سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ابراز علاقه کردن

پرسش

تاریخ ثبت : 25 شهریور 1397
1,247  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام .تقریبا 2 سال است ک درگیر یک عشق کاملا یک طرفه هستم و طرف مقابلم اصلا از این موضوع باخبر نیس و حتی با این شخص در ارتباط نیستم ومتاسفانه حتی توانایی اینکه بطور غیر مسقیم مثلا اینکه در برخورد و رفتارم با این شخص به او چیزی را بفهمانم هم ندا رم . ی مدتی هست که قصد دارم از طریق یک واسطه همچی را به او بگویم اما از اینکه چ فکری ممکنه راجبم بکنه و اینکه در ارتباط خانوادگیمون مشکلی پیش بیاید به شدت میترسم . این شخص هم همسایه است هم دوست خانوادگی ما . ضمن اینکه من میدونم این شخص با دختری در ارتباط است و این دختر را حتی به خانه خود میاورد اما قصد ازدواج با او را ندارد . اصلا نمیدانم ابراز علاقه به چنین شخصی درست است یا نه . خواهش میکنم راهنماییم کنید من به شدت درگیر این شخص شدم با وجود تمام نکات منفی که در این فرد هست بازم نمیتونم فراموشش کنم . از نظر درسی به شدت افت پیدا کردم و نمیتوانم کاری کنم مدام درگیری ذهنی دارم و مشغول چک کردن این فرد هستم . با وجود اینکه خیلی از دوستانم منو از زندگی مشترک با چنین فردی میترسانند من بیخیالش نمیشم و بر سر دوراهی ابراز کردن علاقم یا ابراز نکردنش ماندم . ممنونم از شم

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
26 شهریور 1397 ساعت 02:05

سلام دوست گرامی

از عشق یک طرفه ای صحبت کردید که مشخص نیست طرف مقابل چه احساسی  نسبت به شما دارد، و از طرفی در ذهن خود تعریفی از عشق نسبت به ایشان ساختید که ممکن است هر چقدر به ایشان نزدیک تر بشوید ،  متوجه شوید که با واقعیت فاصله زیادی وجود دارد.

جایی از نامه خود بیان کردید که دوستانتان به شدت شما را از ارتباط بیشتر نسبت به ایشان منع می کنند و  به نکات منفی زیادی که در ایشان وجود دارد نیز اشاره کردید و البته توضیحی ندادید. و همینطور بیان کردید که ایشان با دختران  دیگر در ارتباط هستند.

اینجا این سوال ایجاد می شود  که چه خصوصیتی هست که ایشان را تا به این حد برای شما جذاب ساخته است؟

آیا ممکن است در دسترس نبودنش ایشان را  برای شما جذاب کرده  باشد، به طوری که فقط در ذهن خود آنچه که دوست دارید می توانید تصور کنید؟

آیا دلایلی دارید که اینقدر برای شما ارزشمند باشند که بخواهید علاقه خود را بروز دهید؟

اول به این سوالات فکر کنید، اگر دلایل خود را واقعی دیدید، سبک سنگین کردید و به این نتیجه رسیدید که به ایشان احساس خود را اعلام کنید،در نظر داشته باشید که  ابراز علاقه به خودی خود چه از جانب دختر  چه از جانب پسر ایرادی ندارد و در واقع اگر احساس ما بیان نشود  چطور طرف مقابل متوجه علاقه ما بشود، اما  در  فرهنگ ما  که غالبا این اتفاق از جانب پسران می افتد ممکن است بیان احساس شما قدری عجیب باشد که بستگی به ظرفیت و بلوغ شخصیتی و عاطفی ایشان ربط پیدا می کند.

شما توجه داشته باشید که این ابراز علاقه شما ،

لزوما به معنی دریافت پاسخ مثبت نیست.

عکس العمل طرف مقابل بستگی به ظرفیت پذیرشش دارد.

هر رفتاری که ایشان نشان بدهند هیچ ربطی به ارزشمندی شما ندارد. و جایی برای سرزنش کردن خودتان باقی نمی ماند.

نهایتا با در نظر گرفتن مزایا و معایب این ابراز علاقه به طور کامل  می توانید تصمیم نهایی خود را بگیرید.

پیشنهاد می کنم درس غیر حضوری " 20+40 نکته نبوغ عاطفی"  تهیه کنید، به  شما نکات ارزشمندی را در خصوص رابطه عاطفی آموزش می دهد.

با تشکر از اعتماد شما

مونا گوشه - خانه توانگری طوبی






معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه