اين مرد بيشتر قابل ترحم است موجودتنهايي كه فقط به مادرش اعتماد دارد و اوررا دوست دارد.ا ز نظر فيزيكي كوتاه و تاس و بد لباس است در روابط زناشويي هميشه اور اكس ديگري فرض ميكنم. فقط بخاطر دخترم مانده ام هرچند از طلاق هم ميترسم اما فكر ميكنم رابطه بين ما پراز دعوا و فحاشي بوده بعد از مستقل شدن دخترمان به چه شكل ادامه ميابد؟ از طرفي تمام خرج خانه را او ميپردازد البته با نارضايتي چون من كارمند هستم و پولهامو جمع ميكنم.ميگويد مسائل مربوط به دكتر و پوشاك و آرايشگاهت را خودت بده. استاددانشگاه و سه برابر من حقوق ميگيرد.ميخواست من از حقوقم ،خرج در خانه بكنم اما مو فق نشد! كلا در اين زندگي هيچگونه نيروي حمايتي محسوب نميشه غير از خريد مايحتاج اوليه. اصلا نيازهاي عاطفي و مادي مرا تامين نميكند. اما به من وفادار است و از نظر جنسي هم به من تمايل دارد.خانواده ام مخصوصا مادرم از او بشدت بدش مياد و سه ساله كلا كات كردن. رفتارهاي بچه گانه و حرص زدن درخوردن دارد بنظرم نيازمند مشاوره و درمان است اما دكتري جامعه شناسي دارد وبه هيچ مشاوري اعتقاد ندارد بدبين و از مرد م بيزار است هيچ دوستي ندارد رابطه با برادرانش هم ضعيف است.كلا پيش بيني اين وضعيت برام سخته كه بعداز استتقلال دخترمان ميخواد بامن چه كنه . اعتقادي به مهريه هم نداره و حتي يك گل برام نميخره

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
23 آبان 1397 ساعت 23:37

با سلام واحترام

نامه شمارا خواندم ومتوجه شدم که نسبت به این زندگی احساس خوبی ندارید چرا که در کل نامه انتقاد، رنجش ، بی علاقگی موج میزد وانتظارات شما که عنوان کردید برآورده نشدند، قابل درک است که در چه شرایطی هستید ولی از شما میخواهم قبل از هرچیز به این سؤال که آیا باید طلاق بگیرم یا خیر خوب بیندیشید که پاسخ شما میتواند راهگشای بسیاری از مسائلتان باشد واگر تصمیم شما برای جدایی اشتباه باشد اوضاع بدتر از اکنون خواهد شد.  من از شما میخواهم اجازه دهید مشکل را طور دیگری هم بررسی کنیم، شما از ظاهر همسرتان اصلا رضایت ندارید اما سؤال اینجاست که آیا همسر شما در ابتدای ازدواج قدی بلندتر وزیبایی دیگری داشته که امروز به این شکل او را توصیف میکنید؟ آیا ازدواج شما از سر اجبار بوده یا به میل خودتان؟ آیا فکر میکنید تمامی مشکلات زندگیتان مربوط به همسرتان میباشد؟اینکه در زندگی زوجین اختلاف وعدم توافق وجود داشته باشد کاملا طبیعی است اما نحوه نگاه افراد به این مشکلات ونحوه حل مسئله آنها بسیار مهم است ، اگر در زندگی، زوجین به جای حل کردن مشکلاتشان  به بیراهه بزنندو بر روی نقاط ضعف یکدیگر دست بگذارند  هرگز به نتیجه درستی نخواهند رسید. شما فرمودید اگر موقعیتی برای ازدواج داشتید حتما از همسرتان جدا میشدید اما موردی وجود ندارد؛ ولی این را باید در نظر بگیرید که اگر فکر میکنید با شخص دیگری خوشبخت خواهید شد کاملا اشتباه است چرا که این فقط یک احتمال است وبا واقعیت خیلی فاصله دارد.بسیاری از افراد فکر میکنند طلاق یعنی آزادی از قفس  وبعد از طلاق آینده ای بسیار روشن انتظارشان را میکشد که این فقط توهم وساخته ذهنشان است ، طلاق انتخاب بین بد وبدتر است نه انخاب بین خوب وبد، بنابراین بهتر وعقلانی است که قبل از هر فکر وعملی به فکر بازسازی رابطه تان باشید واولین قدم که پذیرش سهم ونقش خودتان ومسؤلیت پذیری  است را بردارید .اگر به این یقین برسید که راه خوشبختی در زندگی زناشویی داشتن همسر کامل نیست بلکه باید همسری کافی بود وبه جای تغییر همسرتان به این نتیجه برسید که شما فقط میتوانید خودتان را کنترل کنید راحتر وبا اطمینان خاطر بیشتری در این مسیر حرکت میکنید. در واقع اگر بپذیرید که شکاف هایی که بینشما وهمسرتان است آنقدر وحشتناک نیستند که درمان نشوند البته با کمک درمانگر حرفه ای ترمیم رابطه تان با موفقیت خواهد بود.

درراستای حل مشکلاتان مطالعه کتاب بهسازی رابطه از جان گاتمن واستفاده از دروس غیر حضوری خانه توانگری به شما عزیز پیشنهاد میشود.

امیدوارم بهترین تصمیم را با آگاهی ونگرشی بالغانه برای زندگیتان بگیرید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه