سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

همسرم به من خیانت کرده

پرسش

تاریخ ثبت : 24 آبان 1397
1,806  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من چند سالی هست که از خیانت همسرم مطلع شدم البته ابتدا به صورت روابط پنهانی و کمک اما جدیدا خودش گفته زمانی که من نبودم دختر آورده خونه و صیغه کرده من از این وضعیت خسته شدم دو تا فرزند 9 و 6 ساله دارم تا حالا خانواده هامون متوجه نشدن اما من در یک برزخ بدی به سر میبرم و از طرفی هم خودش باهام صحبت نمیکنه و این فضیه خیلی بد تر شده من دارم روانی میشم از لحاظ مالی هم اذیت میکنه از نظر رفتار با خانواده من هم بد رفتار میکنه بی احترامی نمیکنه ولی روابط درست رو انجام نمیده چون روابطش با اولیا مدرسشون خیلی خوبه و خوب صحبت میکنه اما برای ما یه احوالپرسی ساده هم نمیکنه فقط یه سلام میکنه و میشینه من تو خونه مادرش زندگی میکنم و دارم با خونوادشم یه جورایی کنار میام اما دیگه صبرم لبریز شده و میخام خودم رو نجات بدم البته راه اولم طلاق نیست اما دیگه میخام خودخواه بشم خیلی هنگ کردم و نمیتونم هیچ رقمه حرفاشو بپذیرم حتا دوست ندارم اصلا خونه بیاد اما اگر شب دیر بیاد نگرانش میشم اصلا کنترل زندگیم رو ندارم دوست دارم بی رویه خرج کنم تا آروم بشم اما هیچ چیزی آرومم نمیکنهالان باید چیکار کنم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
30 آبان 1397 ساعت 11:59

سلام طاهره گرامی


نامه شما را خواندم.از اینکه در چنین شرایط سختی به سر می برید متاثر شدم. در حال حاضر علائم اضطراب و تنش بالایی دارید. تمرکزتون تحلیل رفته. و خیلی  ناآرام شده اید. رویدادهای تلخ گذشته و آسیب هایی که بابت بدعهدی همسرتان  دیده اید ذهن تون رو بهم ریخته. حق دارید که حال خوبی نداشته باشید. با این حال در شرایط کنونی لازم است تحت مراقبت باشید.


چنانچه کمی به قبل برگردیم به نظر میرسه راهبرد مقابله ای شما در این سالها، تسلیم در برابر موقعیت ها بوده ست. بیشتر تمایل داشته اید با همه ی شرایط کنار بیایید. تا احتمالا درگیری کمتری پیش بیاد و یا رابطه تون رو از دست ندید. با این حال فرونشاندن احساساتِ ناشی از چنین رخدادهایی(خیانت)، با تسلیم و یا اجتناب از آنها، چندان قابل بهبود نیستند. در این وضعیت بهتر است مساله را با همسرتون مطرح نمایید. در خصوص رنج ها و احساسات دردناکی که در این سالها متحمل شده اید باهاش گفتگو کنید. بدون اینکه احیانا بخواهید سرزنشش کنید. می توانید آنها را در قالب نامه ای شفاف و در عین حال دوستانه برایشان بنویسید.  شما این حق را دارید در عین حال که خواسته های عزیزان خود را درنظر می گیرید،  بدون احساس نگرانی  به فکر نیازها و مسائل خود نیز باشید.و در صورت نیاز اونها رو منعکس نمایید.


در عین حال در شرایط کنونی توصیه من هم این نیست که مجبور به گرفتن آخرین تصمیم تون باشید. مساله مهم دیگر در حال حاضر مراقبت های درمانی در شرایط روحی سختی است که شما رو رنج میده. می بایست علائم اضطراب و تنش تا حدودی کاهش پیدا کنه. مراجعه به روانپزشک در این شرایط میتونه تا حدودی موثر باشه تا ضمن کاهش علائم بتونید بهتر با واقعیت های جاری جهت تصمیمات بعدی آمادگی کسب کنید. 

در این راستا مطالعه کتاب :  پیوند زخم خورده،  از اسپرینگ،  ترجمه ی مرجان فرجی ، انتشارات رشد را جهت کمک بهتر بهتون پیشنهاد میکنم.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه