سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

سرد شدن درزندگی مشترک

پرسش

تاریخ ثبت : 29 مهر 1397
1,128  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
خانمی ۴۳ساله متاهل دارای ۲فرزند وشاغل و۲۰ سال است که ازدواج کردم .ازابتدای زندگی حقوقم دراختیار همسر وزندگیمان بوده ومشکلی نداشتیم بتازگی پول خوبی ازمادر همسرم به دستمان رسید که با پس اندازخودمان خانه بسیار خوب خریدیم من انتظار داشتم لااقل همسرم بمن تعارف کند که میخواهد نصف خانه را بنام من بزند واحتمالا قبول نمیکردم ولی احساس میکردم با این کارقدر فداکاریها وگذشتها وصداقتم درک شده ولی متاسفانه همسرم تعارفی نکرد از انروز بسیار دلشکسته وغمگین شده ام حتی به اطرافیانم به دروغ گفته ام همسرم تعارف کرد من قبول نکردم وحالا این. دروغ اذیتم میکند چون واقعا اهل. دروغ وکلک وتظاهر نبوده ام از زندگی بسیارسرد شده ام حتی احساس میکنم.نه بعنوان خانم اون خونه که بعنوان کلفتی که. باید خدماتش را تکمیل کند. وارد ان خانه میشوم ورغبتی به رفتن نشان نمیدهم حتی نمیخواهم به همسرم دلیلش رابگویم چون حس. میکنم غرورم شکسته وهیچ التیام ندارد انگار مانند خواب زده ای که تازه ازخواب خوش بیدار شد. وواقعیتهای وحشتناکی رامیبیند

مهمترین سوال :

پاسخ پرسشگر

29 مهر 1397 ساعت 23:13
ایا بعد ازاین سالیان جدایی با ۲فرزند به صلاح من است?وگرنه با این حس های بد. چه کنم
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
01 آبان 1397 ساعت 08:57

بانوی گرامی سلام

نامه شما را خواندم، متوجه شدم که انتظاری از همسر خود داشتید وپاسخی که تمایل داشتید را در مقابل دریافت نکردید و این موضوع باعث سرخوردگی و دلخوری شما شده است.در واقع این حق را برای خود قائل می شدید که سهمی داشته باشید اما درخواستی در این خصوص نداشتید، چه فکری مانع شما می شد که این درخواست را مطرح کنید؟ باپاسخ به این سوال می توانید از موانع ذهنی خود برای رسیدن به خواسته هاتون آگاه شوید.

زمانی که از نیاز ها و خواسته های خود می گذرید، آنها را به زبان نمی آورید و انتظار دارید که دیگران خودشان متوجه شوندو به این ترتیب آهسته آهسته ظرف خشم خود را پر می کنید و با نگفتن این موضوع و خواسته خود به همسرتان بیشتر به فکر کردن و پرداختن موضوع در ذهن خود دامن می زنید و نه تنها حالتان بهتر نمی شود که یا آتش خشم شما بیشتر شعله ور می شودو یا بیشتر در حالت سردی و غم و بی تفاوتی فرو می روید تا خود را در مقابل این شدت ناراحتی حفظ کنید.

برای بیرون آمدن از این موضوع مهمترین قدم گفتگو است. در گام اول هدف از این گفتگو را مشخص کنید، انتظار نداشته باشید که با این صحبت همسرتان صد در صد تغییر کنند، بلکه متوجه موضوع می شود، و احتمال همکاری ایشان و شنوندگیشان بیشتر می شود.

از طرفی این انتظار که دیگران از خواسته و انتظارات شما بدون اینکه شما حرفی بزنید مطلع باشند هم چندان واقعبینانه نیست. بنا براین لازم است خودتان برای برآورده شدن خواسته تان قدمی بردارید تا احساس بهتری نسبت به خود و زندگی خود داشته باشید.

فراموش نکنید که آنجا خانه شماست و شما در ساختن این خانه و حفظ خانواده  سهم بسزایی دارید.طلاق شاید راه حل برخی از مشکلات باشد اما در مرحله آخر قرار دارد، قبل از آن تمام مسیر های دیگر را امتحان کنید فرصت برای بیرون آمدن از زندگی همیشه هست.

با تشکر از اعتماد شما

مونا  گوشه - خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه