سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

شروع علاقه خانم به آقا

پرسش

تاریخ ثبت : 25 آبان 1397
1,343  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام و احترام

من دختری 24 ساله مجرد هستم. در یک دانشگاه صنعتی خوب، دکتری می‌خوانم. رزومه تحصیلی‌ام خیلی درخشان است. ظاهر نسبتا زیبایی دارم. چادری و بسیار مقید هستم. در این شش سال که در جمعی با اکثریت آقایان درس خواندم فقط درحد ضرورت با آقایان صحبت کردم. خانواده متوسطی هم دارم.تا الان ازدواج نکرده ام و علی‌رغم شرایط مناسبم خواستگار هم نداشته‌ام.
این ترم درسی دارم که به یکی از دانشجویان آقای کلاس، علاقه پیدا کردم (منظورم به دل نشستم اولیه است)البته چیز زیادی از ایشان نميدانم. ایشان از یک دانشکده دیگر هستند و این ترم که تمام شود دیگر نمیبینمشان. آیا راهی هست که پیشنهادی به ایشان بدهم؟ با توجه به شخصیتم که توضیح دادم، من باید چه کار کنم؟
(پ.ن: واسطه‌ای که با او راحت باشم و بتوانم این موضوع را در میان بگذارم ندارم)
از راهنمایی‌تان پیشاپیش متشکرم.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
26 آبان 1397 ساعت 12:56

درود بر شما

توضیحات تان را خواندم. در خصوص نامه تان دو نکته مطرح است:

  • علاقه به آن آقا
  • نداشتن خواستگار

یکی از مهمترین کارهایی که قبل ازدواج باید انجام دهید این است که خودتان را درست بشناسید و مطمئن باشید که واقعا تصمیم دارید ازدواج کنید یا نه و اگر پاسخ مثبت است به چه دلیل؟ کسی که خودشناسی می کند برای زندگی خودش هدف قایل می شود، برنامه ریزی می کند، کمتر تحت تاثیر حرف دیگران مسیر زندگی اش را تغییر می دهد و دوست دارد خودش بداند با زندگی اش چه کار می کند.

1- در مورد علاقمندی به آن آقا توجه بفرمایید:

  • به طور کلی لازم است علایم و البته دلایل یک علاقه مندی درست را بشناسید تا به اشتباه نیفتید و پیش از اینکه اطمینان حاصل نکرده اید اقدام خاصی نکنید. همچنین مطمئن شوید که ایشان در رابطه عاطفی با کسی نیست.
  • در مجموع حتی با وجود داشتن یک فرد مورد اعتماد نیز استفاده از واسطه توصیه نمی شود. چون احتمال دارد که پیام شما به درستی منتقل نشود.
  • نحوه ارتباط کلاسی شما به چه صورت است؟ با توجه به تعداد پایین دانشجویان در مقطع دکتری؛ امکان ایجاد فضای غیررسمی و دوستانه وجود خواهد داشت.
  • می توانید به شیوه غیرمستقیم ایشان را متوجه علاقه خود کنید به گونه ای که مسئله ای هم برای شما ایجاد نشود و عزت نفس شما نیز آسیب نبیند.
  • مثلاً می توانید از خوبیها و امتیازاتی که ایشان دارد تعریف کنید و خاص بودنش در نظرتان را به او نشان دهید. معمولا آقایان از شنیدن تحسین هایی که در خصوص برتری آنان نسبت به سایر مردان است لذت می برند.
  • اگر ایشان هم متقابلا چنین حسی به شما داشتند موقعیت برای آشنایی بیشتر را ایجاد نموده اید و اگر هیچ واکنشی از سوی ایشان دریافت نکردید، بدین معنا می تواند باشد که ایشان بنا به هردلیل نظری مانند شما ندارند. بدین ترتیب هم تکلیف شما مشخص خواهد شد و هم اینکه برای مسئله ای که به نظرتان مهم بوده تلاش خود را کرده اید.

2- نوشته اید خواستگار ندارید. وقتی دخترخانمی علیرغم داشتن شرایط مناسب، خواستگار ندارد به این معناست که قابلیتها و امتیازاتش به درستی دیده نمی شوند.

  • بخشی از این دیده نشدن به محیط اجتماعی بستگی دارد. مثلا ممکن است عرف محیط زندگی شما به گونه ای باشد که این پیام والدی را به شما آموخته باشد که دخترخوب باید سنگین باشد، یا نباید جلب توجه کند و... در حالیکه زنانه زیستن و توجه به ظرافتهای وجودی یک خانم، منافاتی با رعایت عرف جامعه ندارد. متناسب با ارزشهای خانوادگی و اجتماعی خود همواره آراسته باشید.
  • شاید پشت این دختر بسیار مقید، دختری پنهان است که با نادیده گرفتن پسران ، این پیام را به محیط اطرافش منتقل می کند که : "شما اصلا برایم مهم نیستید ".
  • ممکن است فردی درونگرا باشید که ارتباط با دیگران برایتان خیلی راحت نبوده است ( برای درست دیده شدن باید بتوانید از محدوده ی امن خود بیرون بیایید) افراد درونگرا امکان دیده نشدنشون خیلی بیشتر از برونگراهاست.
  • گاهی هم دلیل نبود خواستگار، رفتارهایی است که سبب ترس مردان اطراف تان می شود. ممکن است رفتار شما به گونه ای بوده باشد که احساس ضعیف بودن به مردان پیرامون خود داده باشید. داشتن اعتماد به نفس، خوب و مثبت است ولی همزمان از ظرافتهای زنانه نیز غافل نشوید. مثلا به مردان اطراف تان نشان دهید که در برهه هایی از زمان دوستدار دریافت حمایت از سوی مرد هستید. رفتارتان دلبرانه باشد نه خواهرانه.
  • هنوز هم خانواده ها نقش مهمی در ازدواج جوانان دارند. معاشرت با خانواده های خوب و حضور در جمعهای زنانه را از دست ندهید. این مسئله بخصوص در محیطهایی که فرهنگ سنتی تری دارند از اهمیت خاصی برخوردار است.  به افراد پیرامون خود نشان دهید که قابلیتها و توانایی های ساختن یک زندگی خوب را دارید.
  • دوستان و همکاران متاهل می توانند به شما کمک کنند برای یافتن همسر مناسب. ملاکها و انتظارات خود را می توانید به دوستان و یا همکارانی که مورد اعتماد شما هستند درمیان بگذارید تا مورد مناسب به شما معرفی شود. در هنگام گفتگو با خواستگاران نیز قدرتهای اجتماعی و تحصیلی خود را فقط در حد اعلام دستاوردها نشان دهید تا این فکر برای طرف مقابل پیش نیاید که نمی تواند سکاندار زندگی باشد.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

26 آبان 1397 ساعت 23:10
خیلی متشکرم از پاسخ و وقتی که گذاشتید. چطور مطمئن بشوم که ایشان در رابطه عاطفی نیست؟ آیا راه غیر مستقیمی وجود دارد؟
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه