سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

عدم توانایی برای جدا شدن...

پرسش

تاریخ ثبت : 08 اسفند 1397
676  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من و همسرم ۸ سال پیش علیرغم مخالفت شدید خانواده ها با هم ازدواج کردیم و دو سال پیش من با وکالت طلاق که از ایشون داشتم از ایشون جدا شدم، اما به علت علاقه زیاد و شاید وابستگی زیادی که به ایشون داشتم مجدد رجوع کردم و ایشون هم پذیرفت. علت طلاق ما اول ازهمه بی مسئولیتی های همسرم بود که اصلا هدفی در زندگی نداشت و همش دنبال اهداف پوچ و رویا پردازی بود، دوم از همه چالش های مالی که برای من درست کرد و من همیشه برای تمام امورات مالی ایشون چک صادر میکردم و باعث شد که حدود ۵۰ میلیون بدهکار باشم و سوم از همه و مهم تر ارتباط های جسته و گریخته ای که با خانم های متاهل داشت که ختم به رابطه جنسی میشد.
من علیرغم سواد و تحصیلات و اینکه خودم مشاور حقوقی هستم هرگز قدرت ندارم از وابستگی عاطفی ایشون جدا بمونم، اما چون خیلی تحقیر دارم میشم، مجدد بعد از دو سال از رجوع، اقدام کردم برای طلاق و شدیدا از لحظه ای که تصمیم به ثبت دادخواست گرفتم دچار بیماری روحی و افسردگی شدم و گریه میکنم
ناگفته نمونه که همسرم یک سال پیش از ایران رفت به یکی ازکشورهای همسایه و من یک سال تنها زندگی کردم و الان هم اصرار داره که اگه میخوام به زندگی باهاش ادامه بدم برم اون کشور
من تصمیم گرفتم جدا شم، اما قدرت ندارم، ضعیف و وابسته ام و دارم تقریبا نابود میشم

مهمترین سوال :
چطور از این وابستگی نجات پیدا کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
13 اسفند 1398 ساعت 10:40

سلام. وقت به خیر . 

نوشته شما را خواندم  . متاسفم که چنین شرایطی را تجربه می کنید.

انچه که به نظر  مهم بود این بود که شما با وجود توانمندی هایی که در زمینه شغلی و تحصیلی دارید چطور با وجود چنین مواردی در این رابطه مانده و دوباره هم اقدام به بازگشت کرده اید ؟ خودتان مشاور حقوقی هستید و از قوانین مربوط به صدور چک کاملاآگاه هستید . چه عاملی باعث شده بود که چنین اقداماتی را انجام بدهید؟ همان گونه که مطرح کرده اید این موارد نشان دهنده علاقه وافری است که شما به همسرتان داشته و عدم توانایی شما در برقراری یک ارتباط سالم که به عدم وابستگی منجر شود . درک می کنم که با وجود علاقه ای که به ایشان داشتید و اتفاقاتی که تجربه کرده اید اینک شرایط روحی مناسبی نداشته و دچار بلاتکلیفی باشید .

وابستگی شما به ایشان احتمالا به تله های روانی شما مربوط است که مطالعه کتاب  زندگی خود را دوباره بیافرینید به شما در بازسازی این ویژگی هایتان کمک زیادی خواهد کرد و باعث کنترل و تعدیل این تله ها در شما خواهد شد. 

به این مورد تمرکز کنید که در طول مدتی که زندگی می کردید مسئولیت زندگی بیشتر با چه کسی بود ؟ تا چه حد توانایی روبرو شدن با رویا های ایشان را داشتید و این رویا پردازی ها تا چه حد از طرف خود ایشان تامین می شد؟  شما یک بار برای بازسازی رابطه اقدام کردید . چه تفاوتی در بازگشت دوباره شما به زندگی ایجاد شد که شما را برای ماندن مجاب کند؟ده سال آینده رابطه تان را چگونه ارزیابی می کنید ؟  اگر یکی از دوستان یا عزیزان شما در چنین رابطه ای بود شما چه توصیه هایی به ایشان می کردید؟ 

آن طور که بیان کردید ایشان مسئولیت پذیر نبوده ،  هدفی در زندگی نداشته ، بار مالی به شما وارد کرده و از نطر روحی نیز شما تحت فشار بودید . بار عاطفی مثبت این رابطه برای شما بیشتر بود یا بار منفی؟ چه عاملی باعث می شد که با وجود چنین عواملی باز هم به ایشان وابستگی داشته و هنوز نمی توانید خود را از این تعلق جدا کنید؟ در چه موقعیت های دیگری از زندگی تان برای تصمیم گیری ها و کلا خوب بودنتان به دیگری وابسته هستید؟ این وابستگی چه معایبی برای شما به همراه داشته و تا چه انداره برایتان دستاورد داشته است؟ 

شما توانایی های دارید که می توانید از خودتان حمایت کنید . با تکیه بر این توانایی ها و قدرتمند به تصمیمی که گرفته اید مقید باشید . فراموش نکنید ماندن در رابطه های مخرب عزت نفس شما را خدشه دار میکند .به خودتان حق بدهید که تا مدتی شرایط روحی مناسبی نداشته باشید .هشت سال رابطه ای داشته اید که طبیعی است خروج از آن برای بازسازی روحی شما زمان بر خواهد بود.به احساسات و هیجانات خودتان بها داده و به خودتان توجه بیشتری نشان بدهید. مطالعه کتاب و سی دی های آموزشی توصیه شده نیز برای شما بسیار مفید خواهد بود.

امیدوارم راه روشن و همواری در پیش رو داشته باشید. در کنار شما هستیم .

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید انتشارات ارجمند

معرفی درس
بسته از بی ارزشی تا من ارزشمند
پس از جدایی عاطفی و طلاق
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه