سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

راه درست چیست؟

پرسش

تاریخ ثبت : 05 اسفند 1397
471  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
آقایی که قصد ازدواج با من داره با مادرم در یک محیط همکاری دارند و مادرم چندین بار ایشون رو تایید کرده که از نظر اخلاق و رفتار پسر خوبی هست (با وجود اینکه قبلا نظرشون چیز دیگری بود و حتی میگفت به نظر نمیاد اخلاق خوبی داشته باشه، اما با شناخت بیشتر نظرش تغییر کرد و ایشون رو تایید کرد) حالا مادرم به من میگه یکی دو بار حس کرده این آقا مواد مخدر مصرف میکنه، چون صبح که اومده بوی عطر نمیداده، یه بوی خاصی بوده. من نزدیک به 4 ساله این آقا رو از نزدیک میشناسم و شدیدا اهل ورزش هست. حتی به من گفت در شان خانم نیست قلیون بکشه و گفت از بوی دود بیزاره. صداقتش هم به من هم مادرم ثابت شده و اطمینان دارم که ایشون اهل مواد مخدر نیست. چرا که تا چندی پیش تو ارگان دولتی سرباز بود و اگر چنین چیزی رو اداره متوجه میشد اخراجش میکردند. من به مادرم گفتم چنین چیزی نیست، ولی مادرم گفت تو که باهاش زندگی نکردی از کجا میدونی؟ این موضوع رو با خودش در میون گذاشتم، گفت حاضرم هر وقت که مادرت بخواد آزمایش بدم.

مهمترین سوال :
من چطوری باید به مادرم اطمینان بدم که اشتباه میکنند؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نرجس رهنما
نرجس رهنما
27 فروردین 1399 ساعت 00:39

دوست عزیز سلام.

درک میکنم شرایطی که در آن هستید شما را مضطرب و ناخشنود کرده است. شما از یک طرف تمایل دارید با مثبت اندیشی و با حسن نیت با همکار مادرتان در ارتباط باشید و از طرفی با فرضیه های مادرتان که ظاهرا با اطمینان آنها را بیان میدارند و آرامش درونی شما را به هم می ریزند روبرو میشوید.

باید عرض کنم تقریبا همه ی والدین درجاتی از نگرانی را وقتی فرزندشان در ارتباط با شخص دیگری قرار می گیرند به صورتهای مختلفی نشان می دهند.

و دلیل آن این است که آنها هنوز بند ناف  فرزندشان را نبریده و گاهی از شدت نگرانی ترجیح می دهند فرزندشان به آنها وابسته بماند و حتی در مواقعی با قضاوتهای نابجا در تصمیم‌ گیریهای فرزندانشان تاثیر جدی می گذارند، هر چند چنین رفتاری صحیح نیست و موجب تعارضاتی در ارتباط والد  فرزندی میشود. اما توجه داشته باشید گاهی هم فرضیه های والدین و حرفهایشان از روی تجربه و درست است و توجه به آنها کمک شایانی به تصمیم گیریهای فرزندان و عدم شکست  آنها میکند، اما گاهی نیز تجربیات تلخ والدین و شکستهایی که به دلیل گرفتن تصمیمات اشتباه در برهه ای از زمان دچار ش شده اند موجب چنین رفتاری میشود و در واقع ترس والدین بر آنها چیره میشود. 

شما تاکید خاصی برای جلب اعتماد مادرتان دارید ، برای این امر لازم است به مادرتان ثابت کنید آنقدر عاقل هستید که آینده خود را به خطر نیندازید برای این امر لازم است:

زمانی را برای گوش دادن به صحبتهای مادرتان اختصاص دهید و به فرضیات و نگرانیهای ایشان گوش دهید_ به صورت همدلانه فقط گوش کنید _ سپس به ایشان اطمینان خاطر دهید که هیچ تصمیمی را بدون مشورت با ایشان و یک مشاور ازدواج اتخاذ نخواهید کرد .

معیارهای خود را مشخص کرده و از فرصتهایی که برای دیدار ایشان در نظر گرفته میشود استفاده کنید برای ارزیابی و تطبیق معیار ها.

لازم است در این مرحله از آشنایی ، مادرتان را در جریان روند این آشنایی قرار دهید و گاهی از تجربیات ایشان بهره بگیرید. گاهی شنیدن تجربیات اشتباه دیگران میتواند به تصمیم گیریهای ما کمک کرده و از شکست پیشگیری کند. 

موفق و پیروز باشید💐

نرجس رهنما _ خانه توانگری طوبی. 



معرفی کتاب
همسر مناسب شما. اثر پاول و باربارا تیگر

معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360

توصیه های پیشنهادی
انتخاب معیار ها، اولویت بندی معیار ها و تطبیق آنها با طرف مقابل رابطه_ استفاده از مشاوره پیش از ازدواج
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه