سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ازدواج با وجود دوری راه

پرسش

تاریخ ثبت : 17 تیر 1398
6,719  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام. من ساکن شیرازم و ۲ ساله با آقایی از مشهد در ارتباط هستم. اوایل جریان جدی نبود اما بعد از چندین ماه به هم واقعا علاقمند شدیم. به طوری که هر ۲ یا ۳ ماه یک بار همدیگه رو ملاقات میکنیم. در ضمن اشاره کنم من ۳ سال از ایشون بزرگترم ولی هیچکدوم از طرفین با این موضوع مشکلی نداریم و واقعا نسبت به سن شون بزرگتر و عاقل تر رفتار میکنند. این دو سال واقعا مشکل خاصی با همدیگه نداشتیم و دو طرف خالصانه برای رابطه مون مایه گذاشتیم، با همه سختی هاش. الان بعد از ۲ سال میخواهیم وضعیت رابطه مون رو مشخص کنیم. از خانواده ایشون مادرشون در جریان هستند اما تقریبا مخالف. از طرف من، مادرم فقط میدونه که چنین شخصی در زندگی من هست. با توجه به موقعیت های ازدواجی که برای جفتمون هم پیش اومده، این مدت نشده از علاقه و عشق به هم بگذریم. ایشون میگه ما شرایط مون خاصه و راهمون دوره. میگه همه شرایط علیه ماست و اگر یکی از طرفین بخواد مهاجرت کنه به شهر دیگه در حقش ظلم میشه. در صورتی که من واقعا این دیدگاه رو ندارم و ممکنه برای هرکسی در زندگیش پیش بیاد که به خاطر هر شرایط دیگه ای از خانواده اش دور بشه. در حال حاضر قرار شده باز فکر کنیم و نهایتا تصمیم بگیریم.

مهمترین سوال :
ما با تمام مسائل راه دور سعی کردیم همدیگه رو بشناسیم و اعتمادی که توی یه رابطه باید باشه رو برای همدیگه به وجود آوردیم. واقعا هیچکدوم از طرفین برای طرف مقابل اصطلاحا کم نذاشته. ما واقعا با همدیگه مشکل جدی نداریم و همیشه تونستیم مسائل و مشکلات مون رو حل کنیم، بدون تنش شدید.
حال با توصیف این مسائل، به نظر شما ما باید چه کار کنیم؟ آیا ازدواج ما کار اشتباهیه با این شرایط؟ و یا ناممکن؟ راه دور مسئله مهمیه، اما آیا اینقدر سخته که نشه حلش کرد؟ اگر بخواهیم قدم برداریم برای ازدواج، اولین کار چی هستش؟ من مطمئنم اگر با خانواده خودم جریان رو مطرح کنم ابتدا مخالفت میکنند، مثل خانواده ایشون، اما حاضرم با صبر و حوصله رضایت شون رو به دست بیارم. اما احساس میکنم پارتنرم کمی تردید داره و من اصلا نمیخوام بهش بگم چه کار کنه یا جه کار نکنه تا تصمیم رو خودش بگیره. من باید الان واقعا چه کار کنم؟!

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه رسول زاده
فاطمه رسول زاده
28 تیر 1398 ساعت 17:24

سلام 

همراه عزیز بسیار خرسندم که برای تصمیم و انتخاب مهم زندگی تان به این اندازه به فکر هستید و به دنبال بهترین راه حل میگردید. به طور کلی یکی از بنیانی ترین و مهم ترین مسائل در زندگی هر شخصی، انتخاب میباشد و در این مسیر تمام دقت و حوصله لازم را باید مد نظر قرار داد 

باتوجه به شرایط مطرح شده که دوری راه را شما بیان کردید و تفاوت سن و تا حدودی بی میلی مادر پارتنرتان در انتخاب شما، در حال حاصر با اهمیت ترین موضوع و جود دو فرهنگ متفاوت و دور از همدیگر شما دو عزیز میباشد. 

شما از فرهنگ شیراز و سبک فرهنگی و تربیتی این اقلیم برخوردار هستید و پارتنرتان از شهر مشهد می باشند. در این دو سال به چه میزان به شباهت ها و تفاوت های این دو فرهنگ توجه کرده اید؟ یکی از پایه ی ترین موضوعات، سبک خانوادگی و فرهنگ های دو طرف می باشد. با توجه به داشتن شباهت درست و یا چشم پوشی کردن از یکسری خورده فرهنگ های دست و پا گیر هر اقلیم، اگر بتوانید باز هم فرهنگ های همدیگر را پذیرا باشید، پس شما سازگاری مناسبی را نسبت به فرهنگ های متفاوت هم درک کرده و پذیرفته اید. اما مسئله مهم تر اینکه این پذیرش با کنار همدیگر قرار گرفتن و رفت و آمدهای مکرر شکل می گیرد. آیا شما شرایط این را دارید که زمان های بیشتری را کنار هم باشید و نوع کارکردهای همدیگر را مورد بررسی قرار دهید؟ 

خانواده و نظرهایی که بیان می کنند در نوع انتخاب فرد تاثیر به سزایی دارد، مادر این آقا نسبت به انتخاب شما تمایل کمی دارد، آیا علت این موضوع را بررسی کرده اید؟ 

ارتباط سالم داشتن و ازدواج با یک فرد، مستلزم داشتن ارتباط مستقیم با تمام اعضای خانواده ی آن فرد می باشد، پس فقط صرف داشتن علاقه به پارتنرتان پیش نروید و به این مسئله که تمام اعضا خانواده حائز اهمیت هستند به انتخابتان متمرکز شوید. 

در مورد مسئله اختلاف سنی، اگر پارتنرتان از نظر تفکرات و نوع رفتارها، دیدگاه ها و منش های رفتاری از فهم و درک مناسبی بهرمند میباشد و در این رابطه عاطفی، شما به عنوان یک راهبر و معلم جلوه داده نمیشوید و از نظر روانی، نوع برخورد بزرگتری و لیدر بودن در رابطه با یکدیگر را ندارید، میتوانید با توافق خودتان و نوع بررسی رابطه ای که دارید این موضوع را حل کرده و بر روی آن یک تصمیم قاطع بگیرید. 

باتوجه به تمام ریز فاکتورها و مسائل و موضوعات مطرح شده، این شمایید که باید انتخاب صحیح و باضریب خطای کمتری داشته باشید و برای رسیدن به این انتخاب به طور جد از یک مشاور ازدواج مناسب، کتابهایی که در این زمینه وجود دارند و هر منبع و مرجعی که آگاهی شما را در این خصوص افزایش می دهد، حتما استفاده کنید تا به بهترین شکل و راحتی خیال بیشتری به انتخاب نزدیک شوید .


در آخر به شما توصبه میکنم حتما ارتباط خانوادها را بیشتر کنید، از فرهنگ هم بیشتر آگاه شوید و با توجه به اشتراکات همدیگر و پذیرفتن و درک مناسب تفاوت هایی که در دو فرهنگ شما وجود دارد انتخاب کنید تا آرامش ببشتری را در زندکی باهمدیگر درک کنید.


بالاترین درک و بهترین آرامش را از خداوند برایتان خواستارم تا به بهترین شکل زیباترین انتخاب زندگیتان را رقم بزنید .

فاطمه رسول زاده .

خانه ی توانگری طوبی .


معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
20+40 نکته نبوغ عاطفی

توصیه های پیشنهادی
در آخر به شما توصبه میکنم حتما ارتباط خانوادها را بیشتر کنید از فرهنگ هم بیشتر آگاه شوید و باتوجه به اشترکات همدیگر و پذیرفتن و درک مناسب تفاوت های که در دو فرهنگ شما وجود دارد انتخاب کنید تا آرامش ببشتری را در زندکی باهمدیگر درک کنید .
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه