سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

کاهش تدریجی ارتباط روزانه در رابطه عاطفی

پرسش

تاریخ ثبت : 17 فروردین 1398
437  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
از زمان شروع رابطه عاطفی در طول روز با طرف مقابلم، مدام با مسیج یا تلفن ارتباط داشتم. ولی وقتی دو یا سه ماه از رابطه میگذرد این ارتباط کمتر شده و این برای من آزار دهنده است. از نظر طرف مقابلم همه چیز طبیعیه، ولی به نظر من رابطه، سرد و تموم شده است. غر زدن و مدام بهانه گرفتن من باعث آزار طرف مقابلم میشود.
کم صحبتی و کم حرفی طرف مقابلم باعث میشه که فکر کنم رابطه براش جذاب نیست ولی هر بار عنوان میکنم طرف مقابلم به صورت واضح نسبت به رابطه احساس رضایت میکنه من کاملا عصبی و بداخلاق میشم و قویاً احساسم رو بروز میدم و این باعث ناراحتی و قهر میشه.

مهمترین سوال :
این کاهش ارتباط به معنی سردی رابطه است که باعث آزار من میشه؟ یا نه بخاطر گذشت زمان به مروز با شناخت هم دچار روزمرگی میشیم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

سارا میرزامحمدی
سارا میرزامحمدی
22 دی 1398 ساعت 19:48

همراه گرامی 

نوشته تان را مطالعه کردم 

خاصیت روابط عاطفی به شکل سالم و طبیعی به این شکل است که ابتدا پرحرارت و پر هیجان است و پس از مدتی که دو طرف شناخت بیشتری نسبت بهم پیدا کرده و ترشحات هورمونی نیز روند ثابت تری پیدا میکنند، هیجانات کم کم افت کرده و رابطه شکل منطقی تری به خود میگیرد. 

پس از رسیدن به این مرحله شما یا دچار بی تفاوتی و حتی تنفر میشوید و یا دوست داشتن و عشقتان حالت آگاهانه تری به خود گرفته و دستخوش هیجانات شدید نخواهد شد. 

این مسئله با سرد شدن رابطه تفاوت زیادی دارد و بالعکس از عواملی است که اگر درست فهمیده و پذیرفته شود باعث تداوم خوب رابطه خواهدشد.

حال شما به خودتان نگاه کنید. اگر مدام بخاطر ارتباط های کمتر تلفنی و غیره اضطراب تجربه میکنید و حس میکنید رابطه تان در معرض فروپاشی است، در حالیکه پارتنرتان اصلا همچین عقیده ای ندارد، احتمالا دچار تله رهاشدگی هستید. 

احتمال زیاد در دوران کودکی شما نیاز به امنیت یا دلبستگی ایمن توسط والدین یا مراقبین تان در شما ارضا نشده و شمارا به این تله مبتلا کرده است. 

راه چاره اگاهی کامل از تله هاست و در نهایت مراقبت از خودتان که در دام آنها گرفتار نشوید. 

کتاب زندگی خوددرا دوباره بیافرینید کمک زیادی در این زمینه به شما خواهد کرد. 


با تشکر از اعتماد شما

سارا میرزامحمدی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید نوشته جفری یانگ ترجمه حسن حمیدپور انتشارات ارجمند

معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
رابطه عاطفی بهتر
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه