سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آیا پیگیر ادامۀ این رابطه بشوم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 11 آبان 1397
1,223  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
دختری ۲۴ ساله هستم خواستگاری ۲۹ ساله داشتم هردو دکترا در بهترین دانشگاه کشور و نخبه‌!دو جلسۀ طولانی گفتگو کردیم و متوجه خصوصیات بسیار مشترکی شدیم. گفتگوی ما آنقدر دلنشین بود که حتی از گذر زمان غافل میشدیم و هر جلسه با اشتیاق هردو به ادامۀ صحبت تمام میشد.ایشان در جلسۀ دوم ابراز علاقه کردند و گفتند در میان تمام دخترانی که به خواستگاری‌شان رفته‌اند اولین کسی هستم که مشتاق بودند گفتگو به جلسۀ دوم برسد.جلسۀ سوم در خانۀ ما بود همه چیز خوب پیش رفت.درآخر مادرشان برای ادامۀ دیدار ابرازعلاقه کردند.اتفاقی در این جلسه آزارم داد حس کردم خواستگارم نیز بابتش ناراحت است پدرشان حرف‌هایی میزدند که همه می‌دانیم جایش در جلسۀ خواستگاری نیست! خانواده‌ام نیز این را حس کردند.مطمئن بودم رابطه‌مان ادامه دارد.اما دیگر تماس نگرفتند.ناراحت شدم و شوکه!پس از یک ماه آشنایی تازه علاقمند شده بودم و بیش ازهمیشه مایل به ادامۀ رابطه.
نمیخواهم دربارۀ ازدواجم منفعل باشم و هرچه پیش آمد همان را بپذیرم.تصمیم دارم تمایلم را برای ادامۀ رابطه به خواستگارم بگویم. میگویند پیگیری، دختر را برای همیشه از چشم پسر می‌اندازد!اما من فقط میخواهم بگویم این رابطه ارزشش بیش از اینست که بخاطر مشکلی کوچک که حتی نمیدانم چیست!تمامش کنیم.
چون خواستگاری سنتی بود شمارۀ ایشان را ندارم.اما آیدی اینستاشان را پیدا کردم.میتوانم ریکوئست پیام دهم.محل کارشان را نیز میشناسم. میتوانم بروم و حضوری گفتگو کنیم.واسطه خوب نیست چون منظور را منتقل نمیکند.تصور میکنم چون هردو بالغ هستیم گفتگوی خودمان بیشترمیتواند به ادامۀ احتمالی رابطه کمک کند.نمیدانم چگونه راه این گفتگو را هموار کنم.حضوری یا پیامکی؟با آیدی یا شمارۀ تلفن (اگر یافتم)؟درگفتگوچه بگویم؟اص

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
12 آبان 1397 ساعت 14:13

درود بر شما

توضیحات تان را خواندم، احساس شما قابل درک است.

در مورد اینکه چه مسائلی توسط پدر ایشان در مراسم خواستگاری مطرح شد توضیحی نداده اید. شاید دلیل عدم بازگشت ایشان به حرفهایی ارتباط داشته باشد که پدرشان گفته اند.

اما اینکه دچار ابهام شده اید طبعاً نمی تواند حس رضایتبخشی باشد. برای اینکه از این ابهام و انتظار بیرون بیایید و تکلیف تان مشخص شود گفتگو کردن با ایشان می تواند به شما کمک کننده باشد.

نوشته اید: "میگویند پیگیری، دختر را برای همیشه از چشم پسر می‌اندازد"، گاهی اوقات برخی پیامهای والدی سبب ایجاد دغدغه هایی در افراد می شود که شاید در عمل، چنین چیزی نباشد. گفتگوی شفاف و مستقیم روشی بالغانه برای حل مسائل است. البته با توجه به اینکه نوشته اید سنتی با ایشان آشنا شدید طبیعی است که برخی ملاحظات در میان باشد. ولی گفتگو به شما این امکان را می دهد که ابهام تان برطرف گردد و حتی اگر نظر قطعی ایشان بنا به هر دلیلی بر تمام شدن باشد، حداقل شما تکلیف تان را بدانید.

گفتگوی مجازی و پیامکی توصیه نمی شود چون ممکن است منظور را به درستی نرساند. همانطور که خودتان نیز اشاره کرده اید، واسطه و آشنا و... نیز ممکن است فقط برای شما کار را سخت تر کند. این گفتگو حالت خصوصی داشته باشد بهتر است. پس اگر در حال حاضر مهمترین دسترسی شما به ایشان به صورت رو دررو است بهتر است گفتگوی حضوری داشته باشید.

آنچه که در گفتگو بایستی توجه داشته باشید:

  • درمورد ابهامی که پیش آمده گفتگو کنید یعنی محور اصلی صحبت شما بیان دیدگاه شما و روشن شدن موضع ایشان باشد.
  • لحن شما و محتوای صحبت تان به گونه ای باشد که نشان دهید ضمن اینکه اصرار به تحمیل عقیده ندارید اما ارزشهای ایشان را دریافته اید.
  • دلایل پیگیری خود را برایش بگویید. خوبی ها و ویژگی های مثبت و امتیازات ایشان را که برایتان مهم است به او بگویید و نهایتاً خاطر نشان سازید که: اگر بنا باشد فردی را به عنوان شریک و همراه زندگی داشته باشم ترجیح می دهم این فرد شما باشید. 
  • چنانچه ایشان از شما مهلت خواست تا سرانجام این خواستگاری مشخص شود، یک بازه زمانی را تعیین کنید. یعنی گام اول را شما برمی دارید ولی ادامه کار و پیگیری را به ایشان بسپارید تا حرمت شما نیز حفظ شود.
  • اگر هم ایشان تمایلی نداشت و یا با جملات مبهم با شما حرف زد، بهتر است بیش از این در رابطه ای با سرانجام نامعلوم سرمایه گذاری عاطفی و زمانی نفرمایید. 
  • اگر  نظر ایشان مساعد بود و عدم پیگیری به مسائل مربوط به درون خانواده شان برمی گشت، لازمست ایشان برای رفع مسئله تلاش کنند. شما در این خصوص اقدامی نخواهید کرد.
  • اگر هم بنا به هر دلیلی این رابطه سرنگرفت، شما نظر خود را محترمانه اعلام نموده اید و با توجه به اینکه انتخاب همسر سرمایه گذاری برای یک عمر محسوب می شود؛ شما برای هدفی که به نظرتان با ارزش می آمده تلاش خود را کرده اید و راه را بر اما و اگرهای آینده خواهید بست.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه