سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تفاوت توقعات اقتصادی و آینده مالی

پرسش

تاریخ ثبت : 27 مهر 1397
1,147  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
بنده پسری 32ساله در آستانه ازدواج هستم با دختر خانمی 29 ساله آشنا شدم همه شرایط از نظر شرایط اعتقادی،خانوادگی مطلوبیت فردی و ... مناسب است اکا در نگاه دوطرف به نوع پیشرفت در زندگی و آینده نگری متفاوت است.دختر خانم از 18 سالگی مشغول تدریس در حوزه زبان انگلیسی بوده و اکنون در استقلال مالی کامل هستند. سطح توقعات مالی ایشان با نوع دیدگاه من متفاوت است. این مسالخه تا چه اندازه در آینده زندگی مشکل ایجاد خواهد کرد.
پیشرفت های زندگی برای خانم خیلی مهم است به گونه ای که
سطح شرایط کنونی من (وجود منزل شخصی و اتوموبیل)
برای ایشان هیچ ارزشی ندارد.
تفاوت سطح توقعات مالی تنها تفاوت دو خانواده است.

مهمترین سوال :

پاسخ پرسشگر

27 مهر 1397 ساعت 00:55
با سلام بنده پسری 32ساله در آستانه ازدواج هستم با دختر خانمی 29 ساله آشنا شدم همه شرایط از نظر شرایط اعتقادی،خانوادگی مطلوبیت فردی و ... مناسب است اکا در نگاه دوطرف به نوع پیشرفت در زندگی و آینده نگری متفاوت است.دختر خانم از 18 سالگی مشغول تدریس در حوزه زبان انگلیسی بوده و اکنون در استقلال مالی کامل هستند. سطح توقعات مالی ایشان با نوع دیدگاه من متفاوت است. این مسالخه تا چه اندازه در آینده زندگی مشکل ایجاد خواهد کرد. پیشرفت های زندگی برای خانم خیلی مهم است به گونه ای که سطح شرایط کنونی من (وجود منزل شخصی و اتوموبیل) برای ایشان هیچ ارزشی ندارد. تفاوت سطح توقعات مالی تنها تفاوت ما است. خانواده ها هردو در شرایط یکسان اقتصادی و هردو فرهنگی می باشند.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
29 مهر 1397 ساعت 13:22

درود بر شما

چهارچوب هر خانواده با خانواده دیگر فرق می کند؛ یعنی هر خانواده بسته به  زمینه فرهنگی و تربیتی ای که دارد در فرد تأثیر متفاوتی می گذارد. البته واضح است که هیچ کس را نمی توان یافت که  مانند دیگری تربیت شده باشد اما این تفاوت ها باید در حدی نباشد که سبب دو  سبک زندگی متفاوت از همدیگر شود. به نظر می رسد تفاوتی که بین شما و ایشان است درباره نظام ارزشی است.
در تفاوت بین نظام ارزشی، بحث بر  سر این نیست که چه کسی درست می گوید و چه کسی اشتباه می کند، بلکه مسئله به  تفاوت در ارزشهای درونی شده افراد، بر می گردد. بخش عمده ای از اختلافات زناشویی ناشی از همین تفاوت هاست، تفاوت در معنای آنچه گفته می شود. تفاوت  در نظام ارزشی منجر به تفاوت های بارز در رفتارها و روابط شما در آینده  خواهد شد و لازم است با دقت، چک شوند.


نوشته اید: سطح شرایط کنونی من (وجود منزل شخصی و اتوموبیل) برای ایشان هیچ ارزشی ندارد.

این را مستقیماً به شما اعلام کرده اند یا برداشت شما این بوده؟ اگر شما اینطور برداشت کرده اید که لازمست به طور شفاف با ایشان گفتگو نمایید. اما اگر ایشان چنین چیزی را گفته اند آیا دلیلش را از ایشان پرسیده اید؟ چه چیز این شرایط برای ایشان ارزشی ندارد؟ اینگونه دیدگاهها را بهتر است با دقت بررسی کنید.


پرسیده اید: سطح توقعات مالی ایشان با نوع دیدگاه من متفاوت است. این مساله تا چه اندازه در آینده زندگی مشکل ایجاد خواهد کرد.

برای اینکه بتوانید این مسئله را روشن کنید پیشنهاد می شود موارد زیر را بررسی نمایید:

1- دیدگاه های مالی خود و ایشان را بررسی کرده و چک کنید که تفاوت ها در چه حدی است؟ مثال: فرض کنید یکی از طرفین رابطه در خانواده ای بزرگ شده که تشویق والدین به صورت هدایای مالی گرانقیمت بوده و دیگری در خانواده ای بزرگ شده که برای خرج کردن برنامه ریزی و گاهی محدودیت داشته اند. وقتی این دو نفر در کنار هم باشند ممکن است خرج کردن یکی، از نظر طرف مقابلش ولخرجی یا عدم مدیریت مالی باشد و نظر طرف مقابل نیز بر خساست دیگری. درحالی که در واقع، عدم تناسب از نظر ارزشهای شخصی درخصوص مسائل اقتصادی مطرح است.


2- بررسی کنید که شما و ایشان حاضر به پذیرش دیدگاه طرف مقابل هستید یا خیر؟  البته پذیرش به معنی آن نیست که عقیده خود را نادیده بگیرید، به ویژه  عقایدی که هویت تان را نشانه می رود. تغییرات جزئی می تواند کمک کننده باشد  و البته لازم است ایشان هم چنین دیدگاهی داشته باشند.


3- تا  چه حد تمایل دارید به دیدگاه های اقتصادی و مالی همدیگر احترام بگذارید؟ در صورت تمایل به  پذیرش (هم از سوی شما و هم از سوی ایشان) تا چه حد قادر به قبول  کردن دیدگاه های او هستید؟ او تا چه میزان می تواند دیدگاه های شما را  بپذیرد؟ کدام بخش از سبک زندگی مالی شما و ایشان دارای اشتراکات است؟ سطح انتظارات مالی خودتان و ایشان را مشخص کنید. هر دو باید بدانید که دوست دارید مثلا در 10 سال آینده چه شرایطی داشته باشید و برنامه تان چیست و آیا بین این خواسته ها و برنامه ها تناسب وجود دارد یا خیر؟


4- مواردی را که با هم به توافق نمی رسید، چک کنید و ببینید تا چه حد برایتان  اهمیت دارد؟ یعنی پذیرش دیدگاه طرف مقابل در این خصوص به همین صورتی که او  مطرح می کند، برایتان قابل قبول است؟ می توانید از خواسته تان چشم بپوشید و  تابع نظر و ارزش های مالی ایشان شوید، بدون آن که متحمل رنجی طولانی در زندگی تان  شوید؟ توجه داشته باشید که ما تا جایی می توانیم دیدگاههای طرف مقابل را بپذیریم یا خودمان را تطبیق دهیم که فردیت ما نادیده گرفته نشود.

موارد فوق را در نظر داشته باشید تا بتوانید تصمیم مناسب در این مورد بگیرید.


ازاعتمادشما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه