سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

دهن بینی همسرم

پرسش

تاریخ ثبت : 28 شهریور 1397
1,954  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من ده ساله ازدواج کردم و دو تا دختر دارم. اول ازدواجمون همسر من بیکار بود و ما نه درآمدی داشتیم و نه پس اندازی حتی برای یک هزینه ی ساده. خانواده همسرم از روز اول، همیشه ما و به خصوص همسرم رو تحقیر میکردند و میکنند. دخالت های بیش از حد ،حتی در انتخاب محل زندگی ما، داشتند. خانواده خودم همیشه حمایتمون کردند. حتی جلوی این رفتارها هم عکس العمل خاصی نشون ندادند.
اما همسرم رفتارهای خانواده اش رو حمایت میکنه و حتی سعی میکنه تمام چیزهایی که از خانواده خودش میبینه روی خانواده من هم تعمیم بده و بگه اینها هم مثل اونها هستند که بتونه خانواده اش رو توجیه کنه. برای یک رفت و آمد ساده با خانواده ام هم با من دعوا میکنه. در صورتی که خانواده اش بدترین رفتارها رو با من کردند، تا حدی که تو خونه شون وقتی مهمونشون بودم به بهانه ای الکی گفتند تو مقصری و فحش زشت به من دادند و از خونه بیرونم کردند. در صورتیکه من همیشه همسرم رو حمایت کردم، چه از لحاظ مالی، چه بین مردهای دیگه. حتی یه مدتی با یه زنی رابطه داشت و وقتی شک کردم چند ماه آروم‌ گفتم که تو با کسی رابطه داری، اما نه تنها انکار کرد، حتی تا تونست به من تهمت زد و توهین کرد. ولی بعد از یه مدتی که قضیه مشخص شد و من فیلمش رو دیدم، داد و بیداد راه انداخت. چون رابطه شون خیلی عمیق بود. اما با این حال به خاطر عکسهای تو گوشیش خانواده اش بهش شک کردند. من حمایتش کردم و نذاشتم کسی بویی از قضیه ببره که حرف و حدیث ها بیشتر بشه. اما چه فایده؟ برای اون این برخوردها هیچ ارزشی نداره. نه تنها ملایم با من حرف نمیزنه، سر کوچکترین چیزی یه مهمونی ساده ی خانواده ی من رو نمیاد. با من لجبازی میکنه و حس میکنم چون نمیتونه خانواده خودش رو درست کنه، میخواد اینور رو هم خراب کنه. من بارها بهش گفتم میتونیم رابطه معمولی داشته باشیم با خانواده هامون، لازم نیست توی همه ی زندگی هم و مسایل کاری و شخصی هم دخالت داشته باشیم. اما اون میگه نه، یا باید توی همه ی زندگی هم باشیم، یا اصلا هیچ رابطه یی با هاشون نداشته باشیم.

مهمترین سوال :
من واقعا بعد از ده سال، دیگه از این رفتارها که هر روز یه مدلیه خسته شدم. شدیدا دهن بینه و حرف خانواده اش و دوستانش براش سنده، اما ذره ای برای من ارزش قائل نمیشه. چه کار باید بکنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
10 مهر 1397 ساعت 17:02

سلام دوست گرامی


پرسش شما را خواندم. دغدغه شما قابل درک است. با توجه به توضیحاتی که ارائه نمودید به نظر میرسه بررسی برخی نکات حائز اهمیت باشه.


در بخش هایی از متن اشاره نمودید :

 ... در صورتی که خانواده اش بدترین رفتارها رو با من کردند، تا حدی که تو خونه شون وقتی مهمونشون بودم به بهانه ای الکی گفتند تو مقصری و فحش زشت به من دادند و از خونه بیرونم کردند. در صورتیکه من همیشه همسرم رو حمایت کردم، چه از لحاظ مالی، چه بین مردهای دیگه ... 

و :

... حتی یه مدتی با یه زنی رابطه داشت و وقتی شک کردم چند ماه آروم‌ گفتم که تو با کسی رابطه داری، اما نه تنها انکار کرد، حتی تا تونست به من تهمت زد و توهین کرد. ولی بعد از یه مدتی که قضیه مشخص شد و من فیلمش رو دیدم، داد و بیداد راه انداخت. چون رابطه شون خیلی عمیق بود. اما با این حال به خاطر عکسهای تو گوشیش خانواده اش بهش شک کردند. من حمایتش کردم و نذاشتم کسی بویی از قضیه ببره که حرف و حدیث ها بیشتر بشه. اما چه فایده؟ برای اون این برخوردها هیچ ارزشی نداره...


به نظر میرسه این رابطه پر از پنجره های شکسته ست. علی رغم تمام  برخوردها و واکنش های تند و غیرمحترمانه ای که از سوی همسر و خانواده او با شما میشه،  نه تنها موضع جراتمندانه ای نشان نداده اید بلکه با اتخاذ موضعی منفعلانه و ذاتا بی ارزش کننده، به تشدید این شرایط دامن زده شده. لذا این پیام به فرد مقابل منعکس میشه که شرایط تحت کنترل نبوده و قرار نیست واکنشی جدی از سوی شما در برخورد با آنها صورت پذیرد. 


 این وضعیت  تا جایی ادامه پیدا میکنه که وارد روابط غیرمتعهدانه میشه. ظاهرا ایشان در جریان یک رابطه موازی، به شما خیانت میکنه. و نه تنها سعی در جبران شرایط و عذرخواهی از شما نداره ، بلکه با خشونت و بدرفتاری برخورد میکنه. و  شما در نهایت از او حمایت می کنید! 


ظاهراً رفتارهای مستبدانه و منتقدانه خانواده ی ایشان با انبوهی از مرزهای فروپاشیده،  در تعاملات همسر در برخورد با شما و اطرافیان  تجلی پیدا میکنه. و از آن ، شخصیتی نابالغ همراه با ویژگی های کودکی خشمگین بروز پیدا میکنه. وقتی به این کودک پرخاشگر و بی انضباط بازخورد روشن و جدی داده نمیشه ، به مرور موجب تقویت سوء رفتارهایش شده و دچار این تصور  میشه که اونه که داره درست فکر و زندگی میکنه.  مرزها در دنیای ذهنی او صفر و صده . یا : بی مرزی همراه با کنکاش در زندگی دیگران و  یا :  فاصله ی  بینهایت.


در بسیاری موارد سرپوش گذاشتن های بی مورد و حمایت های نابجا  از همسر،  نه  تنها شرایط رو بهتر نمیکنه بلکه پیامدهای وخیم تری را به همراه خواهد داشت. بنابراین پیشنهاد میشه در برخورد با چنین رفتارهایی موضعی جرئت مندانه و در عین حال محترمانه ای را اتخاذ نمایید. با ایشان گفتگو نمایید و در خصوص مشکلات و موانع پیش رو  او را مطلع نمایید. همیشه لازم نیست در برابر خواسته ها و نیازهایش،  گوش به فرمان مطلق باشید. گاهی ضروری است به او  نشان دهید که پیروی از چنین رفتارهایی چه تبعات بدی در روابط متقابل شما میتونه به جا بذاره . محدودیت های خود را با ذکر دلایل منطقی در خصوص عدم اجرای برخی دیدگاهها و خواسته هایش عنوان نمایید.  


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری



معرفی درس
مجموعه نبوغ عاطفی 2
مجموعه نبوغ عاطفی 3
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه