سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رابطه برادرم با همسرم

پرسش

تاریخ ثبت : 06 آبان 1396
6,178  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام.پسر ۲۷ ساله ای هستم که عاشق دختر ۲۶ ساله ای شدم که قبلا برادرم خواستگارش بود.ظاهرا قبل از خواستگاری حدود یک ماه با هم درارتباط بودن.اما نهایتا برادرم بدلایل شخصی منصرف شد و خواستگاریو ادامه نداد و با دخترخالم ازدواج کرد.دلایلشو بم گفته اما برام خیلی مهم نیست.دلیلش لوس بودن و تک دختر بودن و بسیار بسیار حساس بودن ایشون بود ک برای من مسٔله ای نیست چون بنظرم نقاط تقریبا منحصربفردی تو وجودش داره.نسبت ب روابط قبلیش هم فکر میکنم گذشته ای ک خود فرد ازش پشیمون باشه و توی آیندش وارد نشه قابل فراموشیه و فکرمیکنم میتونم با این قضیه کنار بیام. میخوام ببینم از نظر روانشناسی آینده این ازدواج و روابط بین ایشون و برادرم چه وضعیت هاییو ممکنه بوجود بیاره و اینکه لطفا بفرمایید باید چکار کنم توی اون وضعیت ها

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
17 بهمن 1396 ساعت 13:58

درود بر شما

توضیحات شما را خواندم.

  • در خصوص انتخاب همسر توجه بفرمایید: قبل از هر اقدامی، یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهید این است که خودتان را درست بشناسید. کسی که خودشناسی می کند، برای زندگی خودش هدف قایل می شود، برنامه ریزی می کند، کمتر تحت تاثیر حرف دیگران مسیر زندگی اش را تغییر می دهد و دوست دارد خودش بداند با زندگی اش چه کار می کند. سپس اطمینان حاصل کنید که واقعا تصمیم دارید ازدواج کنید یا نه و اگر پاسخ مثبت است به چه دلیل؟ بخاطر مسائل مادّی؟ دلنشین بودن ظاهر طرف مقابل؟ شخصیتش؟ یا صرفا برای اینکه دیگر مجرد نباشید؟
  • در خصوص آشنایی کوتاه مدت قبلی ایشان با برادر شما، توجه داشته باشید که نوع ارتباطات در خانواده های شما و نیز نگرشها در این خصوص می تواند تعیین کننده موفقیت یا عدم موفقیت این رابطه باشد. آیا خانواده ایشان حاضر به پذیرش شما هستند؟ خانواده شما چه نظری در مورد ایشان دارند؟
  • در مورد این خانم نوشته اید: لوس بودن و تک دختر بودن و بسیار بسیار حساس بودن ایشون... برای من مسٔله ای نیست... بنظرم نقاط تقریبا منحصربفردی تو وجودش داره/ برادر گرامی، برای اینکه مطمئن شوید که این خصوصیات برای شما مسئله ای نیست ابتدا باید خودتان را به خوبی بشناسید، سپس بررسی کنید که مثلا به قول شما لوس بودن ایشان در ابعاد مختلف زندگی شما چه تاثیری دارد و چشم انداز آن را برای خود ترسیم کنید. ممکن است آنچه از نظر برادرتان لوس بودن تلقی میشده در نظر شما چنین معنایی ندهد. بنابراین لازمست هم خودتان را به خوبی بشناسید هم ایشان را. 
  • "بسیار بسیار حساس بودن" ایشان به چه معناست؟ و این ویژگی در لحظات مختلف زندگی چه تاثیری بر شما خواهد داشت؟ ممکن است هیجانات شما، باعث منحصر به فرد دیده شدن ایشان در نظر شما گردد ولی هیجان به تنهایی نمی تواند متضمن یک ازدواج مثبت باشد.

بهتر است نکاتی را که خدمت تان عرض شد، چک کنید تا بتوانید براساس شناخت و حسابگری مناسب برای آینده خودبرنامه ریزی و اقدام نمایید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه