سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آیا رابطه عاطفی با مردی که اجازه ازدواج مجدد از دادگاه گرفته خیانت است؟

پرسش

تاریخ ثبت : 17 آبان 1397
1,172  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
فردی که تلاش کرده همسرش آشتی کند اما همسرش فقط با به نام زدن خانه مرد و گرفتن مهر و ....حاضر به برگشت می باشد و از دادگاه اجازه ازدواج مجدد گرفته و به خانمش گفته که میخواهد با خانم دیگری وارد رابطه عاطفی شود اگر با فرد دیگری رابطه عاطفی بزند این کار خیانت محسوب میشود ؟ آیا زن شریک جرم در خیانت است ؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
21 آبان 1397 ساعت 13:54

درود بر شما

خیانت مقوله ای نیست که بتوان به راحتی در مورد آن نظر داد و یا به افراد برچسب زد. اما رابطه با مردی که به جای کسب رضایت همسرش و حل مشکلات زناشویی، راهکاری برمی گزیند که بالغانه نیست و نشان از لجبازی و تمایل به آزار زن یا مثلاً مقابله به مثل با رفتار او را دارد؛ مانند این است که کسی پای خود را روی سطح لغزنده ای بگذارد ولی آرزو کند زمین نخورد، یا اگر هم خورد آسیب نبیند. بدیهی است که چنین چیزی پیش نخواهد آمد. یعنی فضایی که پر از تنش است و رفتارهای کودکانه در آن وجود دارد، مانند همان سطح لغزنده ای است که سبب زمین خوردن می شود. 

ضمن اینکه حضور یک زن در رابطه با مردی که هنوز متاهل است و در حل کردن مشکلات زندگی اش بلاتکلیف بوده و به جای مشخص کردن سرانجام زندگی زناشویی اش _ حتی اگر سرانجامی جز طلاق نداشته باشد_  دنبال آسیب زدن به همسرش (لغزش و خیانت بسیار آسیب زاست) است؛ به نوعی کمک به آسیب زدن به زندگی و روان و عزت نفس همسر آن آقاست. حتی اگر ما بخواهیم اسم دیگری روی این رفتار بگذاریم؛ ماهیت آن تغییر نمی یابد. 

یعنی وقتی خانمی با اطلاع از متاهل بودن یک مرد و داشتن اختلاف با همسرش (حالا بنا به هر دلیل)، وارد رابطه با آن مرد شده باشد، رفتاری بالغانه انجام نداده و نیز در آسیب خوردن یک زن دیگر که قانوناً همسر آن مرد است مشارکت کرده است. 


ورود به چنین رابطه ای توصیه نمی شود.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه