سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ترک سیگار

پرسش

تاریخ ثبت : 27 مهر 1397
964  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام . مدت پنج سال است با پسری دوست هستم و خیلی به هم علاقه داریم در سال اول دوستی از میزان تنفرم از سیگار برایش توضیح دادم و قرار شد در زمان مشخص شده ای ترک کند . با گذشت پنج سال هنوز ترک نکرده . جلوی من سیگار نمیکشد اما در جمع دوستانش وقتی میبینم همه به او سیگار تعارف میکنن متوجه میشوم نه تنها کم نکرده بلکه دوستانش در جریان ترک کردن او نیستن . و حالا بعد از کلی بحث اعلام کرده هیچوقت ترک نخواهد کرد . و حتی علت سیگار کشیدنش منم و بحث ها و قهر و آشتی های بینمان است . بعد 5 سال واقعا درمانده شدم . تنفرم از سیگار ریشه در کودکی ام دارد و این میزان غمگین شدن از این موضوع دست خودم نیست و کاملا دارم اذیت میشم از نگرانی برای سلامتی و آینده هر دومون . چطور کنار بیام با این قضیه ؟
برخی از جواب های شریک عاطفیم در برابر بحث ترک سیگار : چه آسیبی به تو میزند؟ من که جلوی تو نمیکشم ؟ باشه ترک میکنم اما با کوچیک ترین بحثی باز میرم سمتش (تهدید) ..

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
29 مهر 1397 ساعت 09:29

سلام دوست گرامی

نامه شما را خواندم و متوجه دغدغه شما نسبت به مصرف سیگار یارتان شدم. اینکه می فرمایید که نگران سلامتی ایشان هستید قابل درک است، اما توجه کنید شما تسلط و کنترلی بر روی رفتار دیگران ندارید، و نمی توانید انتظار داشته باشید که آنها حتما به خاطر شما رویه خود را تغییر دهند. از طرفی اصرار بیش از حد شما بر این موضوع با تاکید بر سلامتی ایشان ، شما را از نقش همسری یا شریک عاطفی به سمت نقش مادر گونه می برد و این موضوع خطر جدی برای رابطه عاطفی شما به حساب می آید.

رفتارهایی مثل قایم کردن از شما، و یا تهدید به کشیدن در صورت جر و بحث و ... دقیقا شبیه رفتار پسر بچه ای است که کارش را از مادرش قایم می کند.

برای اینکه بتوانید این موضوع را از اهمیتش کم کنید، لاز م است به درون خود فکر کنید، فرمودید که این تنفر ریشه در کودکی شما دارد اما اشاره ای به تاریخچه اش نکردید، رسیدن به این ریشه ها از این جهت به شما کمک می کند که قضاوت نسبت به بارتان کاهش پیدا می کند و اگر چه هنوز سیگار برای شما خوشایند نیست، اما تلاشی برای کنترل کردن طرف مقابل انجام نمی دهید، و می توانید صرفا با بیان احساس و نظر خود ایشان را متوجه نارضایتی کنید، اما نمی توانید مجبور به تغییر رفتار کنید.

با تشکر از اعتماد شما و به امید بهبود روابطتان

مونا  گوشه - خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه