سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

دوراهی در ازدواج

پرسش

تاریخ ثبت : 28 مهر 1397
1,161  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
بنده حدود 17 ماه هست که با دختر خانمی در دانشگاه که در یک پروژه یک ساله همکار پاره وقت بودیم به قصد ازدواج آشنا شدم. در ابتدای رابطه خانواده ایشون و مادر بنده در جریان قرار گرفتن.
من در ابتدا یک شغل مناسب و درآمد نسبتا مناسب داشتم اما متاسفانه به علت مشکلات اقتصادی شرکت ما به کل منحل شد و بنده بیکار.
ایشون در ابتدای رابطه یک سوال از من پرسیدن و گفتن که تمایل به مهاجرت داری و من هم گفتم نه ایشون هم استقبال کردن.و خیلی خوب همه چیز پیش می رفت. در ادامه برای بنده چند مشکل پی در پی پیش آمد یکیش تصادف پدرم بود که آسیب جدی به زانوی ایشون وارد شد
دومیش در دوره ارشد بنده یک مشکل پیش آمد که درسم دو ترم بیشتر طول کیشد و سومی هم مسئله کارم بود که پیشتر عرض کردم.
در رابطه با نوع رابطه و شباهت های خلقی هم از نظر من ایشان بسیار دختر خوب و مناسبی است. اما چند تا مشکل وجود داره:
1- من در ابتدای رابطه که شرایطم بسیار مساعد تر از حال بود به ایشون گفتم فرآیند خواستگاری ممکنه دو سه سال طول بکشه و بعد از آن یک مراسم نامزدی باشه تا یک سال و بعد باقی ماجرا اما ایشان و همینطور خانواده ایشان خیلی مصر هستن که این اتفاقات خیلی با سرعت بیشتری شکل بگیره
اما من چه از لحاظ اقتصادی چه از لحاظ روانی واقعا آمادگی این مسائل رو ندارم و خانواده بنده هم به نظرشون خیلی زوده این اتفاق
2-مشکل مهم دیگر ما اینه که من الان بسیار علاقه مند به مهاجرت هستم اما ایشان بسیار به خانواده وابستن و جدای بحث مهاجرت می ترسم وابستگی ایشون مشکل آفرین باشه برامون (تک فرزندن)
3- مورد سوم اینه که بعضا از نحوه لباس پوشیدنش خوشم نمیاد (مشکل اعتقادی ندارم از نظر ظاهری)
اما ایشان را دوست دارم ممنون میشم بنده را راهنمایی کنید.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
01 آبان 1397 ساعت 15:30

سلام علی گرامی

توضیحات شما را خواندم.


درخصوص پرسش نخست شما دو نکته مطرح است:

  • عدم آمادگی شما برای ازدواج
  • نظر خانواده تان که معتقدند فعلا ازدواج برای شما زود است.

1- قطعا ازدواج بلوغهایی دارد که لازمه یک زندگی و ازدواج مثبت است. اما وقتی شما نه از لحاظ روحی آمادگی دارید و نه از لحاظ مالی؛ صرف اینکه کسی را دوست دارید نمی تواند متضمن یک ازدواج خوب باشد. زیرا شرط لازم آن که داشتن آمادگی برای ازدواج است را ندارید. شما زمانی می توانید یک زندگی خوب را پایه ریزی کنید که تمایلی به شروع ان داشته باشید.

2- نظر خانواده در عرف اجتماع ما البته مهم است و خانواده ها تاثیر زیادی در ازدواج و ادامه روند زندگی جوانان دارند. اما نحوه عنوان کردن نظر خانواده شما به گونه ای است که احتمال بریده نشدن بندناف روانی شما از خانواده را مطرح می سازد. که این مسئله نیز نشان دهنده عدم آمادگی شما جهت امر ازدواج است.


درخصوص پرسش دوم تان:

تک فرزندی به خودی خود نمی تواند سبب نگرانی شود و الزاماً تک فرزند بودن نمی تواند سبب وابستگی ناکارآمد به خانواده شود. اما مسئله مهاجرت ربطی به تک فرزند و چند فرزندی ندارد، ارزش وعقیده شخصی است. یعنی آنچه که در حال حاضر از نظر شما ارزش است و تمایل به انجام آن دارید، از نظر ایشان چنین نیست. از آنجایی که مسئله مهاجرت یک چالش مهم در زندگی به شما می آید حتما لازمست که در این مورد توافق ایجاد شود.


درباره پرسش سوم تان:

نحوه لباس پوشیدن هر فردی نشان دهنده نظام ارزشی او و سلیقه فردی است و البته الزامی وجود ندارد سلیقه و ارزشهای کسی مانند ما باشد یا بخواهیم آن را مطابق خواسته خود تغییر دهیم. شما می توانید دیدگاهتان را به عنوان پیشنهاد اعلام کنید (نه به صورتی که انتظار داشته باشید جوری باشند که شما خوشتان بیاید). مثلاً می توانید بگویید: فلان لباس خیلی به شما می آمد. ایشان نیز برحسب سلیقه و نظر خود می تواند نظر شما را اعمال کند یا نکند.


به طور کلی در نامه شما نوعی احساس تردید وجود دارد که نمود بیرونی آن سبب شده عدم تمایل ایشان به مهاجرت را به وابستگی به خانواده تعبیر کنید و یا بعضاً از پوشش ایشان خوشتان نیاید. بهتر است برای خودتان چک کنید:

  • دلیل علاقمندی شما به ایشان چیست؟
  • با توجه به شرایط جامعه ما، تعویق افتادن ازدواج برای شما شاید تاثیر چندانی در آینده تان نداشته باشد ولی بازه سنی برای دخترخانمها و خانواده شان مهم است. آیا در صورت اصرار خانواده ایشان برای ازدواج، این تمایل از سمت شما وجود خواهد داشت؟
  • در مجموع آماده ازدواج هستید یا خیر؟

در نظر گرفتن مواردی که خدمت تان عرض شد به شما کمک خواهد کرد که بتوانید تصمیمی بگیرید که بیشترین رضایت خاطر را برای شما داشته باشد.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه