سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آیا نیازمند مراجعه به راونپزشک هستم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 04 شهریور 1397
1,001  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
خانمی هستم ۱۲ سال زندگی کردم با اقایی که بعدها فهمیدم پارانویید اسکیزوفرنی است و با زحمت فراوان وکمک خانواده تونستم از این اقا جدا شم ولی یه پسر ۱۰ ساله دارم که این اقا خیلی سعی کرد که از مهر مادری من علیه من استفاده کنه و فرزندم وادار به دروغ گفتن کرد که در دادگاه بگه که نمیخواد پیش من بیاد چون من مادری خوب نبودم و اون تنبیه بدنی میکردم. ولی خودم جو اون زندگی میدونستم و یقین داشتم که فرزندم شدید تحت فشاره که اینجور برخورد کرده.نتیجه گرفتم فرزندم کمتر اذیت کنم فشار روحی روانیش وکم کنم.
قید ملاقات یک روز در هفته هم زدم و گذاشتم برای زمانی که خودش بزرگ بشه و از روی ازادی بتونه پیش من بیاد. و من الان حدود ۲ سال که ندیدمش.
الان خیلی بیخیال شدم و از این موضوع و از این سردی عاطفه ای از این راحتی خیال . دچار ترس شدم. میخواستم از شما بپرسم که این وضعیت عادیه یا من واقعا از لحاظ روحی دچار مشکل شدم.
ایا به راونپزشک مراجعه کنم یا نیازی نیست؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
04 شهریور 1397 ساعت 16:02

با سلام


به نظر میرسه در جریان جداشدن از یک  زندگی مشترک پر استرس و طاقت فرسا، ذهن، طی مکانیسمی طبیعی، نسبت به پس زدن نشانه های وابسته به زندگی گذشته اقدام میکنه. هموستاز،  در فیزیولوژیِ رابطه ، جهت رسیدن به شرایط پایدار و با ثبات و محافظت از خود برای بقا در زندگیه. حال چه آن نشانه ها اشیاء باشند و یا فرزند. ممکن است این احساسِ ترسی که گاهی همراه با عذاب وجدان و یا گناهه، ناشی از تکانه های ندای والد انتقادگر به جا مانده در پس ذهن باشه که شما رو بصورت ناخودآگاه در خصوص عدم توجه و رسیدگی به فرزند سرزنش میکنه . 

بکاربردن استعاره هایی مانند بی خیال و سردی عاطفه، اتیکت هایی ست که ذهنِ منتقد، به احساس آرامش کنونی  شما میزنه.با این حال طی مرور زمان و سازگاری بهتر با شرایط جدید، این احساسات درونی تعدیل خواهند شد. 


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

04 شهریور 1397 ساعت 16:57
با سپاس فراوان از پاسخگویی شما
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه