سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

دوري از فرزند و خشم و نفرت از همسر سابق و التيام نشدن زخم خيانت

پرسش

تاریخ ثبت : 05 آبان 1397
1,447  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
پس از ١١ سال زندگي موفق و وجود پسري ٧ ساله با خيانت همسرم مواجه شدم و ٢ سال به كمك مشاوران متعدد تلاش براي ساختن دوباره زندگي كرديم ولي همسرم به علت شراكت مالي و كاري با ان شخص همچنان با او در ارتباط بود و باوجود امدن نزد مشاور به خيانت و اصرار براي طلاق ادامه مي داد و با دورويي رفتار مي كرد ( نزد مشاور مي گفت تلاش مي كنم و همچنان خيانت مي كرد) . پس از ايجاد دشمني بين ما دو نفر و جدايي دادگاه فرزندم را كه الان ١٠ ساله است كامل به ايشان داد و فقط ٢٤ ساعت براي مادر در هفته ، ولي پس از جدايي پسرم تا ١ سال كامل پيش من بود و پدرش علي رغم حكم دادگاه در مواقعي كه وقت اضافه داشت به ديدنش مي امد. در حال حاضربه خاطر لجبازي پسرم را سه هفته است برده و فقط همان ٢٤ ساعت در هفته او را مي بينم از نظر روحي دلتنگ و بهم ريخته هستم و همسر سابق من در حال حاضر با خانم ديگري در ارتباط است كه جلوي پسر من او را به خانه مي اورد و در زمانهايي كه سفر هست مادرش همه جوره مي خواهد نقش مادر را به حالت افراطي براي پسرم بازي كند و كاملا از رفتارهاي زننده همسر سابقم حمايت مي كند . بسيار نفرت از خانواده اش دارم و خودش و بعد از سه سال هنوز حتي ذره اي از اين خشم و زخم خيانت برطرف نشده است ترس از اينده و ترس از ازدواج مجدد او دارم كه براي پسرم شرايط بدي فراهم شود ، ايشون به خاطر امكانات مالي كه به سرعت بدست اوردن تبديل به ادم ديگه اي شدن و بسيار خود شيفته هستن و به اطرافيان باج مالي مي دهند تا همه كارهاي ايشان را تاييد كنندمادر و پدر ايشون با وجود تجربه و سن بالا به خاطر نقطه ضعف روي مسايل مالي هيچ كدام از رفتارهاي ايشون را در اين مدت نكوهش نكردن و اين هنوز در من احساس نفرت ايجاد مي كند.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
09 آبان 1397 ساعت 02:42

با سلام


به نظر می رسه علی رغم خروج از رابطه با  همسرتان، متاثر از رنج ها و زخم هایی هستید که ایشان در طول  رابطه زناشویی و پس از آن  به شما وارد داشته اند. حق دارید که این مقدار از خشم و نفرت را نسبت به ایشان داشته باشید. او شما را با بی تعهدی اش، از زندگی مشترکی که حق تان بوده محروم کرده. فرزندتان را که بخشی از وجودتان است را تنها می توانید یک روز در هفته ملاقات کنید، نگرانی زیاد از نحوه تربیت ایشان و کمرنگ شدن نقش شما در این میان ،  بخشی از  مشکلاتی ست که با آن روبرو هستید. 


با این حال برخی محدودیت های قانونی نیز ، باعث میشه شما فشار روانی بیشتری را متحمل بشید. هر چند گاهی اوقات بگومگوهای طرفین، موجب میشه فرزندان بیش از پیش قربانی این تنش ها شوند. به شکلی که والدین، برای اجتناب از این شرایط، سعی می کنند فضایی آرام و کم التهاب را مدیریت نمایند تا ضمن حفظ ثبات روانی و اجتماعی فرزند، بتونن فرصت ملاقات های بیشتری رو ترتیب بدن.


اشاره داشتید مدتی ست که به خاطر لجبازی ، فرزندتون رو از شما دور کرده. احتمالا ایشان تحت تاثیر برخی رفتارها و سوءتفاهم های پیش آمده ، برای تحت فشار قرار دادن تان ، این تصمیم را گرفته اند. گاهی ممکن است خشم و نفرت در واکنش هاتون نسبت به ایشان، و رد و بدل شدن برخی صحبت ها، منجر به بروز چنین رفتارهایی بشه. 


ترومای خیانت اتفاقی ست که گاهی زخم آن تا سالها در ذهن شما تداعی میشه. و زمانیکه با چنین مشکلاتی تلاقی پیدا میکنه بیش از گذشته شما را آزار میده.قرار گرفتن مستمر در این شرایط برای شما بسیار پرتنشه. 


میدونم که چه شرایط دشواری را سپری میکنید با این وجود باید تصمیم بگیرید با این احساسات ناخوشایند به شکلی منطقی برخورد نمایید. اونها بخشی از واقعیت های گذشته ای بودن که در حال حاضر دیگر کنار شما نیستن که مجبور باشید هر لحظه نگران تکرار آن باشید. فرصتی ست تا در یک فضایی کم استرس تر و با قرار گرفتن در روابط اجتماعی دوستان و خانواده و همچنین در کنار پسرتون  با این احساسات به مرور کنار بیایید. کمی خویشتن داری در این موقعیت نیز میتونه وضعیت رو به شکلی رقم بزنه تا در یک فضایی آرام و کم تنش ، بتوانید هر چه بیشتر در کنار فرزندتون باشید.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه