سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

کجای رفتارم اشتباه است

پرسش

تاریخ ثبت : 31 مرداد 1397
784  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
قبل از هرچیز باید بگم من تله رها شدگی. بی ارزشی و وابستگی عاطفی رو به طور قطع دارم و دارم به طور جدی روشون کار می کنم. و اینکه حدود دو سال پیش بعد از 17 سال زندگی جدا شدم. از اون به بعد با وجودی که ظاهر خوبی دارم و راحت تو اکثر جمع ها دیده میشم ولی بعد از یه مدت کوتاه از شروع هر رابطه ای تبدیل میشم به یه دوست صمیمی براشون که حتی برام از علاقشون به دخترای دیگه میگن و این دیکه واقعا واسه من دردناک شده که همه منو می خوان داشته باشن ولی به عنوان یه دوست عادی و یه مشاور. باید چکار کنم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
08 شهریور 1397 ساعت 22:48

با سلام


توضیحات کلی و مختصری رو بیان داشتید. با این حال اینکه در یک رابطه بیش از آنکه  یه دوست صمیمی دیده بشید به چشم یک مادر و  درمانگر با شما رفتار میشه میتونه براتون ناخوشایند باشه. احتمالا بخشی از این روایت، به نقشی که شما در یک رابطه به عهده میگیرید بر میگرده. 


گاهی وجود تله ایثار، بواسطه تله ی محرومیت هیجانی، ما رو کاسه داغ تر از آش میکنه و اونقدر در مشکلات و دغدغه های زندگی فرد مقابل درگیر می شویم که نقش شما از یک محبوبِ دوست داشتنی به یک سنگ صبور  و حال خوب کن،  تبدیل میشه. فردیت شما بعنوان شخص موجود در یک طرف رابطه، در فردیت طرف مقابل ادغام میشه و عملا ماهیت مستقل خودتون رو از دست میدید.


ممکنه از بروز احساسات و هیجانات خودتون با فرد مقابل اجتناب کنید. و یا احساس های خودتون رو به شریک عاطفی بازگو نکنید چرا که تصور میکنید چنانچه بیان کنید ممکن است پس زده شده و درک نشوید و احساس ناامیدی و سرخوردگی کنید. لذا آنها را سرکوب کرده و صرفا در پی برآورده نمودن نیازهای اونها میشید. 


چنانچه موارد بالا بیان کننده وضعیت شماست پیشنهاد می شود در خصوص ادامه این روند تجدید نظر کنید. به خودتون و نیازهاتون در یک رابطه احترام بذارید. و اونها رو در صورت نیاز و به موقع  ابراز نمایید . از اینکه احساسات شما نادیده گرفته شود ابایی نداشته باشید. این به واسطه نقص و یا شکست در وجود شما نیست بلکه میتونه نشان دهنده ی این باشه که طرف مقابل به اندازه کافی در ابراز همدلی مهارت نداره.

از قرار گرفتن در روابط مشکل دار با افرادی که خودشان نیز گرفتار مسائل پیچیده ای هستن دوری کنید چرا که در غیر اینصورت ناخواسته وارد بخشی از روایت های زندگی ای می شوید که خارج شدن از آن برای شما بار روانی منفی نیز به جا میذاره.


موضع خودتون رو در ابتدای یک رابطه و حین آن برای فرد مقابل روشن کنید.  چنانچه در مسیری قرار گرفتید که مجددا شما رو مجبور به گرفتن نقش درمانگر می کند،  ضمن احترام به خواسته های ایشان ، لزوم مراجعه به متخصص و درمانگر رو تاکید کنید. تا از قرار گرفتن در نقش ناجی در آن رابطه پیشگیری کنید.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه