سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

شناخت بیشتر روحیات همسر

پرسش

تاریخ ثبت : 22 مرداد 1397
1,221  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
من پنج ماهه ازدوا ج کردم. از ابتدای عقد به دلیل دوری از خانواده ها با هم زندگی کردیم و این اواخر هم رسما مهمونی دادیم و رفتیم خونه ای که همسرم خریده. اون‌سی و هفت سالشه و من سی و دو سال. همسرم حدود هفده سال از زمان دانشجویی تا الان تنها زندگی کرده. چون خانواده اش شهرستان بودند. اون یه مرد خیلی باهوش، درونگرا، مسئولیت پذیر و اهل تفکره. به آدمها خیلی احترام میذاره و شخصیت خیلی موجهی داره. من یه دختر نسبتا باهوش، جنبشی اما بی دقت هستم.
همسر من خیلی وقتها تو خودشه. اخبار رو از طریق گوشیش دنبال میکنه و ساکته تو خونه. مستند میبینه. اوایل عقد میگفت من اونی نیستم که فکر میکنی، من یه آدم افسرده، بداخلاق و عصبی هستم. اون یه آدم ایده آل گراست و وقتی یه حرف کوچیک میزنه که به من برمیخوره فکر میکنه این اسمش بداخلاقیه ولی من فکر میکنم اون چون سالها تنها زندگی کرده اینجوری شده. خیلی جاها دلخور میشم از حرفهاش یا رفتارهاش. اما خیلی زود فراموش میکنم و به زندگی عادی ادامه میدم. اون سعی میکنه شاد باشه و البته خوش اخلاق تو خونه، اما عملا ساکته و تو خودشه

مهمترین سوال :
من چه کار کنم زندگی شادی تری داشته باشیم؟ من از انتخابم راضی ام و اون هم همیشه از من تعریف میکنه. اما به خاطر وجود این اختلافات کوچک نمیتونیم از زندگی مون بیشتر لذت ببریم. ممنون میشم من رو راهنمایی کنید.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
23 مرداد 1397 ساعت 21:40

سلام همراه گرامی

موضوعی که در نامه شما بیشتر به چشم می خورد، وجود تفاوتهای فردی است که به خودی خود مشکل حساب نمی شود. مثلا یکی از همین تفاوتها درونگرایی و برونگرایی است ، اگر فردی درونگراست به این معنا نیست که افسرده است ، بلکه بیشتر از اینکه انرژی از جمع بگیرد از خلوت و تنهایی خودش انرژی می گیرد، همین طور ممکن است علاقمندی های فرد درون گرا بیشتر فعالیت های انفرادی باشد. مثل فیلم دیدن، مطالعه ، تفکر. همچنین فرد برونگرا بیشتر انرژی خود را از جمع و جنب و جوش و فعالیت می گیرد مثل معاشرت با جمع، بیرون رفتن ورزش گروهی و غیره

در رابطه عاطفی، اغلب در اوایل رابطه افراد با این تفاوتها جذب هم می شوند ولی موضوعی که مهم هست و به تداوم رابطه کمک می کند، آگاهی و شناخت نسبت به این تفاوت ها و شیوه سازگاری با آنهاست. از طرفی هر دو نفر هم خوب است که نسبت به نقاط ضعف شخصیت خود واقف بشوند مثلا فرد درون گرا خوب است بداند که بهتر است گاهی از لاک خود بیرون بیاید و همسر خود را همراهی کند و همینطور برعکس.

موضوع دیگری که به آن اشاره کردید وقتی دلخوری و ناراحتی پیش می آید به جای کناره گیری و فراموشی بهتر هست که راجع بهش صحبت کنید و از ایجاد ابهام و سوتفاهم در ارتباط جلوگیری کنید. و اصلا لازم نیست  که هر کدام نقش خاصی بازی کنید مثلا سعی کنید شاد تر باشید یا معاشرتی تر ، فقط کافیست که همان احساس و نیاز واقعی خود را در زمان مناسب بیان کنید تا هم به شناخت صحیح از ویژگی ها و خصوصیات هم برسید هم در صورت بروز اختلاف به راه کار موثری دست پیدا کنید. و ارتباط موثرتری با یگدیگر پیدا کنید.

 کارگاه شخصیت شناسی به روش MBTI به شما کمک می کند با تفاوت های شخصیتی هم آشنا شوید.

همینطور کتاب "تکنیک های شخصیت خوانی راهی برای ارتباط موثر" انتشارات پیک بهار  در این زمینه به شما کمک خوبی می کند.
9519fe790ef9bf9b71aa7d05b51d3b65456a9448.jpg
با تشکر از اینکه به ما اعتماد کردید.
مونا گوشه
خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب
تکنیک های شخصیت خوانی راهی برای ارتباط موثر

معرفی درس
قدرتهای درونگرایی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه