سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

میزان مناسب توجخ

پرسش

تاریخ ثبت : 15 مرداد 1397
969  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام. من دختری ۳۱ ساله هستم که یک سال ساکن‌ امریکا هستم. برای تحصیل دکترا اوندم. حدود سه ماه پیش با یک پسر هندی که ۴ سال کوچکتر هست و مدت ۹ ماه همدیگه رو میشناختیم وارد رابطه عاطفی شدم. یسری مسایل پیش اومده که نمی‌دونم چکار‌کنم. یکیش اینکه اون کاراموزیش رو ده روز بعد از شروع رابطه مون توی یک شهر دیگه‌ شروع کزده، و وقتی که رفته ما خیلی کم وقت میکنیم حرف بزنیم. به شدت کار میکنه و حتی تا ساعت ۴ نصفه شب‌توی شرکت میمونه. حتی روزای تعطیل هم بعضی اوقات نمیتونیم حرف‌ بزنیم چون بغضی اوقات با دوستاش بیرونه. من سعی میکنم درک کنم و‌گدایی عاطفی نکنم از کسی،‌ ولی نمیدونم تا کجاش درسته؟ تا کجاش من باید درخواست توجه کنم که منطقی باشه. اینم بگم که وقتی باهم حرف می‌زنیم،‌ ابراز علاقه میکنه. واقعا گیجم، و اینجا هم دکتری که بهش اعتماد داشته باشم رو هنوز پیدا نکردم. اگر بهم کمک کنید واقعا ممنون میشم, خیلی گیر کردم توی این مسیله و دلتنگی و بقیه مسایل ماجرت بیشتر اذیتم میکنن. منتظر جوابتون هستم.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
24 مرداد 1397 ساعت 03:21

درود بر شما

یکی از نشانه های رابطه عاطفی مثبت این است که در آن طرفین در دسترس هم بوده و به نیازهای عاطفی یکدیگر توجه دارند. قبل از هر چیز برای خودتان مشخص کنید که هدف شما از بودن در این رابطه چیست؟ توجه داشته باشید که مهاجرت و دوری از خانواده و وطن، می تواند سبب ایجاد چالش در روان ما شود. همچنین احساس تنهایی نیز در ایجاد شرایط کنونی شما موثر بوده است. اما طبعاً هر نوع ارتباط با هر آدمی، نمی تواند چاره ای برای تنهایی باشد و چه بسا سبب تشدید احساس تنهایی هم بشود.

با توجه به توضیحاتی که مرقوم نموده اید، این رابطه نه فقط نیازهای عاطفی شما را تامین نمی کند بلکه ابهام بیشتری برایتان ایجاد کرده. مسئله تفاوت فرهنگی و ارزشی و نوع نگاه به ارتباطات عاطفی و اجتماعی نیز مطرح است. یعنی ممکن است این ارتباط در همین حد و در کنار کار در شهر دیگر و ارتباط با دوستان برای ایشان مثبت باشد ولی کارکرد مثبتی برای شما نداشته باشد. بیان انتظارات و خواسته ها در یک رابطه عاطفی، آنطور که شما نوشته اید گدایی محبت نبوده و وقتی رابطه عاطفی با فردی دارید، در دسترس بودن، خواسته نابجایی نیست.

در حال حاضر برای تصمیم مناسب، ابتدا مزایای این رابطه را برای خود مشخص کنید. چه انتظاراتی دارید و این ارتباط چقدر از خواسته های شما را تامین می کند؟ مسئله دیگر، جایگاه شما در این رابطه است، نظرات خود را اعلام کنید و چک کنید که ایشان تا چه اندازه نسبت به نظر شما اهمیت قائل می شود؟ و در نهایت با در نظر گرفتن نکات مثبت و منفی این رابطه و اهمیتی که هر یک از این نکات برای شما دارند دراین باره تصمیم بگیرید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه