سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چگونه سریعتر فراموش کنم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 10 مرداد 1397
870  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. 30 سالمه. 3 سال باهمکارم دوست بودم.پدرش دکترومادرمعلم.من ابتدایی سوادپدرومادر.من 1سال بزرگتراز ایشون هستم.اوایل می خواست سنشو از من پنهان کنه.یکبار گفتن خیلی دخترخوبی هستی اگر3سال کوچکتر از من بودی خودم می گرفتمت.گفتم تو این زمونه الان سن مهم نیست،به خاطر3سال.قبلابا یکی دوست بود که همزمان با دوست اونم دوست شده بوده چون این خانم به شدت ابراز علاقه کرده بوده و الانم همین خانم زنشون هست.ولی اون موقع که دوست بودن این خانم گفته بوده من دوست نمی مونم و فقط ازدواج و ایشونم شرایطشو نداشته.از دوست دختراش تعریف می کرد و میگف بابای فلانی دیپلمات،یا همین خانموم گف باباش با شهردار در ارتباط،تک دختره.من از کل زندگیم تعریف کرده بودم متاسفانه.ازاینکه با برادرم خیلی ارتباط نداریم.خواهر من جدا شده و چند باری که خواهر منو دیدن گفتن جداشده ؟گفتم نه.مهر 96 بود گف خانوادم می خوان برام زن بگیرن من توروگفتم گفتم نه.گفتم دروغ میگی.گف گفتم ی خانمی هس 1 سال از من بزرگتره ولی من همه چیزاشو قبول دارم.ظرف 3 ماه عقدکرد.ومن نمیدونم بااون همه ک میگف عاشق منه چطوررفت.بعدازعقدش هی برگشت.نتونستم فراموش کنم.

مهمترین سوال :

پاسخ پرسشگر

10 مرداد 1397 ساعت 09:50
خیلی سخته فراموشی خیلی حرفاکه موقع رفتن زد،مثلن گف من آدمت کردم.تو معیارایی که من می خواستمو نداشتی چطوری از ذهنم پاک کنم؟
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
11 مرداد 1397 ساعت 11:48

سلام دوست گرامي


تجربه چنين شرايطي طبیعتا خیلی براتون ازاردهنده ست. بخصوص زمانيکه احساس ميکنيد برخلاف روند موجود، با شما  اينگونه رفتار شده است . حس ناخوشایندی از جنس شرمساری و سرزنش  به واسطه بی ارزش تلقی شدن از سوی شما، برایتان ناگوار خواهد بود. در متن اشاره ای نداشتید چه مدت است که از این اتفاق میگذره؟ و اینکه در حال حاضر نیز با ایشان به شکلی در ارتباط هستید؟ قبلا تجربه روابط مشابه و یا متفاوتی با دیگران داشتید ؟

با این حال به صورت پیش فرض، برای سازگاری با این وضعیت، به گذشت زمان ( حداقل 6 ماه ) نیاز خواهید داشت. البته زمان  به خودی خود چیزی رو تغییر نمیده. زمان به عنوان یک بستر مناسب این شرایط رو  فراهم میکنه تا بتونید به لحاظ ذهنی و رفتاری، به سازش تدریجی با احساسات منفی دست پیدا کنید. تا علی رغم وجود چنین خاطراتی که طبیعتا پاک شدن آنها نیز  امکان پذیر نیست، باز بتوانید  با کمترین واکنش آزاردهنده با آنها کنار بیایید.  در واقع هر چند ما قادر نیستیم خاطرات  رو پاک کنیم. با این وجود ذهن ما  این قابلیت رو داره که شدت و بار احساسات و هیجانات منفی ناشی از این خاطرات رو به حداقل  کاهش بده. در این صورت دیگر حتی با وجود یادآوری آن خاطرات ، احساسات ناگواری رو تجربه نخواهید کرد. البته این تغییرات مستلزم این خواهد بود تا به خودتون کمک کنید این واقعیت رو به عنوان بخشی از تجارب زندگی بپذیرید و اینکه الزاما شما مقصر این جریان نیستید. و احیانا خودتونو سرززنش نکنید.

 چنانچه توضیحات تکمیلی در این خصوص دارید میتوانید مطرح کنید. 


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه