سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ابراز علاقه و فهمیدن داشتن یا نداشتن قصد ازدواج طرف مقابل

پرسش

تاریخ ثبت : 20 آذر 1397
956  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام.
تقریبا دوماه پیش در اینستا یکی از فالورام که آقا بودن بهم پیشنهاد آشنایی دادن.این آقا دانشجوی ارشد مهندسی شیمی هستن و همشهری هستیم.این آقا بهم گفت که دنبا یه رابطه ی هدفمنده نه عشق و حال.گفت ازم خوشش اومده و اگه مایلم باهاش آشنا شم.اگه تو این آشنایی اخلاقامون باهم جور بود که ادامه میدیم اگر نه که محترمانه جدا میشیم.
من رد کردم ایشون رو .چون میترسم آخرش به جایی نرسه و بازیچه قرار بگیرم.راستش اهل اینجور دوستیا نیستم .میترسم اعتماد کنم و چهره ی واقعی طرفو نتونم بشناسم.اون آقا هم به جوابم احترام گذاشتن و از اون موقع تا الان دیگه دوباره درخواست ندادن.
اما من از اون موقع تا الان زیر نظرش گرفتم تا یه شناخت نسبی پیدا کنم.بنظرم خیلی متین و اهل تحصیل و کار هستن.خونواده دار و عاقل بنظر میاد.الان من پشیمونم.میگم کاش حداقل طبق خواسته ی اون کمی باهاش آشنا میشدم اما در چهار چوب نه اینکه بخوام رابطه ی عاطفی و دوستی داشته باشم باهاس.
ولی الان سردرگمم.از یه طرف همش فکر میکنم چجور خواستمو بهش بگم.بالاخره زشته یه دختر بره از پسر درخواست آشنایی کنه.چجوری بهش پیشنهاد آشنایی بدم جوری که عزت نفسم پایمال نشه ؟شنیدم که میگن بطور غیر مستقیم باید به یه پسر ابراز علاقه کرد ولی نمیدونم مثلا چجوری ؟از طرف دیگه هم تو فکر اینم که از کجا بفهمم واقعا قصدش یه رابطه ی هدفمند و ازدواجه؟
به علاوه اگه درخواست آشنایی بدم نکنه فک کنه من یه دختر بی حیا و اهل اونجور کارام؟
چون.حتی ایشون به من گفته بودن دختر نجیب و متینی هستم.تو اینستا با یه پیج دیگه هم امتحانش کردم.الکی گفتم تو دانشگاه دیدمت خوشم اومده ازت بیا آشنا شیم ولی اون رد کرد.
اگه میشه راهنماییم کنین که تصمیمی که گرفتم درسته یا نه؟اگه درسته راهش چیه

مهمترین سوال :

پاسخ پرسشگر

21 آذر 1397 ساعت 21:18
امکانش هس به سوالم جواب بدین؟ممنون میشم برام وقت بزارین چون واقعا سر در گمم
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
03 دی 1397 ساعت 00:01

سلام دوست گرامی 

من نامه شما را خواندم و متوجه تردید شما در تصمیم گیری برای ابراز علاقه و تمایل به ارتباط نسبت به طرف مقابلتون شدم، البته از آنجایی که این ارتباط مجازی است و هیچ شناختی وجود ندارد، تردید شما قابل درک است.اما چون که ذهنتان به شدت درگیر این موضوع شده است بهتر است برای روشن کردن تکلیف خود اقدامی انجام دهید.

اول از همه توجه داشته باشید که شما برای رفع ابهام خود قدمی بر میدارید و نشان دادن این علاقه به شروع ارتباط لزوما به معنی شروع ارتباط دوستی نمی باشد، بنا براین همانطور که وقتی ایشان درخواستشان را مطرح کردند و شما پاسخ منفی دادید ، این احتمال وجود دارد که ایشان هم پاسخ منفی بدهند و این اصلا به معنی بی ارزش شدن شما و لگد مال شدن عزت نفستان نیست.

نکته بعدی اینکه در مورد هدفمند بودن رابطه و منتهی شدنش به ازدواج از الان نمی توانید تصمیمی بگیرید، باید وارد رابطه شد و بعد از چند ماه می توانید در این مورد نظر بدهید، اما قبل از شروع می توانید ملاک هایی که برای شما در اولویت هستند را چک کنید و بعد وارد رابطه شوید.

در مورد غیر مستقیم گفتن می توانیدمثلا نظرتان را راجع به برخی پست های ایشان بگویید،

 یک نگرانی از قضاوت شدن بر اساس ارزشهای اخلاقی از میان کلمات شمابه نظر می رسد، اگر این برداشت درست باشد،  بد نیست قبل از رفتن به سراغ اقدامی برای این ارتباط، با خودتان خلوت کنید و به شناخت از ارزش ها ، معیارها و چهارچوب های خود برسید و بعد نسبت به آن اقدام کنید. تا با اطمینان بیشتری بتوانید قدم بردارید.

از میان دروس غیر حضوری مجموعه نبوغ عاطفی به شما پیشنهاد می شود.

از اعتماد شما سپاسگزارم

مونا گوشه - خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه