سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ازدواج و رابطه عاطفي

پرسش

تاریخ ثبت : 04 شهریور 1397
929  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
باسلام
تو محيط كاري من مردي كه متاهل بود ابتدا به من ابراز علاق و دوستي ميكرد كه من از متاهل بودن ايشون خبر نداشتم و باهم دوست شديم.ايشون سنشون روهم به دروغ گفته بودن گه 12 سال از من بزرگتر هستن ولي 18سال بزرگتر بودن. من بعد از اطلاع از دروغها محل كارمو عوض كردم و رابطه رو تموم كردم اما ايشون كماكان پيگير بود. تا اينكه الان زنش رو طلاق داده و اجازه ميخواد كه رسما بياد خواستگاري.(ايشون 1 دختر 10 ساله هم دارد)
بااينكه بارها نه گفتم اما همچنان پيگير هستن
من خيلي گيج شده ام تواين رابطه و نميدونم بايد چيكار كنم؟؟؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
06 شهریور 1397 ساعت 13:39

درود  بر شما 

وقتی فردی در زندگی ما پیدا می شود که  برای چارچوب روانی و امنیت خاطر ما مخاطراتی ایجاد می کند و سبب ایجاد برخی دغدغه ها در ما می شود، نخستین کاری که می توانیم انجام دهیم این است که از خود بپرسیم: چنین فردی در زندگی ما چکار می کند؟ توجه بفرمایید که معمولا حضور افراد در زندگی ما بر اساس فراخوانی است که ما به طور ناخودآگاه به آنها می دهیم. 

نوشته اید که در ابتدا از تاهل ایشان خبر نداشتید و تفاوت سنی را 12 سال می دانستید.  توجه بفرمایید:

- وقتی مردی که در زمان تاهل وارد رابطه با فرد دیگری غیر از همسرش می شود، این ارتباط هر دلیلی هم که داشته باشد و آن مرد هر مشکلی هم که در زندگی اش وجود داشته باشد، نشان می دهد که او نمی تواند مورد مناسبی برای یک سرمایه گذاری عاطفی باشد.اینکه شما اقدام به قطع رابطه  نموده و محیط کار را نیز تغییر داده اید اقدامی مناسب از سوی شما بوده است.

- ایشان مردی است که در رابطه با همسرش دچار لغزش بوده و در رابطه با شما نیز صداقت را رعایت نکرده،در حال حاضر نیز می دانید که فاصله سنی شما و ایشان 18 سال بوده و از ازدواج قبلی خود یک فرزند 10 ساله هم دارد.

- دوست خوبم، بهتر است صادقانه با خودتان بیندیشید: فردی که در رابطه زناشویی اش بنا به هر دلیل متعهد نیست، صداقت ندارد و هم در مورد سن اش و هم در مورد متاهل بودنش به شما راست نگفته، 18 سال از شما بزرگتر است که این مقدار تفاوت سنی می تواند دو دوره رشدی متفاوت ایجاد کند و اینکه به دلیل داشتن فرزند از ازدواج قبلی، رابطه اش با مادر این فرزند عملاً قطع نخواهد شد آیا می تواند مورد مناسبی برای ازدواج با شما باشد؟ 

- اینکه ایشان علیرغم شنیدن پاسخ منفی از شما همچنان پیگیر است ممکن است به این دلیل باشد که شما ناخودآگاه به طور قاطع با ایشان برخورد نکرده اید. 

- شما در پایانِ نامه تان نوشته اید: من خيلي گيج شده ام تواين رابطه و نميدونم بايد چيكار كنم"، بهاره عزیز، آنچه که بین شما و ایشان وجود دارد را نمی توان اصلا رابطه نامید. شما در سنّی هستید که می توانید یک ازدواج مناسب را برای خود برنامه ریزی نمایید. بنابراین بهتر است بیش از این سرمایه گذاری عاطفی نفرمایید و به فکر موقعیت های دیگر باشید. 

- در صورتی که ایشان علیرغم مخالفت شما  به نظرتان احترام نگذاشت می توانید از کمک خانواده نیز بهره مند گردید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه