سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ساختن زندگی بعد از خیانت

پرسش

تاریخ ثبت : 29 شهریور 1397
1,985  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
بنده سی و یک سالم هست و دو سال و نیمه که عقد و یک سال و نیم میشه که عروسی کردیم و زندگی خوبی داشتیم. حدود یک ماه قبل داخل یک گروه تلگرامی عضو شدم و با یه خانومی در مورد مسایل جنسی صحبت کردم و قرار گذاشتم و بعد پشیمون شدم و بیشتر ادامه ندادم.
چند روز بعدش همسرم گوشیم رو دید و بسیار عصبانی شد.
بعد از اون همسرم بنده رو بخشید ولی زندگیمون خیلی به هم ریخت و همسرم همچنان حس میکنم که حسی به من نداره و فکر میکنه که اشتباه کرده و تصمیم درستی نگرفته که من رو بخشیده. فکر میکنه من زندگی رو بر حسب عادت و ترس از جدایی دارم ادامه میدم و ممکنه باز هم خیانت کنم. من هم خیلی شرمنده و پشیمون هستم

مهمترین سوال :
هم همسرم و هم من میخواهیم که زندگیمون رو دوباره بسازیم. میخواستم راهنمایی ازتون بگیرم ببینیم بهترین راه چیه؟
آیا لازم هست پیش مشاور برم یا بریم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
05 مهر 1397 ساعت 02:17

سلام دوست گرامی


بهترین راه ، تصمیمی است که در اون شما و همسرتون می خواهید زندگی مشترک تون رو علیرغم مسائل گذشته، دوباره بنا کنید. 


پس از اینکه زن متوجه لغزش و یا خیانت همسر میشه در همان لحظه اعتماد او نسبت به مردش به شدت لطمه می بینه. اعتماد، پدیده ای نیست که از قبل،  هر فردی در درونش به صورت ذاتی به ودیعه داشته باشه. اعتماد به دست آوردنیه. ساختن و به دست آوردنش سالها زمان میبره و از دست دادنش ممکنه با برملا شدن یک لغزشی هر چند کوتاه به سرعت فرو بپاشه. وضعیت زمانی قابل تامله که بدانیم ترمیمِ اعتمادِ آسیب دیده، از بنای آن دشوارتر و پیچیده تر و نیازمند صبر و شکیبایی و مهارت های ارتباطی متقابله. در این میان نقش شما  بسیار حائز اهمیته. 


تلاش کنید در نخستین گام، بابت اتفاق گذشته که موجب آسیب و زخم های روانی به همسرتون شده صادقانه عذرخواهی کنید. 

شنونده و گوینده صبوری باشید. چرا که همسرتون بارها نیاز خواهد داشت در خصوص رفتاری که انجام داده اید به تفصیل توضیح دهید و دلایل این کار را برایش بازگو کنید. او بارها نیاز خواهد داشت  تا از شما بشنوه که آن اتفاق صرفا یک اشتباه تکرار ناپذیر بوده که تحت شرایط بسیار ناخواسته ای از شما سر زده. او نیاز خواهد داشت تا عمق احساس پشیمانی و در عین حال میل و انگیزه برای جبران رویدادهای گذشته رو از شما بشنوه و ببینه.


تلاش کنید با رفتارهای متنوع و نه اغراق آمیز ، عشق ، محبت ، احساسات قلبی و توجه تون رو در زمانهای مختلف و بدون قید و شرط بهشون ابراز کنید.

 با زبان و رفتارهای خود به او ثابت کنید که زندگی مشترک را قطعا به خاطر وجود اوست که میخواهید. و تمام تلاش تان در راستای تعهد مشترکی خواهد بود که خود را پایبند به اون میدونید.  


ابراز پشیمانی زبانی و جبران رفتاری ،  توجه و مراقبت،  ابراز عشق و محبت،  سه گانه های ضروری در موقعیتی است که طرفین  به آن نیاز خواهند داشت.  بنابراین شرمندگی و ابراز پشیمانی به تنهایی کافی نیست. چرا که شما رو مدام در یک  وضعیت خودسرزنشگری مخرب همراه با حس گناه قرار میده که راه  جبرانی برای کاستن از احساسات ناخوشایند به همراه نمیاره.


به اهمیت معاشقه و روابط جنسی خودتون بسیار توجه داشته باشید. گاهی ریشه بسیاری از لغزش ها در زندگی مشترک از وضعیت بی توجهی و سرد و یکنواخت اتاق خواب زوجین نشات می گیره. در این خصوص هر چقدر بتوانید احساسات و نیازهای خودتون رو به یکدیگر ابراز نمایید، روابط دلپذیرتر و  رضایت بخش تری را تجربه خواهید کرد.


خودتون رو ببخشید و امیدوار باشید با راهکارهای موجود این وضعیت به مرور تعدیل و عشق و علاقمندی مشترک، دوباره در ذهن و روابط شما شکوفا خواهد شد. در ادامه پیشنهاد می شود جهت تسریع در بهبود وضعیت کنونی،  حتما از یک زوج درمانگر نیز کمک بگیرید.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری


معرفی کتاب
پیوند زخم خورده

معرفی درس
پیشگیری و بهبود رابطه پس از لغزش و خیانت
مجموعه نجات رابطه عاطفی 1 و 2
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه