سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چگونه اعتماد کنم؟؟؟؟

پرسش

تاریخ ثبت : 14 مرداد 1397
885  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
باسلام و وقت بخیر

با خانومی ارتباط دارم دوسال کامل که هم رشته ای و هم دانشگاهی درمقطع ارشد هست و هرکدوممون به مادرانمون گفته اایم قصد ازدواج داریم.

از طرفی شدیدا مهربان و دلسوز من هست به طرزی که خودم شک میکنم که چرا برای من این همه دلسوزی میکند!!
آیا هدفش ازدواج سریع با بنده هست برای فرار از گذشته؟؟؟
آیا چون من از شهر دیگری هستم میخاهد راحت تر شروع مجدد از شهر و گذشته خودش داشته باشد!!!

از طرفی اسکرین شاتهای چتی را ناخاسته در تبلت ایشون مشاهده کردم که یکسال قبل دوستیمون با خواهش و التماس بامردی انجام داده که به آن مرد میگفته حتی اگر قصد ازدواج به شخص دیگری را داری ....بیا ارتباط را قطع نکن و یا من بمان....و مرد مقابل خییلی محکم گفته خداحافط ولی این خانم التماس به ارتباط داشت.

لازم به ذکر هست که این عکس اسکرین شات از هیچ قسمتیش نمیشد تشخصی داد که چت رو ایشون دادن یا خیر!!! فقط اسم کوچک ایشون یکیار آمده در چت.

و نکته مهم این هست که کلی خاستگار از شهر خودشون و فامیل دارند ولی رد میکند...سطح اجتماعی و مالی خیلی خوبی نسبت به خانواده بنده دارند.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
17 مرداد 1397 ساعت 00:47

درود بر شما

نکته ای که در محتوای نامه شما وجود دارد نوعی حالت بی اعتمادی به این خانم  است درخصوص ارتباطی که احتمال می دهید در گذشته داشته که ظاهرا این موضوع برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است که ذهن شما را تا این اندازه درگیر کرده.

برای اینکه بتوانید ذهن خود را مدیریت کنید تا بتوانید تصمیم مناسبی بگیرید ابتدا باید برای خود مشخص کنید از چه چیزی نگران هستید؟ چه چیزی باعث شده که دچار تردید شوید؟ نوع دلسوزی های ایشان برای شما چه معنایی دارد که باعث شک شما شده؟

رابطه ای که احتمال می دهید وجود داشته و اکنون به پایان رسیده و زمان آن به یک سال قبل از دوستی شما برمی گردد قاعدتا نباید تا این حد برای شما احساس نگرانی ایجاد کند مگر اینکه شما رفتاری از ایشان دیده باشید که حاکی از  عدم صداقت با شما و درگیری ذهنی حال حاضر ایشان درباره فردی غیر از شما باشد و یا تبعات رابطه ای که احتمال می دهید قبلا بوده بر زندگی ای که تصمیم به تشکیل آن دارید تاثیرگذار باشد که در این صورت مسئله، به ایشان نیز باز می گردد. 

با توجه به اینکه نوشته اید قصدتان ازدواج است، اطلاعات کلی (البته بدون گیر دادن به جزئیات) در مورد گذشته ایشان را می توانید از خود این خانم بپرسید، و در نظر داشته باشید که وقتی در مورد گذشته کسی می پرسید این امکان را فراهم می کنید که در مورد شما نیز پرسش شود (موضع گیری نداشته باشید و بهتون بر نخوره).

می توانید بدون اینکه اشاره داشته باشید به دیدن تبلت ایشان (که بنا به هر دلیل و به هر صورتی که انجام داده اید توجیه ندارد) در مورد ارتباطات پیشین ایشان سوال کنید، آنچه که از نظر شما در یک زندگی و ازدواج مهم است برای ایشان بازگو کنید و خط قرمزهای خود را اعلام نمایید. ازدواج به جز رابطه احساسی، یک قرارداد رسمی نیز هست و شما می توانید با توجه به شناختی که از  خودتان و اولویتهای تان دارید در مورد مسائلی که برای شما از اهمیت خاص برخوردارند با ایشان صحبت کنید. توجه داشته باشید که قبل از آن ظرفیتهای خود را به خوبی سنجیده باشید تا جوابی که می شنوید سبب به هم ریختگی و یا بی اعتمادی بیشتر در شما نگردد. 



علی اکبری-خانه توانگری



معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

20 مرداد 1397 ساعت 02:44
باسلام مجدد و تشکر فراوان +++ابتدا باید برای خود مشخص کنید از چه چیزی نگران هستید؟ چه چیزی باعث شده که دچار تردید شوید؟؟؟؟ نکته اول اینکه بدون توجه به متنی که مشاهده کرده ام(چت ایشون با آقایی) به ایشون گفتم خاستار این هست که درمورد گذشته صحبت کنیم یا خیر؟ و تاکید خیلی خیلی جدی کردم که یا گفته نشود یا اگر گفته شد و عدم صحت آن مشخص شد عواقب آن دامن گیر خواهد بود. ایشون قبول کردن و گفتن با هیچکسی نه رابطه در فضای مجازی داشتن نه رابطه دوستی. من هم صادقانه گقتم. تمام ترس بنده عدم صداقت هست....اگر ایشون همان شخصی باشد که یکسال قبل با اقایی چنان چتی رو انجام داده باشد هرگز نمیتوانم تمام عشق خودم را به ایشون بدهم به عنوان همسر هرگز. +++نوع دلسوزی های ایشان برای شما چه معنایی دارد که باعث شک شما شده؟؟؟ اگر اون چت را ندیده بودم بدون شک ایشون رو یک فرشته میدونستم و مهربان ترین و دلسوزترین همسر در اینده برای خودم. ولی ولی ولی با مشاهده اون چت در کناروضعیت مالی خیلی خوب و جایگاه بالای خانواده ایشون و خاستگاران متعدد ایشون در شهر شون. فقط موجب میشود تصور کنم برای فرار از گذشته خودش و شهر خودش.....سریعتر قصد ازدواج با پسری را دارد که قصد هم سالم هست و هم معتقد و در شرف بورسیه گرفتن دکترا....که همراهم بیاید. کاش میتونستم از طریق ایمیل تمام چت هارو برای شما ارسال میکردم تا درک بهتری از حس و حال بنده داشته باشید. ولی واقعا نمیدانم که چگونه این مشکل را حل کنم....نه میتونم چت را نشان بدهم نه میتوانم خوش بینانه بگویم شاید اسکرین شات چت شخص دیگری بوده!!!! یک دنیا سپاسگزارم از وقت شما
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه