سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

توجه نامزد به دختران غریبه

پرسش

تاریخ ثبت : 17 مهر 1397
1,039  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقت بخیر، ببخشید ما الان حدود 2 سال بود که همو می‌شناختیم و قصد ازدواج داشتیم، و الان حدود یک هفته هست که با اجازه خانواده هامون عقد موقت شدیم تا همو بیشتر ببینیم، اما من این چند باری که با نامزدم بیرون میرم متوجه شدم که به دخترهای بی حجاب دقت میکنه و نگاهشون میکنه، من یک بار غیر مستقیم متوجهش کردم که ازین کار خوشم نمیاد و اون بهم اطمینان داد که چنین چیزی نیست، با اینکه منو خیلی دوست داره و بهم محبت و توجه میکنه و حتی رمز گوشیش رو هم در اختیارم گذاشته با این حال این کارش اذیتم میکنه و اصلا نمی‌فهمم وقتی خودش از اینکه من به آقایون تو خیابون نگاه کنم خوشش نمیاد برای چی خودش به دخترا نگاه میکنه، جالب اینجاست که خودش هم چیز های زیادی درباره دخترا و چیزایی که بهشون چه از لحاظ پوشش و ظاهر و چه از لحاظ باطن مربوط میشه رو در جریانه، من یک دختر 26 ساله چادری هستم که سعی میکنن همیشه آراسته باشم پیشش، و نامزدم یک پسر 30 ساله هست که خانواده ای با پوشش آزاد داره، من چیکار کنم؟ آیا متوجه کارش کنم ایشون رو؟ یا باید رابطه دو ساله ای که به سختی به سرانجام رسید رو تموم کنم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
24 مهر 1397 ساعت 08:57

سلام دوست گرامی 

نامه شما را خواندم و متوجه شدم که نگرانی از بابت اعتماد در رابطه وجود دارد، این موضوع توجه به دختران بی حجاب که می فرمایید، خوبه که دقت کنید ببینید که دقیقا به چه صورت است ممکن است که شما این برداشت را داشته اید،  به هر حال افراد مختلف در خیابان حضور دارند و شما نمی توانید این شرایط را به هیچ عنوان کنترلی روش داشته باشید، اگر قرار باشد که حساسیت شما به نحوی بالا باشد که هر نگاه و برخوردی را خطر برای رابطه عاطفی خود در نظر بگیرید، در اینجا بهتر است برگردید به درون خودتان و از خودتان بپرسید منشا این ناامنی و نگرانی کجاست؟

فرض کنید که این درست باشد که ایشان دیگران را نگاه می کنند، این موضوع برای شما چه معنایی دارد؟

فکر می کنید که شما چه جور آدمی هستید که ایشان این کار را انجام می دهند؟

موضوع دومی که اشاره کردید، در اختیار گذاشتن رمز گوشیشون و معنایی که شما بهش دادید این است که شما را دوست دارند. خوبه که توجه کنید که همسران درست هست که اشتراکات زیادی با هم خواهند داشت اما این اصلا به این معنی نیست که مرز و حریم خصوصی ندارند، اگر مسئله یا شکی مطرح شود بین زوجین، یا پیام نامربوطی در زمان نامناسبی برای کسی بیاید،که موجب نگرانی همسر شود درستترین  حالت این است که با گفتگوی شفاف این نگرانی بدون قضاوت مطرح شود و شفاف شود، اینکه شما یا همسرتان این حق را برای خود بدانید که موبایل و ارتباطات همدیگر را کنترل کنید به هر نحوی در دراز مدت قطعا آسیب به رابطه شما می زند.

راجع به تفاوت پوشش خانواده صحبت کردید و این هم موضوعی است که بهتر است شما قبل از رفتن زیر یک سقف درست ارزیابی کنید که چه میزان برای شما اهمیت دارد و چه معنایی به این موضوع می دهید.

پیشنهاد می کنم که قبل از ازدواج حتما مشاوره" پیش از ازدواج" داشته باشید و اختلاف نظرات خود را مطرح کنید. و بلوغ های پیش از ازدواج را درون خود چک کنید.

از اعتماد شما سپاسگزارم

مونا  گوشه - خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه