سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

توجه زنان دیگر به همسرم و نادیده گرفتن من

پرسش

تاریخ ثبت : 28 مهر 1397
1,120  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
سوال من در مورد این مسئله هست که شوهر من کلا توجهش به من زیاد هست و اینطور احساس میکنم که این مسئله حسادت برخی از خانم های اطرافم رو برمی‌انگیزه طوریکه همش میخوان یه جوری خوشون رو نشون بدن، و گاهی وقتا مثلا توی مهمونی توجه زیادی به همسر من میکنند مثلا تعریف بیش از حد از ظاهر ایشون و یا اینکه،میان پیش ایشون و پشت سر یکی دیگه از اقایونی که در مهمانی حضور دارند صحبت میکنند یا مسخره میکنند و از این جور خاله زنک بازی‌هایی که من متنففففر هستم. و به همین خاطر اصلا تو این بحث ها شرکت نمیکنم، به خاطر همین ،مورد بی توجهی قرار میگیرم .همسرم بسیار طرفدار این بحث هاست و حسابی گرم میگیره باهاشون و من ناراحت میشم لطفا من رو راهنمایی کنید که در این مواقع باید چه برخوردی با همسرم یا اون خانم ها داشته باشم!وقتی به همسرم اعتراض میکنم به من میگه تو اگر خوشت نمیاد ، نیا مهمونی.خودش تنها میره.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
05 آبان 1397 ساعت 16:43

سلام دوست گرامی


نامه شما را خواندم. به نظر میرسه از کیفیت رابطه ی خود با همسرتان رضایت بالایی دارید. با این حال در برخی تعاملات اجتماعی ایشان مسائلی هست که موجب ناراحتی تان می شود. البته که شما حق دارید تحت تاثیر چنین واکنش هایی قرار بگیرید. احساس شما واقعا ممکن است درست باشد. با این حال شکل ابراز  احساستان در چنین مواردی بسیار حائز اهمیته. 


همسرتان توجه زیادی به شما داره . و ممکنه شنونده ی خوبی باشه. سعی کنید چنانچه از مساله ای، دلخوری دارید  از شیوه ی انعکاسِ احساسات به جای انتقاد و اعتراض استفاده کنید.  به این شکل  :  راستش من مدتیه در خصوص این موضوع .... ، ناراحت هستم. میدونم که تو از توجه خودت نسبت به من دریغ نمی کنی،  با این حال گاهی اوقات این احساسِ ناخوشایند از چنین برخوردهایی،  باعث ناراحتی و غمگینی من میشه.احساس کم توجهی بهم دست میده و من رو متاثر میکنه. خواستم این موضوع رو مطرح کردم  تا این حس ناخوشایندم با راهنمایی و کمک تو کاهش پیدا کنه .


مردها عموما با چنین رفتارهایی تحت تاثیر عواطف همسرشان قرار می گیرند. چرا که هم از احساسات همسرشان بدون موضع گیری تندی، آگاه شده اند و هم اینکه جایگاهش مورد احترام و توجه واقع شده. شرایط برای ابراز همدلی شان مهیا میشه.


نکته ی دیگر اینکه زمانیکه شما از پیوستن در چنین محافلی که همسرتان حضور دارند اجتناب می کنید  فاصله ای هیجانی بین شما و همسرتان ایجاد میشه. این شکاف باعث میشه فضایی بیشتر برای ارتباط دیگران در گفتگو ایجاد بشه. پیشنهاد میکنم کنار همسرتان بمانید بدون آنکه لازم باشد کنترل کنید و یا در مباحث شان موضوع گیری خاصی نشان دهید. مثلا می توانید مطرح نمایید: من خیلی دوست دارم از اینکه در جمع صمیمی تون هستم هرچند ممکنه در این خصوص بیشتر شنونده گفتگوهای تان باشم. 



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه