سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

روابط اجتماعی

پرسش

تاریخ ثبت : 29 مرداد 1397
747  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
در روابط اجتماعی با افراد هنگامی که قصد راهنمایی کسی رو داریم یا سوالی در حوزه ی کاری یا درسی پرسیده میشه و ... چقدر باید سیاست ورزی کرد؟ زمانی که به سادگی به سوالات افراد در حوزه ی کاری و درسی م و ... پاسخ می دهم ، ی سری مشکلات به وجود میاد که بعدها مجبور میشم با توجه به شخصیت افراد سیاست ورزی کنم. یعنی نمیشه ساده بود بدون اینکه نگران چیزی بود؟ در مقابل افراد حسود و توطئه گر آیا باید سیاست ورزی کرد همیشه؟
مرسی

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
31 مرداد 1397 ساعت 00:57

سلام ریحان گرامی

در هر شرایطی اگر کسی از شما سوالی  در مورد مسائل شخصی شما می پرسد، خوب هست که قبل از پاسخ دادن قدری تامل کنید و به یک باره همه اطلاعات شخصی خود را در میان نگذارید، به این معنا که خود افشایی در حد پاسخگویی به سوال طرف باشد، اگر سوال ایشان وارد حریم شخصی شما می شود که تمایلی به پاسخدهی ندارید می توانید، عذر خواهی کنید و بیان کنید که  این موضوع شخصی است و تمایلی ندارید راجع بهش صحبت کنید، و در مقابل هم این پذیرش باید وجود داشته باشد که شاید طرف مقابل شما خیلی شنیدن این جواب خوشایندش نباشد، اما ما گاهی برای حفظ حریم شخصی خود، ممکن است خلاف میل دیگران رفتار کنیم.

از طرفی از نامه شما این برداشت را کردم که قدری بی اعتمادی نسبت به انگیزه سوال کردن دیگران دارید، اگر اینطور است با در نظر گرفتن شواهد واقعی می توانید متوجه بشید که چقدر این فکر واقعی است و حقیقت دارد و چقدر زاییده فکر شماست و گذراست. اگر شواهد واقعی داشتید که پاسخگویی به ایشان برای شما ضرر و خطری دارد که واضح هست که حریم شخصی خود را حفظ می کنید. و اگر اینچنین نیست نیازی به احتیاط بیش از حد نیست. و می توان اعتماد کرد.

سپاسگزارم از اینکه به ما اعتماد کردید و سوال خود را مطرح کردید.

مونا گوشه

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

31 مرداد 1397 ساعت 12:05
خیلی ممنون که وقت گذاشتید و من رو راهنمایی کردید. مرسی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه