سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

نوجوان عاشق که از عشقش دوره

پرسش

تاریخ ثبت : 06 شهریور 1397
953  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام امن ملیکام دخترم و 14 سال دارم قراره برم کلاس نهم.تابستون امسال رفتم کلاس های تابستونی تو یکی از کلاس هام با پسری همکلاس بودم که تیپ خوبی داشت کم حرف بود و بهش عادت کرده بودم اون قبلا تو مدرسه ای درس میخونده و درسش عالی بوده ولی وقتی وارد راهنمایی شده مدرسشو عوض کرده و رفته یه مدرسه عااالی بخاطر همین یه کم افت تحصیل داره پسر بیخیالیه و زیاد خوش میگزرونه تو انتخاب لباس محشره و خوش سلیقه هست ولی کم حرف میزنه و از عقیده هاش خبر ندارم نمیدونم نظرش درباره دوستی امروزی و ..چیه؟.اون اکثرا کلاسارو میپیچونه و تمریناشو حل نمیکنه خخ ولی بازهم درسش متوسطه و به هرحال تومدرسه فوق العاده ای است . یک ماهو نیم باهاش هم کلاسی بودم ولی حرف باهم نزدیم . من تنها دختر کلاسم.اون بعد یک ماهو نیم دیگه کلاس نمیاد و کلاس تابستونی مدرسشو میره فقط . از وقتی نمیاد فهمیدم چقدر وابسته شدم بهش و شادی عاشقش . از اون روز کمی دا کردم و هر شب فال حافظ میگیرم.من به حافظ اطمینان دارم حافظ میگیه به معشوقت میرسی درخلاصه دل تنگشم.ینو هم بگم اون پسر تاثیرات + روم گزاشته. باعث شده بیش ترازگزشته درسمیخونم چطورپیداشکنم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
08 شهریور 1397 ساعت 22:30

درود بر شما

یکی از تغییراتی که با دوران بلوغ در هر فردی همراه است، مسئله تمایل و دلبستگی پیدا کردن نسبت به فرد غیر همجنس است. 

در دوران نوجوانی افزایش هورمونها سبب ایجاد چنین کششهایی نسبت به افراد غیرهمجنس می شود و نوجوانان به دلیل نداشتن تفسیر درست از علاقه مندی و هدفگذاری برای آینده و زندگی مشترک، به هم دل می بندند و حتی قول و قرار ازدواج هم می گذارند. اما احتمال به نتیجه رسیدن چنین ارتباطاتی زیاد نیست زیرا در جریان رشد، فردیت افراد نیز کامل می گردد و با طی شدن دوران نوجوانی، مسائلی مهمتر از دلبستگی صرف، در زندگی افراد به وجود خواهد آمد که بر روی تصمیم های عاطفی و انتخابهای افراد تاثیر می گذارد. بنابراین ممکن است کسی را که مثلا در 17 سالگی دوست می داشته ایم، 5 سال بعد مورد انتخاب ما نباشد.

دوست خوبم، احساسات شما قابل درک و محترم است ، شما احتمالا احساسات خوبی در خصوص ایشان داشته اید و احساس دلبستگی نسبت به ایشان برای شما ایجاد شده ولی مسئله ازدواج، فقط دلبستگی نیست. ازدواج شامل یک قرارداد است که بلوغهای خاص خود را دارد و مسائل حقوقی را نیز شامل می شود.

ضمن اینکه بلوغهای ازدواج نیز در طول زمان به دست خواهد آمد. لازمست که شما به این بلوغها رسیده باشید تا بتوانید زندگی مناسبی را پایه ریزی کنید. بنابراین ضمن احترام به علاقه شما، بهتر است با در نظر گرفتن بازه سنی شما و اینکه فرصتهای زیادی برای یک رابطه هدفدار خواهید داشت، به خودتان زمان بیشتری برای تجربه یک رابطه بالغانه بدهید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری- خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه