سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چرا این اتفاق افتاد کاملا یهویی؟

پرسش

تاریخ ثبت : 18 مهر 1397
1,535  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
٦ سال يه رابطه عالى كه خانواده ها در جريان بودن تمام شد ازدوران دبيرستان مى شناختم وهميشه دنبال من بوده از پيش دانشگاهى با هم شروع كرديم تا الان كه ٢٥ سالمه یه رابطه عالى خانوادم عاشقش بودن هر جا مى رفتيم بهترين بود براى من خواهرم هميشه مى گفت واقعا از ته دلش مى خوادت هميشه بهترين چيزارو براى من اماده مى كرد هم مادى هم معنوي
تو اين مدت 2بار از هم جدا شيم بعد از ٣ ماه دوباره برگشت با اصرار و شروع كرديم تا بهمن ماه امسال كه مدام بهونه مى گرفت كه كارت سخت شده كه نيستى كه منو دوست ندارى كه سردى بهم عادت كردى دوستم ندارى حسى ازت نمى گيره همه زندگيت همه حرفامون شده در مورد كار
تا اين كه روز عيد با من قهر بود و فرداش اول فروردين من رو به اجبار واصرار خودش و مامان و خواهرش بردن پيش پدرش كه بايد ببينتت بالاخره
كه رفتم و پدرش هم خيلى ماه بود و واقعا از من خوشش اومد كه موقع خداحافظى گفت كه حتما با خانواده قرار بعدى را بزاريم وز ١٣ فروردين اين اقا به من پيام داد كاملا يهويى كه من ازدواج نمیکن برو به زندگیت برس من هیچوقت ازدواج نمی کنم و رفت تا الان ما اصلا هیچ اصراری برای ازدواج نداشتیم

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
20 مهر 1397 ساعت 02:14

سلام دوست گرامی


نامه شما را خواندم. پایان بخشیدن به این رابطه اون هم پس از 6 سال از آغاز آن ، برای شما بهت آور و ناراحت کننده خواهد بود. احساس خوبی نیست. حق دارید. تصور میکنم از ماهها پیش ، زمانهاییکه پس از یک دوره ی جدایی ، 3  ماه از رابطه فاصله گرفتند به نوعی داشتند آمادگی برای جدا شدن  را تمرین می کردند.  

اینکه دلایل این رفتار چیست فرضیات و پاسخ های متفاوتی میتونه به همراه داشته باشه که هر کدام در دل این رابطه میتونه به تفکیک قابل بررسی باشه.  

با این حال چنانچه بخواهیم به برخی از آنها اشاره کنیم میتونه شامل موارد ذیل باشه:


- طولانی شدن رابطه عاطفی بدون پروسه خاص و هدف زمانی مشخص ( وقتی یه رابطه عاطفی به مدت طولانی کش پیدا میکنه این برای بخصوص مردان، پیش آگهی خوبی نیست. چرا که به مرور  آنها رو از هدف اصلی خودشون دور میکنه، دلسرد میکنه، احساس بی معنایی در رابطه بهشون دست میده )

- عدم حمایت عاطفی و اجتماعی . وقتی یه رابطه در یه مقاطعی از زمان، توی یک سری موضوعات کلیشه ای تثبیت میشه، تنوعِ خودش رو از دست میده. این میتونه به تدریج موجب دلزدگی طرفین از ادامه رابطه بشه. ( در بخشی از متن اشاره نمودید : مدام بهونه مى گرفت كه كارت سخت شده كه نيستى كه منو دوست ندارى كه سردى  بهم عادت كردى دوستم ندارى حسى ازت نمى گيره همه زندگيت همه حرفامون شده در  مورد كار )


- گاهی انتظارات متفاوت از هم باعث میشه یه رابطه سالها ادامه داشته بدون اینکه بدونیم انتظارات و اولویت های ما از همدیگه چیه. 

مارک تواین میگه : اجازه ندید کسی اولویت شما باشد، در حالیکه شما برای او تنها یک گزینه اید."  


ممکنه یه رابطه دوستی، از سر عادت سالها ادامه پیدا کنه، گویی اینکه صرفا یه سال رابطه را 6 سال تکرار کرده باشید. بدون اینکه طرفین طی سکشن هایی از رابطه، انتظارات و اولویت های همدیگه رو به اشتراک بذارن. اینکه بتونن با صداقت، احساسات ، دیدگاهها و اهدافشون  رو از بودن با شما هر از گاهی ابراز کنن، میتونه کمک کنه تا بتونید جریان سالم یک رابطه را بهتر ارزیابی کنید.  به عنوان نمونه زمانیکه این رابطه در دو مقطع، به جدایی رسید و تقریبا طولانی شد می بایست دلایل این اتفاق خیلی شفاف و بصورت مشترک بررسی بشه. و اینکه چی شد که دوباره برگشت. آیا تغییراتی در احساسات، دیدگاه و تصمیماتش به وجود آمده و یا دلایلی دیگر که انتظار میره  فردِ مقابل، در مقام تعهد به رابطه، آنها را توضیح میداده. 


- سازش و تطابق در رابطه ، که میتونه شامل همخوانیِ صمیمیت طرفین ، سازگاری تیپ های شخصیتی و همینطور حالت های دلبستگی باشه. وقتی این فاکتورها دچار ناسازگاری میشن میتونه باعث قطع تدریجی و حتی ناگهانی یک رابطه بشه. وقتی طرفین نمی تونن تقریبا به یه اندازه هیجان و صمیمیت خودشون رو ابراز کنند و یا زمانیکه ابعاد شخصیتی شون متفاوته و یا یک طرف رابطه، خودش رو بیشتر به فرد مقابل می چسبونه در حالیکه شریک عاطفی دیگر، بیشتر خودشو منقبض میکنه، ممکنه زمینه هایی برای برشِ رابطه را فراهم کنند.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

20 مهر 1397 ساعت 14:18
ممنونم از شما از پاسخگوييتون به نظرتون امكان داره مجدد برگرده اين آقا؟ و دو اين صورت تصميم درست چى هست؟ برگردم يا ان رابطه كلا غلط هست؟ كتاب يا مقاله اى هست كه بهم معرفى كنيد كه حالم و بهتر كنم چون ٦ ماه زندگيم واقعا مختل شده
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
20 مهر 1397 ساعت 18:55

با سلام مجدد


بله این احتمال هست. در واقع در فضای معادلات پیچیده ی  روابط آدمها، هیچ چیز از هیچ کس ناممکن نیست. با این حال توصیه نمی کنم در شرایط کنونی، به فرض بازگشتِ وی ، مجددا به رابطه برگردید. ایشان احتمالا مشکلات و انتقاداتی داشته اند که لازم بوده در مورد آنها به شما توضیح دهند. نه آنکه هر بار با احساس ناخوشایندی از رابطه، آن را رها کنند. 

ما نسبت به احساس و قلبی که به خودمون وابسته می کنیم مسئولیم . وقتی این مسئولیت بنا به دلایل مختلف در برهه های مختلف از سوی فرد مقابل نادیده گرفته میشه، نمی تونه خیلی قابل اطمینان باشه. لذا در شرایط کنونی، اولویت فعلی را بر پیشبرد روند جاری زندگی و تمرکز کافی برای رسیدن به آرامش خودتون قرار دهید.


در این راستا کتاب:  از حالِ بد به حالِ خوب اثر دیوید برنز ، ترجمه 


مهدی قراچه داغی،نشر آسیم  و در صورت تمایل کتاب : 


چگونه از عطش دلبستگی رهایی یابیم، نشر قطره ، اثر هوارد 


ماروین هالپرن با ترجمه‌ی همین مترجم 


را به شما پیشنهاد میکنم.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

20 مهر 1397 ساعت 19:53
يك دنيا از شما ممنونم واقعا ممنونم كه وقت ميگذاريد و جواب مى ديد خيلى خيلى ممنونم و حتما اين كتاب هار و تهبه مى كنم و مى خونم سپاس فراوان واقعا با راهنماييتون زندگى ما رو نجات ميدين
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه